Natte ondergoed bij droogpak

KiteShallow

Berichten: 173
Juni 23, 2016, 22:13:45
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik heb een droogpak "Gul Hydro Kite Droogpak" maat JL, Junior Large. Laarsje onderaan. Ik gebruik 'ondergoed' dunne lycra en een luier (niet lachen)...mocht ik niet snel die pak uit kan trekken dan blijft mijn pak schoon. Twee keer droog, daarna nat tot mijn knie.

Nadat ik heb gegoogled. http://hanglos.nl/forum/kite-discussie/topics/312648/drysuite-advies-gevraagd/page-1.html

"Vaar het pak wel met socks, want anders loopt er langs de seals toch water naar binnen. Met socks aan heb je daar geen last van." => Socken gekocht, helpt niets

" Ik ben toen voor de Gull Hydro gegaan. Eerste keer varen ging goed en bleef dus helemaal droog. Bij de tweede keer kwam er al weer water binnen. De derde keer alweer dus toen was ik er helemaal klaar mee." => De verkoper zei dat er was een periode dat de Chinezen goedkope stof heeft ingezet, maar nu niet meer.

Een medewerker zei dat een kleiner latex enkel manchet moet worden ingezet, dit blijkt in mijn geval niet mogelijk  te zijn want ik heb al de kleinste maat.

Een full lektest moet worden uitgevoerd. Niets gevonden dus geen garantie en ik moet € 40,- betalen en zit met een droog pak die nat is.

De verkoper zei ook dat alle zweet verzamelt daar onder. Mijn oksel en mijn luier zijn kurk droog.

Wie heeft ervaring mee en tips, vast bedankt.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Reactie van de verkoper:

Zoals besproken over de telefoon vanmorgen is het drysuit uitgebreid getest en waterdicht bevonden. Daarmee is een garantieclaim richting Gul niet mogelijk. De enige oorzaak waardoor jouw onderbenen toch nat worden, kan volgens ons zijn dat het water al te warm is voor gebruik van het drysuit waardoor je veel transpireert en het vocht daar achterblijft. Ook wanneer je tijdens de winterkou heel intensief sport in een droogpak, kun je wel een natte plek gaan voelen, omdat synthetisch ondergoed of fleece vocht van je huid opneemt en dit vervolgens niet snel genoeg kan verdampen.

De enkel seals zijn ook helemaal heel en waterdicht. Deze moeten gezien de diameter (kleiner bestaan ze niet) voldoende strak zijn, zoals we hebben gezien bij aanschaf.
 
Kort samen gevat denk ik dat je het pak prima kunt gebruiken straks wanneer het water weer kouder is, het is in ieder geval absoluut waterdicht gebleken.
 
Wil je nog wel dat we de kleine trekscheurtjes in de nekseal dichtlijmen? Reken daarvoor op €25 reparatiekosten en nog een paar dagen tijd.
 
SLECHTS 4X GEBRUIKT!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Juni 23, 2016, 22:27:21
edit2Rapporteer  
titel aangepast,  niet schreeuwen aub.

Als je nu nog een droogpak draagt is zweet zeker niet uit te sluiten.  Doordat het pak bij je benen nat wordt koelt het daar meer af dan de rest en zul je daar ook de eerste condensvorming zien ontstaan,  de rest van het zweet verdampt dan.
Als je zeer dunne polsen en enkels hebt zijn lekkende seals niet uit te sluiten. Je kunt proberen ze waterdicht af te tapen om te zien of dat helpt en mocht dat de oorzaak zijn op zoek naar kleinere seals.
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #2 Juni 23, 2016, 22:48:07
edit2Rapporteer  
Sorry Admin, het ging automatisch naar upper case. Ik doe knippen en plakken.
De rest van mijn ondergoed, mijn oksels en mijn luier zijn kruk droog. Er bestaat geen kleinere seals zei de verkoper.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #3 Juni 23, 2016, 23:02:48
edit2Rapporteer  
Als het pak dicht is, als de seals goed zitten rond de enkels en de rits helemaal dicht zit dan kan je verder niet veel doen.

Gebruik al 5 winters een Gul Astro, bevalt prima maar niet altijd 100% droog. Beetje klam hoort er bij. Boven de 10 graden kan je beter een wetsuit uitgebruiken.

Hoe nat worden je benen? Het lijkt vaak erger dan het is. Doe je de sokken over de seals?
Wellicht kan je de seals in een emmer water testen, biertje er bij.....
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #4 Juni 23, 2016, 23:46:49
edit2Rapporteer  
Ik ben een koukleum dus ik dacht ga die pak testen voor het echte winter.
Het broekspijp van mijn ondergoed is echt nat niet klam.
Die sock heb ik onder de seal gedragen.
Ik heb zelf een lek test gedaan, maar aan de enkel een plastic fles aan getaped, zonder resultaat
Vergeleken de Ocean Rodeo Droogpakken zit de seal een stuk losser.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 Juni 24, 2016, 06:31:46
edit2Rapporteer  
Hier een Gul Astro, is na een redelijk lange sessie ook nat bij m'n enkels. Is gewoon condens.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #6 Juni 24, 2016, 07:52:01
edit2Rapporteer  
Weet niet wat voor een sokken je hebt maar waarom doe je die onder de seals?
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #7 Juni 24, 2016, 08:28:07
edit2Rapporteer  
In mn OR Soul bleef ik ook niet helemaal droog, soms door transpireren, soms door " lekkage" door de seals.

