Boost 2 da sky!!! With Flysurfer Kiteboarding

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Juni 14, 2016, 19:26:21
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/170534535

2016 summer season officially started in south of France!
Let's BOOST with : flysurfer.com/
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #1 Juni 16, 2016, 19:23:26
edit2Rapporteer  
De laatste tijd komen er geregeld filmpjes van loopende kites met een hoge aspect ratio. Pas een Edge filmpje, twee dagen geleden deze. Marketing? of is dit door de grotere C mogelijk geworden met de kleindere versies van deze kites?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #2 Juni 16, 2016, 19:30:45
edit2Rapporteer  
Bedoel je dat de kite minder vlak is dan voorganger of dan andere kites met een hoge aspect ratio? Filmpje is goed gelukt!
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #3 Juni 16, 2016, 23:33:48
edit2Rapporteer  
Elke kite kan je loopen, of ze er allemaal even geschikt voor zijn is wat anders.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 Juni 16, 2016, 23:46:39
edit2Rapporteer  
Nu er met foilkites geraced wordt moeten ze de tubes verkopen als allround Freeride kites dus moet er ook mee geloopt kunnen worden.  Althans, ze gaan rond. Echte loops trek je natuurlijk met C-kites.
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #5 Juni 24, 2016, 08:12:33
edit2Rapporteer  
Filmpje van de loopende Edge was vast die gefilmt op Bonaire, maar dat betrof 20m lijnen (zeer kort).

Toen ik nog met de Edge 11m (25 meter lijnen) vaarde heb ik deze ook veelvuldig geloopt, maar voor een megaloop was het duidelijk niet geschikt. Te traag om op tijd over je heen te klimmen. Op de fast turning / low bar setting is de downloop wel heerlijk. Genereert echt weer een goede dosis lift in gepowerde condities. Backroll kitelooptransitions gingen wel prima, maar die doe ik dan niet al te hoog inzetten. Mag wel weer genoemd worden dat de Edge 11m zijn LE doorknikt waardoor deze voor mij doorgestreept is al geschikte kite (ja extreem hard opgepompt).

Groot verschil met C-kites is dat de C-kites veel meer pull in de loop genereren. Wat toch wel meer de kick geeft die je zoekt.

Over de Flysurfer Boost2 meen ik te hebben gelezen dat deze bij aangetrokken bar een ronder profiel aanneemt en de draaisnelheid hierdoor toeneemt. Ik zal deze kite binnenkort eens testen als er eindelijk weer eens een 30 knopen ZW aan staat.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.