North Click Bar 2017

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Juli 20, 2016, 09:13:48
edit2Rapporteer  
Het gonsde al een tijdje rond op de internationale fora: North introduceert voor hun 2017-lijn een bar met de trim niet meer aan het eind van het depowerkoord maar door aan je bar-eind te draaien. Ook wordt de safety lijn nu geïntegreerd in de PU huls om het depowerkoord om het geheel nog cleaner te maken.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #1 Juli 20, 2016, 09:44:20
edit2Rapporteer  
Mooie innovatie van North, ben alleen benieuwd hoe de winder zal functioneren icm zout en zand...
Aangezien beide backlines (stuurlijnen) in lengte worden aangepast (zowel links als rechts op de baruiteinden) bestaat misschien wel het risico dat er een verschil in lijnlengte ontstaat.
Die PU huls bestaat al bijna 10 jaar, vraag me af waarom North daar zo lang mee gewacht heeft....
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #2 Juli 20, 2016, 14:18:47
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af of dit wel gaat werken. even aan een strap trekken lijkt mij eenvoudiger als draaien aan een knopje op het uiteinde van mijn bar.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #3 Juli 20, 2016, 14:36:10
edit2Rapporteer  
en nu kost ie zeker 599,-
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #4 Juli 20, 2016, 14:38:51
edit2Rapporteer  
Inoveren om het inoveren, een 'above the bar cleat' werkt uitstekend en is foolproof. KISS (keep it simple stupid).

Ik voorzie hier issues mee wanneer de bar niet elke sessie wordt afgespoeld en een tijdje in gebruik is.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 Juli 20, 2016, 15:17:37
edit2Rapporteer  
en nu kost ie zeker 599,-


Lijkt 650,- te gaan worden....

http://www.kitefly.de/click-quad-control-north-kiteboarding-blackgrey-2017-p-54923-1.html

Hoe zit het trouwens met dat patent van El Rudo, of hoe zat dat ook alweer?
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #6 Juli 20, 2016, 18:20:36
edit2Rapporteer  
en nu kost ie zeker 599,-


Lijkt 650,- te gaan worden....

http://www.kitefly.de/click-quad-control-north-kiteboarding-blackgrey-2017-p-54923-1.html

Hoe zit het trouwens met dat patent van El Rudo, of hoe zat dat ook alweer?



OMG
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #7 Juli 20, 2016, 20:22:33
edit2Rapporteer  
Ook dit lijkt mij weer niets toe te voegen. De echte innovatie in het kitesurfen lijkt nu wel voorbij. Waarom zou men anders steeds van die rare dingen verzinnen. En wie gaat er 650 euro voor een bar betalen.
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #8 Juli 20, 2016, 21:07:19
edit2Rapporteer  
Doe liever iets aan de chicken loop. Breng de bar dichterbij je lichaam, en dan de helft van de prijs..
ctddekke

Geen avatar

Berichten: 27
Logs: 2 | 764 uur
Antwoord #9 Juli 20, 2016, 22:29:30
edit2Rapporteer  
Lijkt mij een goede ontwikkeling. Ik er zelf ook wel eens over nagedacht om te trimmen met de stuurlijnen omdat op deze lijnen veel minder kracht staat en omdat je bij het vieren van de lijnen depowerd. Ik heb alleen nooit een simpele betrouwbare manier kunnen bedenken om ze tegelijkertijd makkelijk te kunnen verstellen. Ik neem aan dat North dit systeem eerst uitgebreid getest heeft voordat ze met zo'n gewaagde stap komen.
Als het trim systeem op de stuurlijnen zit heb je ook ineens heel veel mogelijkheden om bijvoorbeeld je safety en swivel te verbeteren. Ik ben benieuwd wat er nog aan innovaties op ons afkomt.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #10 Juli 20, 2016, 22:43:13
edit2Rapporteer  
Doe liever iets aan de chicken loop. Breng de bar dichterbij je lichaam, en dan de helft van de prijs..

Cabrinha fireball, jonguh! Wink

Ook dit lijkt mij weer niets toe te voegen. De echte innovatie in het kitesurfen lijkt nu wel voorbij. Waarom zou men anders steeds van die rare dingen verzinnen. En wie gaat er 650 euro voor een bar betalen.

Prijs gaat natuurlijk helemaal nergens over! Maar er zullen ongetwijfeld consumenten zijn die bereid zijn deze belachelijke prijs te betalen....
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #11 Juli 20, 2016, 22:51:02
edit2Rapporteer  
Doe liever iets aan de chicken loop. Breng de bar dichterbij je lichaam, en dan de helft van de prijs..

Cabrinha fireball, jonguh! Wink

Ook dit lijkt mij weer niets toe te voegen. De echte innovatie in het kitesurfen lijkt nu wel voorbij. Waarom zou men anders steeds van die rare dingen verzinnen. En wie gaat er 650 euro voor een bar betalen.

Prijs gaat natuurlijk helemaal nergens over! Maar er zullen ongetwijfeld consumenten zijn die bereid zijn deze belachelijke prijs te betalen....

Die doet dat ook niet. De haak is iets korter, maar dat is met een Halo/Dynabar oid ook op te lossen.

De kleuren op de bar zijn ook lekker duidelijk trouwens.
maarten.v.a

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #12 Juli 21, 2016, 00:33:39
edit2Rapporteer  
Hoe snel zou dit systeem werken? Ik vind mijn huidige systeem prima werken, ik kan altijd snel/direct m'n kite depoweren door een vrij simpele beweging. Voor de handeling op deze nieuwe bar lijkt er meer te worden gevraagd van het fijne motoriek, dat is in sommige gevallen een uitdaging...
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #13 Juli 21, 2016, 08:41:45
edit2Rapporteer  
Het idee is best wel goed als je er iets langer over na denkt.