Ik heb nu een Billabong Furnace 7/6 mm gekocht, nou dat pak is supersupersuper warm, veel warmer dan een droogpak. Nadeel is dat dit pak wat moeilijker aan en uitgaat.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #8 Juni 24, 2016, 09:17:42
edit2Rapporteer  
Droogpakken zjin voor de winter, je zweet nu als een malle in die pakken dus vandaar dat je nat wordt.
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #9 Juni 24, 2016, 09:19:37
edit2Rapporteer  
@Erik, boven heb ik vermeld,"Vaar het pak wel met socks, want anders loopt er langs de seals toch water naar binnen. Met socks aan heb je daar geen last van." Dus, ik heb dit gekocht https://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=546331. Maar nu bedenk ik dat hij vaste sock bij je droogpak bedoeld of  latex laarsje
Gewoon Don

Berichten: 261
Logs: 0 | 188 uur
Antwoord #10 Juni 24, 2016, 09:25:36
edit2Rapporteer  
@Erik, boven heb ik vermeld,"Vaar het pak wel met socks, want anders loopt er langs de seals toch water naar binnen. Met socks aan heb je daar geen last van." Dus, ik heb dit gekocht https://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=546331. Maar nu bedenk ik dat hij vaste sock bij je droogpak bedoeld of  latex laarsje

Socks doe je over je seals. De seals moeten strak aansluiten op je huid. Dus ook over de knokkel van je enkel. Daarnaast vermoed ik (zeker met deze temperaturen) zweet en condens. Ik heb dat in de winter  al als het zonnetje even doorbreekt. Die pakken ademen voor geen meter. Heb na een sessie ook enorme dorst. Dus veel vocht verloren.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #11 Juni 24, 2016, 11:25:31
edit2Rapporteer  
Ik heb een Soul voor als het echt koud is. Mijn wollen ondergoed is van top tot teen altijd behoorlijk klam. En niet doordat er water instroomt. Droogpak is comfortabel aan en uittrekken in de winter. Meer niet.
Maar voor komende winter ga ik als echte koukleum toch een echt winterwetsuit met head aanschaffen. Is warmer. Zeker als je lange tijd in het water ligt.
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #12 Juni 24, 2016, 11:47:02
edit2Rapporteer  
Als je zoals je zegt sokken onder je seals draagt is het niet verwonderlijk dat je lekkage hebt. Sokken over de seals zodat je de seals als het ware beschermd tegen inkomend water (er zitten tenslotte nog sokken voor).

Overigens heb ik altijd een beetje vochtdoorslag waar mijn trapeze zit en komt er ondanks mijn sokken toch altijd wel wat water naar binnen. Dit is volgens mij niet volledig te voorkomen.

Persoonlijk moet ik er niet aan denken om met dit weer nog met een droogpak te varen. Ik zweet daar al in met hartje winter.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #13 Juni 24, 2016, 13:18:41
edit2Rapporteer  
Als je nog twijfelt aan je pak maak dan eens een afspraak bij http://dufare.nl/ Zij kan ook kijken als je je pak aantrekt of je seals wel goed aansluiten op je lichaam. Deze mevrouw maakt voor de professionele markt droogpakken op maat. Misschien kost het wel weer geld, maar je wilt het toch oplossen neem ik aan.
Ian

Berichten: 219
Antwoord #14 Juni 24, 2016, 14:48:47
edit2Rapporteer  
Ik heb ook redelijk dunne enkels,  trek de pijpen van mijn droogpak droogpak tijdens het aantrekken altijd goed omhoog zodat de seals wat hoger komen,  richting de onderkant van je kuiten. Seal moet strak zitten,  anders is deze niet waterdicht. Nooit iets tussen je seal en je huid dragen.
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #15 Juni 24, 2016, 17:19:47
edit2Rapporteer  
Dank je wel allen voor de nuttige tips. Ik heb Dufare geschreven of ze mij kan helpen.
 
Ik heb eerst Ocean Rodeo (type ?) geprobeerd zaten die manchetten erg strak. Om een manchet doorheen te krijgen, zweette ik mij rot. De verkoper wilde in knippen maar weet niet hoe ver, het blijft een gok zei hij? Met de Gul zit wat ruimer. De verkoper beweerde als ik mijn laarsjes over heen heb en dan nog de broekspijpen overheen en onder afmaken met die klitte band, dan blijf het droog. Helaas is niet het geval. Tot mijn knie, dus de hele kuit is nat.

Volgens de theorie van de verkoper zal die vocht naar beneden lopen.
Nogmaals overige delen van mijn ondergoed, mijn oksel en mijn luier zijn kurk droog.
Volgens mij is eerder een capillaire werking omdat de seals niet goed afsluit.
 
