Alpinefoil Kitefoil oid uitproberen

Rebel1974

Berichten: 66
Juni 25, 2016, 11:47:58
edit2Rapporteer  
Weet iemand hier waar ik evt een uurtje of 2 een kitefoil kan uitproberen voor ik de aanschaf doe van een hele mooie maar dure kitefoilset ?

Ik sprak laatst een medekiter op Schiermonnikoog en die had hem ergens uitgeprobeerd......

Ander merk mag ook, maar Alpinefoil schijnt wel betere kwaliteit te zijn dan de gangbaardere merken....

http://www.alpinefoil.com/en/
dr511

Berichten: 135
Antwoord #1 Juni 25, 2016, 12:28:18
edit2Rapporteer  
Ik wacht zelf op eentje.. maar die fransosen zijn niet zo snel.. Ik weet dan kiteshop haarlem er binnenkort ook wat binnenkrijgt. Dus die zou je kunnen contacten. Zodra ik hem binnen heb is hij te testen bij Surf City in Groningen
https://www.facebook.com/surfcitygroningen/
Rebel1974

Berichten: 66
Antwoord #2 Juni 25, 2016, 12:51:13
edit2Rapporteer  
@dr511
OK dank , Rotterdam - Groningen is niet een heel klein stukje... :-)
Haarlem is beter te doen.

Ik zal ze eens vragen....
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #3 Juni 25, 2016, 14:01:58
edit2Rapporteer  
Ik wacht zelf op eentje.. maar die fransosen zijn niet zo snel.. Ik weet dan kiteshop haarlem er binnenkort ook wat binnenkrijgt. Dus die zou je kunnen contacten. Zodra ik hem binnen heb is hij te testen bij Surf City in Groningen
https://www.facebook.com/surfcitygroningen/

Nieuwe kiteshop in Groningen? Mooi man, veel succes.

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 Juni 26, 2016, 08:27:11
edit2Rapporteer  
Kun je al foilen?  Anders wordt je de eerste paar sessies niks wijzer. Net zoals dat iemand die nog nooit een kite in zijn handen gehad een kite wilt testen.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #5 Juni 26, 2016, 09:48:47
edit2Rapporteer  
Kun je al foilen?  Anders wordt je de eerste paar sessies niks wijzer. Net zoals dat iemand die nog nooit een kite in zijn handen gehad een kite wilt testen.

Hoe ben jij dan begonnen?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Juni 26, 2016, 10:12:32
edit2Rapporteer  
Ander merk mag ook, maar Alpinefoil schijnt wel betere kwaliteit te zijn dan de gangbaardere merken....

Alpine maakt mooie foils, maar dat ze met vlag en wimpel boven de andere merken uitsteken is wel een erg boute bewering. Waar baseer je dat op?

Op dit moment zijn de aluminium foils van Zeeko, die in NL ook verkrijgbaar zijn via Shinn, erg populair wereldwijd. Maar ook ander merken zoals bijvoorbeeld Levitaz, Swordz en Ketos maken erg goede foils.

Wat Evan bedoelt is dat ieder merk foil gebruikt kan worden om te proberen. Testen is een verkeerde woordkeuze. Je kunt de voordelen van de alpinefoil niet testen zonder skills en een referentie kader.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 Juni 26, 2016, 21:33:30
edit2Rapporteer  
Kun je al foilen?  Anders wordt je de eerste paar sessies niks wijzer. Net zoals dat iemand die nog nooit een kite in zijn handen gehad een kite wilt testen.

Hoe ben jij dan begonnen?

Een goede tweedehands beginners/Freeride foil gekocht en die onder mijn waveskim gemonteerd en na 1,5 jaar overgestapt op een nieuwe Levitaz  race foil.

Ik was wel de uitzondering op de regel die wel weg voer de eerste keer. Waarschijnlijk door alle ervaring op wave en voornamelijk raceboards. Al was de eerste paar keer wel een heel gevecht om downwind te komen.
Rebel1974

Berichten: 66
Antwoord #8 Juni 27, 2016, 21:59:49
edit2Rapporteer  
Ander merk mag ook, maar Alpinefoil schijnt wel betere kwaliteit te zijn dan de gangbaardere merken....

Alpine maakt mooie foils, maar dat ze met vlag en wimpel boven de andere merken uitsteken is wel een erg boute bewering. Waar baseer je dat op?

Op dit moment zijn de aluminium foils van Zeeko, die in NL ook verkrijgbaar zijn via Shinn, erg populair wereldwijd. Maar ook ander merken zoals bijvoorbeeld Levitaz, Swordz en Ketos maken erg goede foils.

Wat Evan bedoelt is dat ieder merk foil gebruikt kan worden om te proberen. Testen is een verkeerde woordkeuze. Je kunt de voordelen van de alpinefoil niet testen zonder skills en een referentie kader.

He Michiel
dat vlag en wimpel heb ik dus helemaal niet geschreven en is dus ook niet bout !
En proberen of testen wat is het verschil ?
Ik wil graag een Alpinefoil uitproberen en graag ook testen en ja ik heb al wat rakjes gevaren.

Ik zal maar eens 2 foto's laten zien....Alpine vs Liquidforce ....( vgl F-One , Cabrinha )
En dan is die Alpine nog helemaal niet zo heel erg duur....
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #9 Juni 27, 2016, 22:15:55
edit2Rapporteer  
Je kunt dus al foilen,  dat verandert de zaak. 

Er is inderdaad een groot verschil tussen de grote kitemerken en foilmerken. Cabrinha,  Liquid-Force/Naish en North zijn voornamelijk op de beginners gericht met weinig doorgroei mogelijkheden terwijl de iets snellere foils als Alpine, Slingshot, Zeeko, F-One etc vrijwel net zo makkelijk mee te leren valt maar je langer plezier van hebt.

In tegenstelling tot planerende boards zit topsnelheid bij de hydrofoils vast gebakken in het ontwerp: op een gegeven moment kun je de vleugels geen kleinere hoek meer geven om de extra lift door de snelheid tegen te gaan. Word de hoek te klein kun je plotseling een enorm verlies van je lift krijgen en raak je alle controle kwijt. En met traag hebben we het dan over 15kn /30km/u max, zelfs vergeleken met een deur is dat aan de lage kant.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #10 Juni 27, 2016, 23:32:29
edit2Rapporteer  
Alpine foils ziet er zeker goed uit. Op website van Alpine staan prijzen exclusief btw en bij de concurrenten staan de prijzen inclusief btw, dat vind ik minder logisch bij beoogde levering aan de eindklant.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.