North Click Bar 2017

Eltimm

Berichten: 78
Antwoord #50 Augustus 23, 2016, 21:17:53
edit2Rapporteer  

Ik vraag het me ook af juist vanwege het aanpassen. De splitter heeft een opening waar je de lijn doorheen haalt... het is niet ondenkbaar dat daar een stuurlijn achter blijft hangen.




North 5th element heeft ook zo'n haakje & ringetje & balletje bij de y-split, (als dat is waar je het over hebt) en daar heb ik nog nooit een probleem mee gehad...

Cabrinha fireball uiteinde monteren dmv een fireball upgrade kit op een north click bar?


http://www.youtube.com/watch?v=m-hiWiOpyHI
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #51 Augustus 24, 2016, 13:26:40
edit2Rapporteer  
poeh wat een hoop onderdelen zeg... 
et1961

Berichten: 365
Antwoord #52 Augustus 24, 2016, 13:54:10
edit2Rapporteer  
Filmpje bekeken, het hele mechanisme ziet er priegelijk en kwetsbaar uit. Ik zie ook geen seals die water, zand en zout buiten moeten houden. Ik verwacht dat veel kopers van deze bar in no-time problemen krijgen met deze bar!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #53 Augustus 24, 2016, 14:20:19
edit2Rapporteer  
ET1961, als je waterdicht cq stofdicht ontwerpt is de belangrijkste opdracht: hoe krijg je het water/stof er weer uit... YeSS

vraagje, weet iemand de trim range van deze bar? ik schat 13-15cm
et1961

Berichten: 365
Antwoord #54 Augustus 24, 2016, 15:04:04
edit2Rapporteer  
Als je iets ontwerpt wat waterdicht is, hoef je, je niet druk te maken hoe het water er weer uit moet hoor,
Bij een goed waterdicht ontwerp komt er namelijk geen water in Wink

Voor een bar is dit vrijwel onmogelijk, omdat het maken/ontwerpen van een waterdichte doorvoering voor de -in lengte verstelbare- stuurlijnen vrijwel onmogelijk is.

Ik verwacht dus ook dat er zand en zout in no-time het mechanisme in de North bar gaat beinvloeden, ook al spoel je de bar na elke sessie af met zoet water.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #55 Augustus 24, 2016, 15:17:36
edit2Rapporteer  
Sorry et1961 maar echt waterdicht ontwerpen is serieuze shit. kunststof is sowieso permeabel voor lucht en daar zit al water in dat kan condenseren. Als voorbeeld, Goretex heeft een enorme divisie met water uitdrijvende membranen voor "waterdichte" constructies, denk aan auto lamp units.
Maar inderdaad, het invoeren van een natte lijn is  al genoeg. Deze bar lijkt vol te zitten met sand-traps en wordt waarschijnlijk nooit echt droog aan de binnenkant.

Ik vind de filmpjes wel heel mooi gedaan.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #56 Augustus 24, 2016, 16:54:44
edit2Rapporteer  
Als je iets ontwerpt wat waterdicht is, hoef je, je niet druk te maken hoe het water er weer uit moet hoor,
Bij een goed waterdicht ontwerp komt er namelijk geen water in Wink

Voor een bar is dit vrijwel onmogelijk, omdat het maken/ontwerpen van een waterdichte doorvoering voor de -in lengte verstelbare- stuurlijnen vrijwel onmogelijk is.

Ik verwacht dus ook dat er zand en zout in no-time het mechanisme in de North bar gaat beinvloeden, ook al spoel je de bar na elke sessie af met zoet water.

Dan-at-North beantwoordt vragen op Kiteforum. Blijkbaar zitten er aan de onderkant van de bar een paar flapjes die je weg kan trekken om de boel door te spoelen. (tot zover user-friendly low maintenance Grin )

Maar dan nog, dat spul gaat vroeg of laat verzwakken, slijten, vastzitten of roesten, en een vervangingssetje zal niet goedkoop zijn gok ik.
kitenomad

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #57 September 01, 2016, 17:57:29
edit2Rapporteer  
https://surfstore.wordpress.com/2016/08/29/north-click-bar-2017-review/

Recensie

 Joepie
et1961

Berichten: 365
Antwoord #58 September 01, 2016, 18:41:56
edit2Rapporteer  

Geen woord over onderhoud of het effect op het mechanisme door inwerking van zout en zand. Nieuw zal deze bar prima werken, de vraag is alleen, hoelang?

Even je kite flink poweren is ook niet zo eenvoudig, je moet dan 7-8 maal de bareindhendel volledig rondraaien. Zelfde geldt voor depoweren, 7-8 maal op het knopje drukken aan je bareind. De kans dat dit hele gedoe gepaard gaat met ongewilde stuurimpulsen is volgens mij best groot....
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #59 September 01, 2016, 19:30:43
edit2Rapporteer  
Deze bar lost geen enkel probleem op en introduceert mogelijk allerlei problemen en dat voor maar 650 euro.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #60 September 01, 2016, 19:42:26
edit2Rapporteer  

Geen woord over onderhoud of het effect op het mechanisme door inwerking van zout en zand. Nieuw zal deze bar prima werken, de vraag is alleen, hoelang?