Ik heb geen val partij (heeft de verkoper gewaarschuwd dat bij de nek seal water in kan komen).
Die sock kon gemakkelijk onder de manchet, het moet overheen?.
Een tip van iemand om de broekspijp hoger te trekken zodat strak over je kuit heen gaat. Die pak is mij al te groot en straks is zo 10 cm 'blote' gedeelte. Ik moet vermelden dat ik Aziatisch formaat heb en geen Westerling bouw.
 
Kwaliteit van de Gul is niet om naar huis te schrijven. Naar 4x normaal gebruik vertoont bij de nek seal al behoolijke scheuren, geen haar scheurtjes. De verkoper zei komt door de nagel. Als mijn nagel 1 mm lang is dan begint al te breken, dus mijn nagels zijn altijd kort.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #16 Juni 24, 2016, 23:22:09
edit2Rapporteer  
het leven zal ook wel een keer meezitten. Gewoon gaan kiten en in een wetsuit en als het koud wordt jouw droogpak aan trekken zonder sokken van katoen onder de seals, die dingen zuigen het water zo naar binnen.

Met de kwaliteit van Gul is niks mis, integendeel. Wist je dat ze ook droogpakken met latex sokken verkopen?

https://www.wetsuitoutlet.co.uk/2016-gul-code-zero-stretch-zip-drysuit-with-pee-zip-inc-undersuit-gm0368-p-12620.html

KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #17 Juni 25, 2016, 01:25:46
edit2Rapporteer  
Ja Erik, ik heb aan die verkoper gevraagd, maar hij raadde mij af. Wegens wrijving gaan die vaste socken stuk.
Ik vroeg mij af of je een laarsje omheen moet doen.
Heeft iemand ervaring met een droogpak met vaste socken?
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #18 Juni 25, 2016, 08:54:20
edit2Rapporteer  
Alles met latex doet je zweten.dus ook een droogpak met latexschoentjes eraan die je ALTIJD in een schoentje moet doen anders zijn ze na 1 wandeling op het strand lek. Zoals gezegd is je pak wss niet lek,maar condens/zweet.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #19 Juni 25, 2016, 14:53:49
edit2Rapporteer  
Ik vaar dit pak ook met berenpak er bij en thermo ondergoed. Ben erg tevreden Ik heb alleen bij de seals enigzins wat vocht maar niet nat

De voetbanden van je seals doe je die over je laarsjes of erin ? Kan misschien ook vocht veroorzaken

Vreemd dat het pak bij 4 keer gebruik al scheurtjes vertoont, dit mag niet mogen. Heb je nog garantie ?



KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #20 Juni 26, 2016, 01:31:21
edit2Rapporteer  
Ik heb  op 09-04-2016 dit pak gekocht, ik neem aan dat er garantie erop zit.
Ik voel een oor aan genaaid. Slecht advies, lek test € 40, reparatie nek seal €25....wordt vervolgd.

Er zijn geen voetbanden van mijn seal. Wel van mijn broekspijp, doe ik over mijn laarsje heen.
PvanEE

Berichten: 66
Antwoord #21 Juni 26, 2016, 09:28:36
edit2Rapporteer  
Hier een Gul Astro, is na een redelijk lange sessie ook nat bij m'n enkels. Is gewoon condens.

Maar jou probleem zit het in de tampon, die moet je eruit trekken. Je moet een luier pakken begrijp ik hier. ;-))
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #22 Juni 26, 2016, 10:54:51
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik heb  op 09-04-2016 dit pak gekocht, ik neem aan dat er garantie erop zit.
Ik voel een oor aan genaaid. Slecht advies, lek test € 40, reparatie nek seal €25....wordt vervolgd.

Inderdaad ben je een oor aan genaaid door de winkel waar je hem heb gekocht  ThumpDown. Je heb minimaal 1 jaar garantie en dat geld zeker voor de nek seal.   

En de kosten a 65 euro die je heb gemaakt zou ik zeker verhalen op de winkel waar je hem heb gekocht, pak is nog geen 3 maanden oud en amper gebruikt


Citaat
Volgens mij is eerder een capillaire werking omdat de seals niet goed afsluit.
Diit is volgens mij ook de oorzaak wat je zelf al zeg, alleen de oplossing weet ik zo een twee drie niet.



Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #23 Juni 26, 2016, 11:51:29
edit2Rapporteer  
Als jij nu al haarscheurtjes trekt in je nekseal zou het kunnen zijn dat het rubber is uitgedroogd. Dit gebeurd bij mijn pak ook alleen na ongeveer 2 aan 3 winterseizoenen varen. De seal kan ook vet geworden zijn door verkeerde behandeling. Het rubber wordt dun en kwetsbaar en zo gevoelig voor scheurtjes.
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #24 Juni 26, 2016, 12:28:41
edit2Rapporteer  
Ik heb die kosten a 65 euro  nog niet gemaakt. Ik verzoek hun vriendelijk om dit pak terug te nemen en het bedrag te retouneren......nog niets van gehoord.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.