Kiten Frankrijk regio Bordeaux

Kiteaddict

Berichten: 39
Augustus 03, 2016, 14:07:32
edit2Rapporteer  
Hi all,

Heb al wat zitten lezen hier en daar maar toch nog geen duidelijk beeld kunnen krijgen. Wellicht dat je ervaring hebt met kiten in de regio van Bordeaux en mij tips kunt geven?
Ben redelijk beginner en heb al begrepen dat de zuidwest kust in dit gebied voor golf surfers top is maar voor beginnende kiter totaal niet.

Ik ben benieuwd of de baaien wel ok zijn (minder golf slag)? Zo zie ik op maps een paar spots rond Arachon. Is dat wat?
Of een vd meren bij Lacanau, Sanguinet of Parentis-en-born?

Ben er begin september op vakantie, kan zelf gaan testen maar wellicht dat ik wat ritjes naar slechte spots kan voorkomen....

Hoor het graag!

Thanks all!

(PS. gekgenoeg laat windfinder water levels in deze regio niet zien terwijl sterke eb en vloet is. iemand tip voor een App?)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Augustus 03, 2016, 16:33:46
edit2Rapporteer  
Buiten reacties van anderen, hebben we hier een goede zoekmachine binnen ons forum.
Hier wat resultaten bij zoeken naar "Bordeaux" en alleen aangevinkt de optie om te zoeken binnen "buitenland & travel":

Lacanau
Zomer kiten met gezin in Europa?
waar naartoe in Juli/augustus binnen 8 uur rijden
kiten in frankrijk
kitespot/camping in frankrijk???

Ik zou ze eens doornemen.
En hopelijk komen er nog wat reacties  Wink ThumpsUp
waterfun

Berichten: 36
Antwoord #2 Augustus 03, 2016, 20:10:33
edit2Rapporteer  
Rond de meren van Lacanau, Sanguinet of Parentis-en-born kan je goed als beginner aan de slag. Ook ala gevorderde mooie spot. Het enige nadeel is dat er maar geparkeerd mag worden op bepaalde plekken en die zijn betaals. De kosten hiervoot zijn rond de €5 per dag.
Ben je gewent op op zee te varen is Mimisan plage Sud een wereld spot. Hou hier wel rekening mee met de golfslag en stroming.
Ad

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #3 Augustus 03, 2016, 21:30:32
edit2Rapporteer  
Het waait er 's zomers zelden, voorspellingen laten vaak een windje van +/- 15 kpn in de avond zien ( thermisch ) maar dat valt in het echt behoorlijk tegen.ik zou een andere bestemming kiezen
Kiteaddict

Berichten: 39
Antwoord #4 Augustus 06, 2016, 12:09:22
edit2Rapporteer  
Thanks so far. Hopelijk September wat wind. Sowieso m'n 14'm  meenemen Smiley
kanniezingennie

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #5 Augustus 06, 2016, 21:13:36
edit2Rapporteer  
Lac d. Hourtin beginnersspot.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.