Even je kite flink poweren is ook niet zo eenvoudig, je moet dan 7-8 maal de bareindhendel volledig rondraaien. Zelfde geldt voor depoweren, 7-8 maal op het knopje drukken aan je bareind. De kans dat dit hele gedoe gepaard gaat met ongewilde stuurimpulsen is volgens mij best groot....

Nou voor depoweren kan je de knop gewoon ingedrukt houden. Alleen dat poweren inderdaad.... 8 keer ronddraaien.... als je een vlagerige sessie hebt zit je 's avonds met een lamme pols.

Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #61 September 02, 2016, 06:19:59
edit2Rapporteer  
Maar hoevaak (de)power je nou? Het is wel lekker clean zo.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #62 September 02, 2016, 09:04:08
edit2Rapporteer  
of je nou veel of weinig trimt, stuurlijn trimmen is natuurlijk wel de holy grail van kite ontwerpen. North heeft daar gewoon een goed punt. als je deze bar ziet, merk je meteen wat er allemaal niet op zit aan trim toestanden met straps en cleats en rommel. De uitwerking zou ik wel totaal anders doen maar ja wie ben ik.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #63 September 02, 2016, 11:33:08
edit2Rapporteer  
Tsjah, je kunt wel willen streven naar een 'holy grail' met alle cleane & versimpelde vormen, het moet uiteindelijk ook wat brengen.

Dit BOW gerelateerde systeem is al jaren geleden veelal geïmplementeerd in oa. sportschoenen (ski, fiets en loop) . Uiteindelijk is iedereen er weer vanaf gestapt omdat het meer nadelen dan voordelen verschaft (onderhoud en draagcomfort).

Als ik alleen al kijk naar slijtage bij normale kitebarren en vele designers daar zelfs volledig voorbij schieten aan het gemak/comfort voor het latere onderhoud en duurzaamheid, dan twijfel ik ten zeerste dat deze geïntegreerde systemen voordelen zullen verschaffen.
Ik wil niet weten tegen welke prijzen en uren dit soort systemen bij een simpele wissel van een inwendig stuurlijntje of tandwiel gerepareerd moeten worden, of krijg je dat gratis bij die € 650,=  schater

En al helemaal niet als dit op je vakantieplek moet gebeuren



@Rudo, is dat patent van OR dan zooo anders dan dat van North?
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #64 September 03, 2016, 00:14:33
edit2Rapporteer  
Geen woord over onderhoud of het effect op het mechanisme door inwerking van zout en zand. Nieuw zal deze bar prima werken, de vraag is alleen, hoelang?

Even je kite flink poweren is ook niet zo eenvoudig, je moet dan 7-8 maal de bareindhendel volledig rondraaien. Zelfde geldt voor depoweren, 7-8 maal op het knopje drukken aan je bareind. De kans dat dit hele gedoe gepaard gaat met ongewilde stuurimpulsen is volgens mij best groot....
North heeft die bar niet pas een paar maand geleden ontworpen hé. Ze vragen er de hoofdprijs voor. Dan mag je ook wel verwachten dat ze in die 3j van ontwerpen ook gedacht hebben aan slijtage door zand.
Het gaat hier om North met een redelijk R&D budget, niet een of andere doe het zelver Wink
kitenomad

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #65 September 03, 2016, 07:09:35
edit2Rapporteer  
Ik denk dat de rest van vlieger bedrijven zullen dit concept te volgen, en de prijs zal uiteindelijk dalen .. Cool
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #66 September 03, 2016, 11:21:48
edit2Rapporteer  
Maar hoevaak (de)power je nou? Het is wel lekker clean zo.


Ik depower ook nooit, kan weleens handig zijn als je weer het strand op komt in (over)powerde condities.  Je betaald voor iets dat je niet vaak gebruikt dat is wel zonde, en dat alleen voor een cleane powerlijn  Tongue
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #67 September 03, 2016, 12:06:49
edit2Rapporteer  
Ik denk dat ik maar weer over ga stappen op de Evan uitvoering, geen depowerstrap... kan er ook niets kapot gaan.

Die Chaosjes hoeven toch niet gedepowerd te worden.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #68 September 03, 2016, 20:59:47
edit2Rapporteer  
Koude Noordzee temperaturen in de winter (5°C bij 35 knopen is vriesgevoels temperatuur): dan zijn je vingers verkleumd en zitten ook nog in een neopreen handschoen: op het knopje drukken wordt al lastig en de hendel ronddraaien onmogelijk.
Dus enkel geschikt voor Hawaii in het zwembad van Sky Solbach (geen zout geen zand en lekker warm)
Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #69 September 04, 2016, 08:06:06
edit2Rapporteer  
Heb je dat al eens vast gehad? Ik kan mij best inbeelden dat het depoweren met bevroren handen zelfs nog makkelijk gaat. Als je al geen knop meer kan indrukken, kan je ook niet meer kiten volgens mij.
En die hendel ronddraaien moet ook makkelijk gaan, je moet toch ook nog altijd je bar kunnen vastpakken, dan kan je dat draaistuk ook ronddraaien.
Trouwens het is op de stuurlijnen, dus weinig kracht daarop.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #70 September 04, 2016, 15:36:49
edit2Rapporteer  
Tsjah, je kunt wel willen streven naar een 'holy grail' met alle cleane & versimpelde vormen, het moet uiteindelijk ook wat brengen.

