Kitesurfen op Elba Italië

Wanda

Berichten: 54
Juli 23, 2016, 18:54:36
edit2Rapporteer  
Vakantie op Elba een prachtig eiland voor de kust van Italië waar vooral Italianen komen. We zijn hier nu 8 dagen, elke keer beloven ze wind op Windguru maar een paar uur later is het weer naar beneden bijgesteld. Maar nu staat er al een paar dagen wind 18 tor 24 knopen voor zaterdag op de site en ja hoor het blijft erop staan. Vrijdag vroeg naar bed en de wekker op 07.00 uur. Na een klote nacht 100 x wakker en bloedheet zijn we voor de wekker wakker...... Geen wind maar bewolkt en regen wat een tegenvaller. Na het ontbijt toch maar ff kijken op het strand waar het had moeten gebeuren, Cala Seregola een fantastische plek. We nemen wat te drinken bij de plaatselijke strandtent en fantaseren hoe gaaf het zou zijn als er nu wind zou staan. Het zonnetje breekt door en we besluiten om er dan maar een lekkere strand dag van te maken. Het strand loopt lekker vol ik denk zo een honderd man, het is er gezellig druk. Rond 2 uur besluiten we naar huis te gaan, maar eerst nog ff een hapje bij die gezellige strandtent. Shit we balen echt het is zo een gave kite plek. Tijdens het eten van een heerlijk bord spaghetti zie ik in mijn ooghoek dat de Italiaanse vlag begint te wapperen harder en harder en het zet door. Snel die laatste hap naar binnen betalen en de Kite spullen uit de auto. Tijdens het oppompen van de Kite zijn bijna alle ogen al op ons gericht. De verbaasde gezichten van de strandgangers maken ons een beetje zenuwachtig zouden ze nog nooit een kitesurfen hebben gezien?? De eerste kite in de lucht, ik laat de Kite van Wanda op. Daar gaan we tussen de badgasten door echt iedereen kijkt nu moet het gebeuren. Daar gaan we het water op het is onwijs gaaf die blauwe zee de rotskust en 100 toeschouwers. Bij de eerste sprong klinkt er een luid gejuich vanaf het strand. De mensen op het terras van de standtent zijn naar de rand van het terras gelopen en juichen hard mee. Wauw dat geeft een boost. We besluiten even een showtje neer te zetten. Na een paar hoge sprongen, backloops, backroll en handplants welke steeds weer met luid gejuich gefluit en geschreeuw worden ontvangen voelen we ons even wereldsterren. Dit is echt gaaf, na 20 minuten kakt de wind weer in, snel het water af spullen inpakken en maar ons vakantie huisje. Zo deze ervaring pakt niemand ons meer af...........
markymarc

Berichten: 296
Logs: 0 | 488 uur
Antwoord #1 Juli 23, 2016, 21:34:18
edit2Rapporteer  
Cool verhaal!  ThumpsUp ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.