Kitesurfen contis plage Frankrijk

RajenAir

Berichten: 16
Juni 22, 2016, 22:35:35
edit2Rapporteer  
Wie heeft ervaring met kitesurfen in Frankrijk in de buurt van contis plage? Ik zit daar deze zomervakantie op vakantiepark les seurrots. Contis dorp is gebouwd rond de huidige Contis (rivier die uitmondt in de oceaan), en deelt de spot in "North Beach" en "Zuid Beach"

Ik hoor graag jullie ervaringen. Alvast bedankt.

Rebel1974

Berichten: 66
Antwoord #1 Juni 23, 2016, 13:27:26
edit2Rapporteer  
Heb jaren ge(wind)surft in Lacanau en gekitesurft bij Dune de Pyla.
Weet niet of het een officiële kitespot is maar reken in ieder geval op forse branding , muien en sterke stroming..... Verder een thermische spot met windkracht 3-4 , soms 5 door opwarming van het achterland.....

Niet voor een beginnende kiter denk ik zo.....
De meren in de buurt wel maar daar zijn weinig grasvelden. Je zult je kite vaak vanuit ondiep water moeten prepareren en launchen .....wel goed te doen...
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #2 Juni 23, 2016, 18:02:28
edit2Rapporteer  
Wij zijn vorig jaar eind juli  bij biarritz geweest (golf van biskaje). Dat is daar weliswaar een eindje vandaan (schatting hemelsbreed ca. 70km), maar daar werd amper gekite. We hadden daar één dag wind gehad van ca. 22kts , dit bracht ook gelijk golven mee van een metertje of vijf met uitschieters van zeker over de 7meter. Deze golven braken te pas en te onpas en het strand was een grote schuimpartij.

Wellicht dat de monding van het binnenwater mogelijkheden biedt, maar dan zal de stroming erg sterk zijn denk ik. Thv biarritz had je ook diverse binnenwateren, maar die waren omringt door bomen en heuvels die de wind weg namen.

Sietze Vliegen

Berichten: 9
Antwoord #3 Juni 24, 2016, 13:46:07
edit2Rapporteer  
Ik kan wel beamen wat hier boven wordt gezegd. Ik kom veel in Moliets (iets ten zuiden van Contis) en daar heb je veel last van muien en sterke stroming. De wind komt meestal pas op het einde van de dag opzetten en is dan erg vlagerig. Staat er de hele dag wind dan heb je direct flinke golven.
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #4 Juni 24, 2016, 22:01:18
edit2Rapporteer  
same here, die kant van frankrijk is in mijn ervaring goed voor golfsurfen bij mooie swell en lichte offshore wind.

vroeger veel die kant op geweest en windsurfen deden we met vlagerige wind op de meren. nooit op zee.

later altijd naar de kant van leucate, of voor het betere wavewerk naar guincho,
RajenAir

Berichten: 16
Antwoord #5 Juni 26, 2016, 17:49:13
edit2Rapporteer  
Super bedankt voor jullie reacties. Voor mij voldoende informatie en te besluiten niet te gaan kiteboarden maar het golfsurfen eens te gaan proberen. Prima alternatief I hope  Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.