Dit BOW gerelateerde systeem is al jaren geleden veelal geïmplementeerd in oa. sportschoenen (ski, fiets en loop) . Uiteindelijk is iedereen er weer vanaf gestapt omdat het meer nadelen dan voordelen verschaft (onderhoud en draagcomfort).

Als ik alleen al kijk naar slijtage bij normale kitebarren en vele designers daar zelfs volledig voorbij schieten aan het gemak/comfort voor het latere onderhoud en duurzaamheid, dan twijfel ik ten zeerste dat deze geïntegreerde systemen voordelen zullen verschaffen.
Ik wil niet weten tegen welke prijzen en uren dit soort systemen bij een simpele wissel van een inwendig stuurlijntje of tandwiel gerepareerd moeten worden, of krijg je dat gratis bij die € 650,=  schater

En al helemaal niet als dit op je vakantieplek moet gebeuren



@Rudo, is dat patent van OR dan zooo anders dan dat van North?

ok als je vast stelt dat de barren helemaal top zijn en niet beter kunnen worden dan moet je er vooral niks meer aan doen.
Ik zie wel een paar flinke pijnpunten en ik durf ook te beweren dat de huidige barren tot ongelukken kunnen leiden. Wil je verder, dan zal je sommige dingen opnieuw uit moeten vinden. Eén van de stappen waar je dan voor kan kiezen is het elimineren van trim op de front lines.

Je kan ook nog briesend beweren dat je nooit trimt, het lijkt me onwaarschijnlijk, maar dan moet je gewoon met een meest simpele bar gaan varen en je hier vooral niet tegenaan bemoeien.

Hoe anders is mijn patent... lees het maar na! Wink
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #71 September 04, 2016, 20:10:52
edit2Rapporteer  
Ik hoorde uit betrouwbare bron dat El Rudo (OR) binnenkort ook met wat nieuws (bar) komt  Shocked
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #72 September 04, 2016, 21:10:08
edit2Rapporteer  
Even teruggaand naar je opmerking
... maar ja wie ben ik.
denk ik dat je los van een hoop gekoketteer hier alleen bezig bent open kritische vragen af te wurgen zonder werkelijk eerst de beweegredenen goed te lezen en daarna te beantwoorden.

Ik denk dat de meeste lezers van dit topic al het voorgaande hebben gelezen en technisch  geïnteresseerden oa. ook jouw patenttekeningen van 2013 op de 1e pagina hebben bestudeerd. Vreemd, als daar vragen op komen, beantwoord je die niet, …denigreren gaat je beter af.

Dus, wie ben je eigenlijk… misschien iemand die bij bochten altijd door het gras rijdt?

Dat je daarnaast naarstig zoekt naar de holy grail als HET antwoord op alle nadelen van de huidige barren is imo een vrij smal oplossingsgerichte gedachtegang. Ik zou juist verwachten dat een echte willie wortel los van wat de concurrentie doet, zoekt naar oplossingen die niet al in 4voud gepresenteerd worden.
Buiten dat, en met een beetje zelfreflectie: als jouw ontwerp zo goed en anders zou zijn, waarom is JOUW patent na 3,5 jaar nog niet als het alleenzaligmakende op de markt gepresenteerd en geaccepteerd?

Misschien eerst beginnen de markt te onderzoeken wie werkelijk op deze ‘holy grail’ zit te wachten. Of wordt het de zoveelste oplossing die niet zal aanslaan omdat de ‘gewone’ kiter er niet naar vraagt?!? Je kunt de markt wel geforceerd willen ‘pushen’; heel simpel… over 1 a 2 jaar weten we allemaal meer.

- Typisch voorbeeld van hoe ver de producent soms van de consument is verwijderd -

barry

Berichten: 361
Antwoord #73 September 05, 2016, 09:30:02
edit2Rapporteer  
Dit is juist de vraag van de consument, je wilt niet weten hoeveel op en aanmerkingen ik krijg van verschillende klanten.
Het is heel moeilijk om iedereen tevreden te stellen, maar je zult moeten blijven innoveren.
En geloof mij er valt een hoop te verbeteren aan een bar.

Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #74 September 05, 2016, 10:23:42
edit2Rapporteer  
Rudo heeft gewoon een punt.. In het kort zegt hij Innoveren brengt de sport vooruit.. Vroegah dachten we ook.. trimmen??? je blaast gewoon je 2 lijner op en remt alles op je boardje af.. Toen kwam er trim (4lijners).. toen kwam er nog meer trim.. en nu wordt deze trim verplaatst naar de stuurlijnen..

Daar waar eerst stoere mannen over het water stuiterende en je enige redding soms een flinke bud-slam was om af te remmen, is inmiddels de sport voor bijna iedereen toegankelijk.   Zeg jij maar dat innoveren geen functie heeft.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.