Ongeluk Zandmotor vandaag (7-8)?

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Augustus 07, 2016, 20:35:09
edit2Rapporteer  
Kwam een bericht tegen over een ongeluk vandaag op de Zandmotor. Weet iemand hier meer van af?

edit:

Oke wat ik heb gehoord van iemand die net op dat moment aan kwam lopen is dat de kiter in kwestie de controle verloor toen de wind hard aan ging, en hard naar voren schoot toen de kite in een loop ging.

Hij was op zijn schouder terecht gekomen en had 'knikken' in zijn arm, en was niet helemaal helder meer. Hulpverleners wilde zeker weten dat er geen interne bloedingen waren, en daarna is hij afgevoerd...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Augustus 07, 2016, 23:02:12
edit2Rapporteer  
Ik heb het gevoel dat het in korte tijd te vaak daar fout gaat!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2 Augustus 07, 2016, 23:10:53
edit2Rapporteer  
Ik heb het gevoel dat het in korte tijd te vaak daar fout gaat!

Ja dat gevoel heb ik ook.... slechte zaak...
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #3 Augustus 07, 2016, 23:19:37
edit2Rapporteer  
Ik ben er nu 2 keer geweest. En 2 keer op m'n bek gegaan daar in de super glade modder daar, normaal loop ik met m'n kite laag naar het water,...geen goed idee daar.
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #4 Augustus 07, 2016, 23:22:53
edit2Rapporteer  
Het is ook echt link geworden de poel aldaar. Spiegelgladde modder aan de waterrand, erg ondiep, en teveel loose cannons op een te klein stukje water. Als je daar even een half uurtje gaat staan kijken zie je zeker wel weer wat gebeuren of een "oef...dat gaat maar net goed situatie".

Ik ging er nog wel eens heen voor een before work of afterwork sessie maar mij zie je daar niet meer. Mij te gevaarlijk. Dan maar iets noordelijker in de golven van kijkduin. En eigenlijk is dat toch veel leuker.  Smiley
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #5 Augustus 08, 2016, 07:55:16
edit2Rapporteer  
Het is inderdaad erg druk en veel beginners.

Maar de sitauatie lijkt me niet anders als op andere spots.
Was gisteren op schellinkhout terwijl ik naar achterloop. Zie ik 2 mensen bijna ongelukken krijgen door onkunde en het natte gladde gras dusja lijkt me redelijk vergelijkbaar.

Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #6 Augustus 08, 2016, 12:47:33
edit2Rapporteer  
Het is inderdaad erg druk en veel beginners.

Maar de situatie lijkt me niet anders als op andere spots.
Was gisteren op schellinkhout terwijl ik naar achterloop. Zie ik 2 mensen bijna ongelukken krijgen door onkunde en het natte gladde gras dusja lijkt me redelijk vergelijkbaar.


Precies, de zandmotor poel heeft grote aantrekkingskracht op beginners. Ik zie zelfs in de facebook groep van amsterdamse kiters oproepjes om te carpoolen naar de zandmotor.
'Ze' zoeken bij westelijke wind de dichtsbijzijnde vlakwaterspot...  Grote concentratie van beginners = relatief veel ongelukken...

En het is daar inderdaad glad!!!!

Hoog tijd dat Rijkswaterstaat er nog een paar zandmotors bij laat maken langs de Nederlandse kustlijn. Ik begrijp dat de evaluaties van het Zandmotor concept succesvol zijn. (Dat wil zeggen; met kleinere investeringen dan voorheen is de kustlijn te handhaven)
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #7 Augustus 08, 2016, 12:58:36
edit2Rapporteer  
Dit is het zoveelste ongeluk al weer door drukte en ondiep water. Ik kom er voorlopig ook niet meer. Zee bij Kijkduin is overigens ook prima.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #8 Augustus 08, 2016, 13:08:38
edit2Rapporteer  
Nouja dit klinkt als een ongeluk dat op een rustige dag ook had gebeurd.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #9 Augustus 08, 2016, 14:28:25
edit2Rapporteer  
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #10 Augustus 08, 2016, 23:09:14
edit2Rapporteer  
Reacties afgesplitst naar een eigen topic: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=52849.0

Is er al bekend hoe en wat er gebeurd is?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #11 Augustus 09, 2016, 22:35:37
edit2Rapporteer  
http://www.omroepwest.nl/nieuws/3211929/Kitesurfer-zwaargewond-bij-Ter-Heijde

Is dit hetzelfde ongeluk?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.