Spleene door plastic laat los

hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Juli 21, 2016, 09:35:20
edit2Rapporteer  
Beste allemaal,

Het plastic van mijn kitesurfboard laat los.
Kan het kwaad om het plastic helemaal te verwijderen of kan ik het beter weer vastplakken?
Kan dat met gewone lijm? Lijkt mij dat het dan erg lelijk wordt?

Greeetz
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 Juli 21, 2016, 10:15:24
edit2Rapporteer  
Wanneer je board delamineert wordt ie lek, ofwel, het hout in de kern neemt water op en gaat rotten met als gevolg dat je board breekt/zacht wordt. Het moet dus idd gelijmd worden maar ik weet even niet met wat voor lijm.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Juli 21, 2016, 10:41:34
edit2Rapporteer  
Er is wel een verschil tussen het delamineren van het glasvezel laminaat of de toplaag.  Verwijderen van alleen de toplaag zorgt er niet voor dat je board spontaan breekt maar wel dat de beschermlaag verdwijnt. Vastplakken kan prima met epoxy of seconden lijm,  maar inderdaad kans dat het lelijk wordt als het om grote stukken gaat.
Als je de toplaag verwijdert kun je het beste je board in de lak zetten. Maar dan moet je wel zeker zijn dat het de plastic laag is en niet het hele laminaat.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.