Airush Innovation- The Next Generation Load frame

Airush_News

Geen avatar

Berichten: 39
Juli 08, 2016, 08:49:56
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/137473169


Airush komt dit jaar met het Next Generation Load Frame, een unieke constructie van ultra lichtgewicht Dyneema die het doek van de kite versterkt op de plekken waar de kite vaak tot meer dan 100kg aan druk krijgt te verduren.

Het load frame verandert niet alleen drastisch de duurzaamheid van de kite, het verkleind ook nog eens de rekbaarheid van het doek met maar liefste 30% op de cruciale delen van het doek. Dit zorgt er voor dat de kite langer zijn vorm behoudt, hierdoor langer perfect zal blijven functioneren.

Na vele analyses over de druk verdeling op de kite, heeft Airush het Next Generation Load frame zo ontwikkeld, dat de druk op het doek direct verspreid wordt van het midden naar de wingtips, op deze manier behoud de kite zijn response en duurzaamheid.

Naast dat Airush het premium Techno force D2 doek van Teijin gebruikt, is Airush met dit load frame het eerste merk wereldwijd die een oplossing tegen het diagonaal rekbaarheid van het double ripstop doek daadwerkelijk verkleind.

THE ONLY KITE ON THE MARKET THAT DOES NOT RELY ON ITS MOST FRAGILE PART FOR DURABILITY.

Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #1 Juli 08, 2016, 08:54:10
edit2Rapporteer  
Heeft Fluid niet iets vergelijkbaars?
Airush_News

Geen avatar

Berichten: 39
Antwoord #2 Juli 08, 2016, 09:12:13
edit2Rapporteer  
Fluid kites maakt gebruik van een Dacron frame (F-Tech). Airush maakt gebruik van een dyneema frame. Airush heeft onderzoek gedaan naar de druk in de kite en heeft hier het Load Frame op aangepast qua design, om zo de punten waar de kite de meeste power krijgt extra te versterken en beter de druk in de kite te verdelen. Het frame zorgt niet alleen voor een duurzamere kite die zijn performance langer behoudt, maar maakt de kite ook nog eens stabieler en directer.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juli 08, 2016, 11:31:04
edit2Rapporteer  
En nu graag een no of single strut lichtgewicht LEI zoals de Zeeko Notus Air of Maui Cloud met deze technologie
Mooi om te zien dat het gewicht door nieuw materiaalgebruik ook naar beneden kan.
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #4 Juli 08, 2016, 12:06:52
edit2Rapporteer  
Dit hadden de 2015 modellen toch ook al of ben ik nou gek?
Airush_News

Geen avatar

Berichten: 39
Antwoord #5 Juli 08, 2016, 14:06:24
edit2Rapporteer  
De Airush 2015 modellen Lithium en Varial X hebben een poly load frame, in een volledig kruis patroon frame gemaakt van polyester. De 2015 Team serie kites hebben een volledig kruis patroon van Aramid load frame. Het verschil met het dyneema load frame is dat er meer gekeken is waar de exacte druk in de kite komt. Het Next Generation Load frame is zo ontwikkeld, dat de druk op het doek direct verspreid wordt, op deze manier behoud de kite langer zijn response, duurzaamheid en geeft het de kite een solide feel.

Kijkend naar de kracht om gewicht ratio is het nieuwe Dyneema load frame is 40% hoger dan het Aramid load frame. Dit zorgt er voor dat de kite langer zijn vorm behoudt, hierdoor langer perfect zal blijven functioneren.
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #6 Juli 08, 2016, 15:14:10
edit2Rapporteer  
Behoudt airush kites zijn vorm langer dan kites met 5 struts in de high-end? (airush kites hebben 3 struts als ik het goed heb)
Airush_News

Geen avatar

Berichten: 39
Antwoord #7 Juli 08, 2016, 15:21:48
edit2Rapporteer  
Niet alle Airush Kites hebben 3 struts. De Airush Razor is een Freestyle/wakestyle full C-Shape kite met 5 struts en heeft ook het nieuwe dyneema load frame.  De feedback van onze teamriders zijn super positief en merken zeker verschil van het nieuwe load frame. Mocht je het zelf eens willen aanvoelen, kun je altijd bij een van onze testdagen een kite komen uit proberen.
Shore

Berichten: 138
Antwoord #8 Juli 08, 2016, 20:21:54
edit2Rapporteer  
zijn vorm behoudt; met krimpend (kruip) dyneema ?

Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #9 Juli 08, 2016, 23:13:18
edit2Rapporteer  
Ik zie wat je bedoelt. Maar de vraag is op welke schaal het behouden van de vorm belangrijk is.
De (wat ruwe) vliegtuigvorm behouden met de 'dyneema deukjes' is wellicht te preferen boven het uitlubberen van het doek met verlies van het vleugelprofiel tot gevolg.
De als efficient bekend staande foilkites hebben plenty van die deukjes...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #10 Juli 09, 2016, 00:05:47
edit2Rapporteer  
Ik zie wat je bedoelt. Maar de vraag is op welke schaal het behouden van de vorm belangrijk is.
De (wat ruwe) vliegtuigvorm behouden met de 'dyneema deukjes' is wellicht te preferen boven het uitlubberen van het doek met verlies van het vleugelprofiel tot gevolg.
De als efficient bekend staande foilkites hebben plenty van die deukjes...

Maar dat profiel m.b.t. de stroming gaat het juist over. die is bij een foil kite in die richting ook mooi glad.  Door deze toevoeging krijg je juist meer wervelingen.

Voor mij weer een mooi stukje marketing praat.

Oud filmpje trouwens, waarom komen jullie er nu mee?
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #11 Juli 09, 2016, 20:51:14
edit2Rapporteer  
Altijd goed om te innoveren maar ik vraag me wel elke keer af, hoe het mijn kite plezier gaat vergroten. In dit geval niet lijkt mij want ik vindt mijn kites duurzaam genoeg en ook prima vliegen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.