Semi-suicide setup + Chicken loop question

tari

Berichten: 45
Juni 28, 2017, 15:12:19
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

ik ben langzaam aan aan het oefenen met unhooking.
Nu ben ik aan het kijken naar mijn bar en als ik het goed begrepen heb kun je een semi-suicide set up doen door de ring van mijn safety line door de chicken loop te laten lopen, en dan mijn leash aan de ring vast te maken.

Zij bijgevoegde foto.
Is dit correct?
Liefst had ik een 'dubbele ring' gehad (8-shape) maar die heb ik momenteel niet. De ring lijkt ruim genoeg zodat de chicken loop er makkelijk doorheen gaat.

----
Een tweede vraag is; wat is die extra ring op mijn chicken loop (zie foto)?
edit: ik bedoel de ring die je aan de linkerkant ziet. Je ziet alleen het zilveren randje maar het is een klein ringetje fixed in position (schuift dus niet).
----

Derde vraag. Wat is het verschil tussen suicide en semi suicide?

Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #1 Juni 28, 2017, 16:36:27
edit2Rapporteer  
Zoals die nu zit, zit die idd in suicide mode oftewel als je je bar nu tijdens het varen los laat als je unhooked zal die aan je leash blijven zitten.

Wbt je tweede vraag dit zou ook voor suicide mode kunnen zijn dus als je bijv alleen je leash aan het ringetje hebt zitten kan je er tijdens het varen voor kiezen om m toch op suicide modus te zetten door de leash ook aan dat ringetje vast te zetten (weet niet of deze groot genoeg is)
robert1102

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #2 Juni 28, 2017, 17:07:18
edit2Rapporteer  
Ha Tari,

Goed nieuws, ik heb antwoord op al je vragen.

Beginnend met de 3e vraag:
Zoals je je leash nu hebt zitten is indd semi-suicide. Dit betekent dat als je je kite unhooked en los laat, niet meteen de safety wordt getrokken (omdat je leash/ring ook door de chickenloop heen zit, wordt dit voorkomen). Mocht je in een situatie van nood komen, kan je nu alsnog je release gebruiken en door het openen van je chickenloop schiet ook de ring hieruit en wordt je kite gedepowerd. Vandaar semi suicide -> niet meteen bij loslaten, maar flag-out wel als je de release gebruikt. Volledig suicide doe je door je leash bv boven je QR vast te zetten. In dit geval heb je in nood niks aan het trekken van je QR en moet je je hele kite releasen. Voordeeltje is dat je leash iets minder in de weg zit bij het terug inhaken. (Weegt in mijn optiek niet op tegen de nadelen, helemaal niet op zee).

Vraag 2:
Die ring zit daar omdat je je safety-line niet goed bevestigd hebt. De rode safety-line hoort door die ring die vast aan je chickenloop zit heen te lopen, en zodat de ring van de safety-line hier tegenaan rust.

Vraag 1:
Ja, het zit zo ok, maar ik zou eerder je leash-haak om je chickenloop heen doen en dan aan je ring bevestigen (die niet door de CL zit). Dan heb je iets meer ruimte en heb je minder kans dat in een noodsituatie iets vast blijft zitten. Je kan ook zo'n 8-ring (met swivel (chill voor het draaien van je safety-line)) kopen: https://www.kitemana.nl/ozone/swivel-60236?sqr=ozone

Succes!
piede

Berichten: 1689
Antwoord #3 Juni 28, 2017, 17:24:42
edit2Rapporteer  
Nog beter is denk ik om de safetyline te bevestigen zoals hij hoort, dus door de ring van je tweede vraag Smiley

Vervolgens kun je dan je safetyleash om je chikckenloop heen doen én door de ring van de safetyline.

Dan blijft je leash altijd mooi hoog zitten op je chickenloop en heb je er minder last van bij het inhaken. Nadeel hiervan is dat er meer lengte van de chickenloop door de haak van je safetyleash moet schuiven als je je safety activeert...
tari

Berichten: 45
Antwoord #4 Juni 28, 2017, 23:29:55
edit2Rapporteer  
Wow wat een antwoorden, super!
Ik ga mijn safety lijn dan opnieuw door dat andere oogje runnen. Dat wist ik dus niet.

@piede als ik het goed begrijp doe je de haak van de lash om je chicken loop; en ook door de ring van je safety lijn? In mijn afbeelding heb ik de leash door het ringetje gedaan; en het ringetje over mijn chicken loop.
Jij suggereert om de leash buckle door de chicken loop te doen, en dan ook nog aan het ringetje vast te maken?

Momenteel is alles aan het drogen maar probeer morgen nog wat foto's te maken van hoe ik het tot nu toe begrepen heb.
robert1102

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #5 Juni 29, 2017, 11:10:02
edit2Rapporteer  
Moet wel goed komen toch? Iets anders.. Op de leash zie je staan, alleen aan safetyline vastmaken max pull 200N (dat staat ten minste op mijn leash). Ik gebruik deze soms ook voor unhooked tricks, maar kan dat kwaad? Tamelijk arelaxt als de leash opeens breekt.. Mensen die hier meer over weten?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 Juni 29, 2017, 11:20:48
edit2Rapporteer  
Neem aan dat je 200DaN bedoelt (200kg) ipv 200N (20kg)? Dat is om zich in te dekken tegen leashbreuk, er zijn ook speciale zwaardere leashes op de markt voor unhooked tricks. De vraag is dan alleen waarom ze die slappere lange leashes mee blijven leveren, voor hooked riders zijn ze te lang en voor intensieve unhooked riders meestal te slap.
tari

Berichten: 45
Antwoord #7 Juli 02, 2017, 17:06:16
edit2Rapporteer  
Is dit de set-up die jullie bedoelen? (zie foto).
Mijn least zit nu door de chicken loop en vervolgens door mijn safety line ring.


Het viel me op dat gisteren tijdens het riden dit extra pinnetje waar nu mijn safety least doorloopt best veel druk krijgt en daarom mijn chicken loop enigszins samentrekt. Is dat de bedoeling?

Van te voren kwam de druk op op het ringetje en dan tegen het plastic, nu trekt het grote ringetje dit kleinere ringetje naar onder en buigt het plastic.

robert1102

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #8 Juli 02, 2017, 17:50:07
edit2Rapporteer  
Als je de haak van je leash naar de andere kant van de chickenloop verplaatst is dit probleem opgelost. Shocked

@ Evan, Ja! Bedoelde indd. 200KG. Maar wel gek dat deze (slappere) leashes op de Mystic pagina als handlepass leashes verkocht worden...

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.