Vergelijkbare kite zoals de ocean rodeo rise 10m 2010

Jootje81

Geen avatar

Berichten: 10
Juli 01, 2016, 21:30:19
edit2Rapporteer  
Helaas, is m'n trouwe ocean rodeo rise 10m uit 2010 niet meer te repareren. Kosten zijn te hoog ivgt tot de waarde. De rise is een lekker snelle kite, prima upwind en al bij weinig wind te varen.

Kan mij iemand adviseren in een qua prestaties vergelijkbare kite(s).

Heel erg bedankt

Groetjes
Jolanda
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 Juli 02, 2016, 08:10:20
edit2Rapporteer  
Op zo'n vraag antwoord iedereen altijd met zijn eigen kite. Laat ik dan de eerste zijn en zeggen dat je eens naar de Ocean Rodeo Prodigy kunt kijken, dat is de nieuwe alleskunner van OR!
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #2 Juli 02, 2016, 08:37:10
edit2Rapporteer  
ik zou zeggen, ga naar een testdag en probeer een aantal kites uit!
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #3 Juli 02, 2016, 11:28:26
edit2Rapporteer  
De ocean rodeo prodigy is inderdaad een kite met vergelijkbare eigenschappen. Is ook voor een nette prijs te krijgen. Het beste kan je meerdere kites testen!
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #4 Juli 02, 2016, 11:39:34
edit2Rapporteer  
Denk niet dat je een vergelijkbare kite zal vinden. De Rise van 2009 en dat jaar en had een enorm windbereik, ik kon em varen van 15-30 knopen, en dat ben ik in geen enkele andere kite daarna tegengekomen.

Maar denk dat je met een Prodigy 9.5 redelijk in de buurt komt.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Juli 02, 2016, 11:54:11
edit2Rapporteer  
Lijkt de Flite niet meer op de Rise dan een Prodigy?
Jootje81

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #6 Juli 06, 2016, 17:10:26
edit2Rapporteer  
Thanks voor de reacties. Ja idd de rise had een enorm windbereik, reageerde lekker snel en vloog zoooo lekker. Dus vandaar de quest naar zijn "clone" mocht er die zijn.

Ik zal eens naar de flite kijken.......

Hoe zit het eigenlijk met de OR Razor??

Gr. Jolanda
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Juli 06, 2016, 19:55:01
edit2Rapporteer  
De Rise had idd een groot bereik en goed low-end.
Maar behoefte wel een ervaren hand omdat hij nauwelijks feedback gaf aan de rider.
Ook kon hij erg hoog de lucht in.

Ik zou ook eerder aan een flite denken dan aan de Prodigy.
Beide kites zijn vast via Stormchaser vrijblijvend te proberen
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 Juli 06, 2016, 20:03:24
edit2Rapporteer  
Even een opsomming van kites die meer in de buurt komen van de Rise:

- Cabrinha Switchblade / Veloclty;
- Ozone Edge;
- North Evo / Rebel;
- Core XR3 / XR4;
- Naish Draft;
- Peter Lynn Fury;
- RRD Passion;
- Ocean Rodeo Flite;
- Zian Aquila.

Ik mis er vast een paar maar deze kites zijn goede keuzes en ik zou als ik jou was eens kijken of je deze ergens kunt proberen.  Ik heb zelf alleen de RRD Passion niet gevaren, de rest zijn heerlijke freeriders met een groot windbereik en een heel goede low-end.
RRA

Berichten: 148
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 Juli 06, 2016, 20:15:55
edit2Rapporteer  
Topvliegertjes idd , kan (nog) geen afscheid nemen van mijn 2 OR Rise vliegertjes . maar zal denk ik komend jaar toch ook eens rond moeten kijken  voor iets nieuws , prodigy spreekt me niet zo aan eigenlijk , al heb ik er nooit aan gehangen moet ik eerlijkheidshalve zeggen , Razor gaat denk ik wat teveel richting freestyle ,  zit zelf te denken aan North Rebel , Cabrinha Switchblade en Core XR 3/4 . Zijn volgens mij vliegers die in de buurt komen , maar testen is idd het beste

Maar wat zou het toch mooi zijn als ze de OR Rise gewoon weer uitbrengen .......hint hint  Joepie YeSS ThumpsUp
vissie

Berichten: 757
Antwoord #10 Juli 07, 2016, 11:01:52
edit2Rapporteer  
Ik heb dezelfde issue gehad toen mijn geliefde set rise vernieuwd moest gaan worden.

Heb toen een aantal kites getest waaronder de OR Razors / F-one Bandit / North Rebel + Evo / Ozone Catalyst.

Uiteindelijk heb ik voor de laatste gekozen en heb hier geen moment spijt van. Ik vind persoonlijk dat hij veel lijkt op de Rise qua eigenschappen. Misschien is de nieuwe Ozone Enduro ook een optie deze heb ik zelf (nog) niet geprobeerd! De Catalyst heeft ongeveer het zelfde bereik en is ook erg vergevingsgezind maar heeft ook aardig lift + hangtime. Daarbij komt ook dat ik de barretjes van Ozone gewoon super vind. Ik vaar zelfde 2014 serie.



« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.