Het is veel logischer om een depower systeem te plaatsen op de lijnen waar de minste kracht op staat.
Ook is het veel logischer om het depoweren te doen dmv een 'release' ipv een 'pull'.

De moeilijkheid zit 'm dan wel in het feit dat je lengte van 2 lijnen synchroon en identiek moet aanpassen.
Een druk knop aan 1 kant vd bar en een opwind mechanisme lijkt niet zo simpel en praktisch als de huidige depower systemen, maar toch, thumbs up for trying.
MDekker

Geen avatar

Berichten: 32
Antwoord #14 Juli 21, 2016, 14:56:37
edit2Rapporteer  
Paar weken geleden deze bar van dichtbij kunnen bekijken. Niet mee gevaren helaas maar wel kunnen proberen op een in de lucht hangende kite.

De bar ziet er erg strak uit en poweren en depoweren werkte naar behoren. Of het gemakkelijker is dan depower cord durf ik na die paar minuten niet te beweren maar het mechanisme werkte prima. Het draaien van de knop verliep zonder problemen en m.n. depoweren met een druk op de knop is wel erg gemakkelijk. Prijs van 650,- is aan de hoge kant.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #15 Juli 21, 2016, 22:40:35
edit2Rapporteer  
Ben ik de enige die toch vooral eenvoud, degelijkheid en in de breedte verstelbaar zoek? 1 bar voor meerdere maten kite. De simpelste oplossing is soms de best, is dit niet te veel high tech en duur?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #16 Juli 21, 2016, 22:53:53
edit2Rapporteer  
Ben ik de enige die toch vooral eenvoud, degelijkheid en in de breedte verstelbaar zoek? 1 bar voor meerdere maten kite. De simpelste oplossing is soms de best, is dit niet te veel high tech en duur?

Je bent zeker niet de enige. Ze lossen niet echt bestaande problemen op, en introduceren daarmee potentieel nieuwe problemen.
jacob B

Berichten: 16
Logs: 0 | 1201 uur
Antwoord #17 Juli 22, 2016, 10:44:18
edit2Rapporteer  
hoi

Heb de bar een keer kunnen testen...
depoweren tijdens het varen gaat heel mooi , even op het knopje drukken..
Om de power tijdens het varen er weer op te krijgen is iets lastiger,misschien een kwestie van wennen.
verder vind het  een erg fijne mooie strakke bar.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #18 Juli 22, 2016, 13:16:12
edit2Rapporteer  
je moet dus prutsen aan één kant van je bar.
Wedden dat er velen hun kite dan ook die kant uitsturen en mogelijk in de zee belanden.
Bij rukwinden laat je steeds je bar over en weer schuiven - tracht dan maar eens aan het uiteinde van je bar te frutselen.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #19 Juli 22, 2016, 16:55:16
edit2Rapporteer  
Opsomming van verschillende nieuwe kitebar depower systemen (Ocean Rodeo, North, Best, Spleene)
http://www.extremekites.com.au/topic/16269-era-of-the-adjustable-kiteboarding-bar/
met een Spleene pdfje:
http://spleene-kiteboarding.com/pics/Spleene/bar-of-the-future.pdf

Allemaal interessant deze ontwikkelingen, maar hoe zand en zoutbestendig dit North systeem is, zullen we iig over een jaar meer van weten

Wordt vervolgd  ThumpsUp

Voor de techniekfetisjist het North systeem; hun patent + uitleg:
https://www.google.com/patents/US8573540

EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #20 Juli 22, 2016, 17:08:16
edit2Rapporteer  
Mechanische onderdelen zoals tandwielen en wormwiel = met een beetje zand en zout zitten die vast na één kitesessie.
Natuurlijk niet op binnenwater waarbij op- en afgetuigd wordt op een grasveldje.
Ik heb al last van zand in de grote schroefdopventielen : eigenlijk zijn die ook niet geschikt voor Nederlandse omstandigheden: 7-8 Bft  dat je materiaal zandstraalt met hoge vochtigheidsgraad zodat alles lekker vol met zand plakt.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #21 Juli 26, 2016, 14:48:44
edit2Rapporteer  
 Roll Eyes
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #22 Juli 26, 2016, 15:09:49
edit2Rapporteer  
Roll Eyes
@El Rudo,
Hoe zit het met het Ocean Rodeo systeem: Begrijp dat dit inwendige stuurlijn gestuurde depowersysteem van Ocean Rodeo al gepatenteerd is in 2013.
https://www.google.com/patents/WO2013140329A2?cl=en



Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #23 Juli 26, 2016, 15:13:38
edit2Rapporteer  
Kom op Rudo, het nieuws ligt gewoon op de digitale straat  Roll Eyes

Trim via de stuurlijnen, dat is een innovatie.
Meer merken zijn daar mee bezig.

Zelf denk ik dat tandwielen e.d. in het enorm vijandige klimaat waarin wij opereren niet lang meegaan.
Wormwiel heeft als voordeel dat je een compacte haakse overbrenging & grote vertraging simpel kan realiseren.Andere kant van die medaille is hoge slijtage van dit type overbrengen, al zonder zand en zout.

We gaan het zien.
North is niet een van de beste barretjes op de markt door alle jaren heen, maar ze blijven proberen en innoveren. Daar is ook wat voor te zeggen! Wink
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #24 Juli 26, 2016, 23:11:56
edit2Rapporteer  
2012... geduld kinderen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.