Voet gesneden door scherp voorwerp

ash

Berichten: 256
Logs: 0 | 33 uur
Augustus 08, 2016, 23:40:47
edit2Rapporteer  
Ik zal niet de enige zijn die wel eens zijn voet openhaalt aan een scherp voorwerp dat in water ligt.
Maar wil men wel hiervoor waarschuwen op te passen.
Zondag heb ik al lopend door het water mijn voet behoorlijk verwond/gesneden aan waarschijnlijk een stuk glas dat op de zeebodem lag.
Een aantal hechtingen waren nodig.
Dit is moeilijk te voorkomen, maar wat ik wel kan adviseren is om rustig  je voet neer te zetten en geleidelijk je gewicht van je ene naar de andere voet Te verplaatsen als je door het water loopt.
Wat ook kan helpen is surfschoenen te dragen.
Hierbij ook mijn dank voor de hulp die is geboden door Jetske en de ex-militair en het team van NH op de Brouwesdam
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Augustus 08, 2016, 23:52:28
edit2Rapporteer  
Ik had het een week of 4 terug op de Zandmotor, moest nog net niet gehecht worden. Als ik veel ga lopen met foilen trek ik tegenwoordig schoentjes aan. Wink

Altijd vervelend een snee in je voet.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Augustus 08, 2016, 23:54:57
edit2Rapporteer  
Kan ook een schelp geweest zijn. Het was tussen 11-12u extra laag water met -100cm onder NAP. Op de brouwersdam groeit allemaal zeewier met daartussen messcherpe schelpen overal waar de bodem constant onder water staat, met extra laag water kom je daar al snel tussen te staan. Je bent zeker niet de eerste die daar aan zijn voeten open haalt. Zodra je begroeiing voelt dus gaan bodydraggen, wegvaren of inderdaad heeeel voorzichtig wandelen.

Beterschap!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 Augustus 09, 2016, 00:02:33
edit2Rapporteer  
Op alle Oosterschelde spots zijn schoentjes ook sterk aan te raden

In de zomer is het altijd wel iets meer oppassen op het strand ook.... veel meer rotzooi helaas.
jerryvanrhee

Berichten: 237
Logs: 0 | 270 uur
Antwoord #4 Augustus 09, 2016, 09:50:49
edit2Rapporteer  
Inderdaad moet je op de Brouwersdam met laag erg goed uitkijken voor die scheermesschelpen. Ook is het aan te raden om een opgelopen snee te verzorgen na je sessie om ontstekingen te voorkomen. Al bij meerdere mensen gezien dat dit best snel kan optreden en voor nare wonden kan zorgen.
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #5 Augustus 09, 2016, 14:17:22
edit2Rapporteer  
had 't maandje geleden ook in 't water zandmotor........sindsdien vaar ik overal met schoentjes
gyttja

Berichten: 107
Antwoord #6 Augustus 09, 2016, 14:38:01
edit2Rapporteer  
Schoentjes zijn irritant, dus vaar meestal zonder.
Zeker ook als ik straples vaar op mijn waveboard, dat vrije gevoel ben je meteen kwijt met schoentjes, maar ook met TT heb ik minder boardgevoel.
Voeten openhalen doe ik helaas ook regelmatig, gelukkig tot nu toe allemaal relatief onschuldige sneetjes. Met een weekje meestal wel weer over.
Zelf loop ik zo min mogelijk, een beetje diepte en gewoon bodydraggen.
Stetman

Berichten: 133
Antwoord #7 Augustus 09, 2016, 16:01:01
edit2Rapporteer  
Vorig jaar in iets gestapt toen ik in Enkhuizen het water in liep. Kleine sneetje, maar voet ontstoken, 7 keer naar ziekenhuis geweest en 3 weken niet op mogen lopen. Arts weet trouwens graag waar je in gestapt bent, wist ik nu niet
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Augustus 09, 2016, 19:22:03
edit2Rapporteer  
Op de zandmotor zijn het meestal schelpen.
Immers is het opgespoten zand afkomstig kilometers uit de kust.

Zelf ooit gehad op een wakeboardbaan (kabel), vlak voor het terras.
Dat was glas afkomstig van hetzelfde terras.
En nog commentaar krijgen ook over het bloedspoor wat ik achter liet.

Helaas wordt de Japanse oester, welke uitgezet is in de Oosterschelde in de jaren 60 van de vorige eeuw, al aangetroffen op Texel.
Deze schelp heeft een deklaag van parelmoer welke bestaat uit scheermesscherpe randen. Ik ken zelfs mensen die op de Grevelingen met kevlar schoenen nog zich moesten laten hechten in het ziekenhuis.
Hoezo de mensch is de natuur de baasch?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.