Kitefoil open dag Scheveningen - stop 3 Kitefoil cup Holland

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Juli 13, 2016, 12:45:21
edit2Rapporteer  
Elke dag is een kitedag met een hydrofoil. Wie had dat gedacht een aantal seizoenen geleden?
Kitefoilen komt dan dat jaar ook echt los en vrijwel elk merk heeft een of meerdere foils in hun range of is druk bezig er een te ontwikkelen. Er zijn dan ook al foils in alle disciplines beschikbaar: van beginner tot race en van wave tot speed en big-air!

Na het succes van info avond vorig jaar is er zaterdag 23 Juli een Open kitefoil dag bij Jumpteam Scheveningen. Veel merken zijn aanwezig met het nieuwste materiaal en mocht de wind het toe laten wordt er de derde stopvan de Kitefoil Cup Holland gevaren.

Naast de snelste foilers uit de Cup komt Kevin Langeree op zijn Naish foil langs als hij in de buurt is en ook Rolf, Katja zullen natuurlijk meedoen aan de Cup!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Juli 13, 2016, 15:02:33
edit2Rapporteer  
Ik ben erbij, en voor de vorm zal ik ook starten in de race met mijn freeride foil.
Als de weersomstandigheden het toelaten natuurlijk.
bredo

Berichten: 593
Antwoord #2 Juli 13, 2016, 20:56:18
edit2Rapporteer  
Is het ook mogelijk om te testen/proberen? Je koopt niet even een namelijk vanwege de prijs...  l
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Juli 13, 2016, 22:06:52
edit2Rapporteer  
Er zijn op dit moment meerdere beginners foils te koop die minder kosten dan een kite of High-end waveboard.  Helemaal als je al een board hebt waar een foil onder gemaakt kan worden ben je voor 800,- al klaar.

Foilen moet je als nieuwe sport zien waarbij je toevallig dezelfde kites kunt gebruiken.  Je begint weer helemaal onder aan de ladder als beginner die al wel vlieger ervaring heeft.  Maar het vlieggedrag van je kites is compleet anders op een foil, zelfs de meest ervaren kiters zullen hun kite weer ongewild gaan crashen.
Dat maakt het proberen van een foil dan ook onmogelijk als je het nog niet kunt. Gemiddeld heb je vijf sessies in goede condities nodig om alles onder controle te krijgen. Net zoals je ooit begonnen bent met kiten zul je nu ook door de zure appel heen moeten bijten en blijven proberen tot het lukt.

Dus net als met kiten kun je een paar lessen boeken maar zul je vooral zelf met eigen materiaal moeten oefenen, een uurtje testen is nooit genoeg om te ervaren of het wat voor je is of niet.


Voor iedereen die kan foilen is er na de races voldoende materiaal te testen, afhankelijk van de omstandigheden kunnen we ook een aantal beginners clinics houden.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Juli 13, 2016, 22:47:22
edit2Rapporteer  
Ik wil materiaal testen TIJDENS de race Grin
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Juli 22, 2016, 22:50:29
edit2Rapporteer  
Dat lijkt me niet slim Michiel, tijdens de race moet je juist zo min mogelijk vallen.

Heb zin in morgen! Tijdens de Races rond de 10kn en daarna iets toenemend en de hele dag zomers weer!

11:00u Skippersmeeting, zie jullie dan.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Juli 23, 2016, 07:25:15
edit2Rapporteer  
Net als vorige race ben ik een levend obstakel die random ergens gaat liggen spartelen midden in het wedstrijdveld Grin

Maar je hebt gelijk.

Wind lijkt prima, waardoor hopelijk chop en branding beperkt gaan blijven.
En twintippers en wavers hoeven we niet door het wedstrijdveld te verwachten Wink
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #7 Juli 23, 2016, 18:38:17
edit2Rapporteer  
FF wezen buurten en het was heel gezellig. Toch wel een heel apart gebeuren dat Foilen...... Leuk! 
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Juli 23, 2016, 22:21:20
edit2Rapporteer  
Leuk dat je er was, Tom!
Het is mij altijd een genoegen om met je te praten Wink

Wat een topdag!
8-10kn wind, heerlijk weer en meer dan 10 foilers tegelijk op het water.
Enorm goed geregeld van Bram en het Jumpteam

Evan heeft zelfs gewonnen met Katja en Rolf in het wedstrijdveld Wink

Een fantastische dag met wat oude bekenden, met naast Tom, ook Eagle Jan en de "verloren" zoon El Rudo
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #9 Juli 24, 2016, 11:15:37
edit2Rapporteer  
Nog nooit zoveel hydrofoils tegelijkertijd op het water in Nederland en 15 inschrijvingen voor de race! Hadden ons geen mooiere dag kunnen wensen.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #10 Juli 24, 2016, 14:58:22
edit2Rapporteer  
Was leuk guys, Evan had ook een goeie speech haha... Tom ik zag je lopen maar realiseerde me pas in de auto dat jij het was lol. Ben inderdaad een beetje verloren qua kiten maar wel veel met foils bezig, zij het onder catamarans.
Michiel ik ga je zooo aan jouw belofte houden om eens gezellig ouderwetsch samen te gaan kiten!
Shore

Berichten: 138
Antwoord #11 Juli 24, 2016, 21:49:57
edit2Rapporteer  
Leuk jongens !

hebben jullie ook 'results' van de races ?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 Juli 25, 2016, 08:22:22
edit2Rapporteer  
Komt goed, Rudo! Wink
Alleen Oostvoorne is mij te ondiep geworden...

@ Shore: goede opmerking, waarom doet Evan dat nou niet, terwijl als hij met zijn Woo-tje weer op nr. 1 staat iedereen dat gelijk moet weten hier
Radical Ronnie

Berichten: 386
Logs: 0 | 1555 uur
Antwoord #13 Juli 25, 2016, 10:29:53
edit2Rapporteer  
Gezellig al die foilers bij elkaar... bij Kijkduin waren we ook met 4 foilers bezig op dat moment... Wordt nog druk met 10 knopen!  ;-)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 Juli 26, 2016, 09:17:47
edit2Rapporteer  
Haha, gelukkig is de learningcurve dermate vlak dat de drukte onder de 10kn nog wel ff mee gaat vallen.
Want makkelijk is het niet in het grensgebied van vaarbaar/niet meer vaarbaar. Ongeveer rond de 6kn, met een LEI een knoop of twee meer.

Ik zag jullie achter de havenhoofden bezig.
Gezien de windkracht moesten jullie wel aan het foilen geweest zijn Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.