Welke kites testen?

jw009

Berichten: 96
Juli 27, 2016, 14:01:12
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal!

Ik kite nu zo'n 6 jaar redelijk fanatiek en de afgelopen 4 jaar met RPM's, heb niks te klagen maar soms wil je gewoon eens wat anders gaan testen (iets met gras en buren.... ;-) Ik vind het bar-druk/gevoel en de directheid van de RPM's echt zalig maar er zijn kites die hoger springen... Als ik vaar is het voornamelijk springen, wat old school trucjes, darkslide, handplant transition, backroll etc. Ik haak weinig uit.

Ik heb al eens een Bandit en een Edge getest, beide niet echt mijn ding. Wie heeft er ervaring met de RPM en weet welke kites qua bar-gevoel en vaar eigenschappen hier in de buurt liggen maar wel hoger springen? Voor de hand liggen: Cabrinha FX, North Dice, Enduro, C4(?) maar hoor graag jullie ervaring.

Thanks alvast!
barry

Berichten: 361
Antwoord #1 Juli 27, 2016, 14:55:49
edit2Rapporteer  
Ocean Rodeo Razor het lijkt kwa stuur gedragop een RPM maar dan met veel meer power.
Zeger

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #2 Juli 27, 2016, 16:58:09
edit2Rapporteer  
Misschien eens een merk proberen waar je niet een deel van je budget kwijt bent aan het merk?Smiley (no offense)
Ik ben zelf overgestapt van een Cabrinha Switchblade naar Fluid ATV. Gezien je oldschool tricks denk ik dat je de ATV eens zou moeten proberen.
En als je voor hoogte gaat denk ik dat je sowieso niet door deze kite teleurgesteld wordt. Ik ben niet een heel ervaren kiter maar springen gaat vrij eenvoudig hier mee. Laat staan wat je met techniek kan.
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #3 Juli 27, 2016, 17:25:36
edit2Rapporteer  
Probeer eens een FlySurfer Speed, ik ken geen kite met meer hangtime.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #4 Juli 27, 2016, 21:12:19
edit2Rapporteer  
Als je hoog wilt springen, neem dan de Fluid ATV, met deze kite heeft Gillion een hoogte van ruim 28m gesprongen. Ook zijn officiële hoogterecords zijn met Fluid kites gerealiseerd!!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 Juli 28, 2016, 01:21:21
edit2Rapporteer  
Even een rijtje kites waarvan ik vind dat ze goed aansluiten op wat jij zoekt. Deze heb ik zelf allemaal gevaren.

Cabrinha Switchblade / North Evo zijn beide kites die direct op de bar reageren en een hele grote range hebben. De Evo draait wat sneller en de Switchblade heeft meer hangtime.

De FX heeft zeker meer hangtime en springt hoger dan de RPM, verder erg direct en stabieler. Heb meer mensen gehoord die hier naar over zijn gestapt.

Zoals Barrry aangeeft is de Ocean Rodeo Razor ook een goede, lijkt op de FX maar met meer bardruk en is iets langzamer met draaien en iets minder direct (net wat je fijn vind).

Ik zou het meer zoeken in een kite als de Evo en Switchblade dan de andere kites. Deze kites zijn erg allround en passen veel meer bij jou kitestijl. Verder zijn de Zian Aquila en de Best TS ook goede opties om te proberen.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #6 Juli 28, 2016, 09:01:17
edit2Rapporteer  
@jw009: waar vaar je? Als we dat weten, kunnen we je aanbieden om bovengenoemde kites te laten testen.

Als je de eerste keer kiest voor test van bijvoorbeeld Switchblade/FX of Evo/Dice of Aquila/Hantu, weet je gelijk wel type bij je past. Daarna hoef je je alleen nog maar op 1 categorie kites te richten.
jw009

Berichten: 96
Antwoord #7 Juli 28, 2016, 12:00:33
edit2Rapporteer  
Mannen, bedankt voor de reacties! Zitten paar leuke kites bij waar ik nog niet aan gedacht had. Ik heb nu een mooi lijstje om te gaan testen.

@geloof68: ik stuur je een PM
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #8 Juli 28, 2016, 12:04:24
edit2Rapporteer  
JW009  voor Fluid kites kan je mij eventueel PMen om te gaan testen Smiley
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #9 Juli 28, 2016, 12:38:11
edit2Rapporteer  
Als je hoog wilt springen, neem dan de Fluid ATV, met deze kite heeft Gillion een hoogte van ruim 28m gesprongen. Ook zijn officiële hoogterecords zijn met Fluid kites gerealiseerd!!

28meter? waar kan je die testen ? die wil ik !!!!!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.