Kitemaatje Oostvoorne

Rocky55

Geen avatar

Berichten: 5
Augustus 10, 2016, 14:06:44
edit2Rapporteer  
Ha dames en heren, jongens en meisjes gegroet.  Joepie

Deze week heb ik eindelijk ook mijn cursus kitesurfen afgesloten en zojuist heb ik een hagelnieuw setje kites gekocht Cabrihna switchblade 7 en 10 en een mooi F-one Trax boardje. Nu is het alleen zaak om verder te oefenen.

Nu gaf mijn instructeur aan dat ik voor iets meer ruimte en het vlakke water het beste verder kan oefenen op Ouddorp bij de Dam of de Maasvlakte bij de Slufter. Voor mij is die laatste 25 minuutjes rijden en de vraag is wie wil er samen verder oefenen, het is toch leuker om met meer te gaan.

Even wat over mezelf, 31jaar, trotse vliegenier met een passie voor reizen. Ik heb ook een auto dus vanuit Den Haag kan je altijd meerijden. Wie sluit zicht aan?  Smiley

Aankomende dagen met wind ben ik er, dus zien jullie iemand klungelen dan kan je altijd even helpen Grin
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Augustus 10, 2016, 14:13:04
edit2Rapporteer  
Ik wil je aanraden om te gaan oefenen of op de Brouwersdam of op het Oostvoorne Autostrand. Beide een goed breed strand en mooie water condities.

Zowel de Slufter als Ouddorp zijn totaal ongeschikt voor beginners om te gaan oefenen. Hier moet je pas willen komen als je perfect upwind kan body draggen en ten alle tijden in elke situatie weet wat je moet doen.

Verder heel veel succes. Wink
Rocky55

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #2 Augustus 10, 2016, 14:17:10
edit2Rapporteer  
Ha Marc, leuk dat je reageert op mijn oproepje. De Brouwersdam is net wat te ver weg, Oostvoorne Autostrand ligt in de buurt. Mijn instructeur/kiteschool heeft deze alleen niet specifiek benoemt. Beste spots om verder te oefenen vanwege het vlakke water waren volgens hun Ouddorp bij de Brouwersdam en Maasvlakte bij de Slufter.

Nu ken ik beide stranden niet, maar dat vlakke water waar ze het over hadden vind ik wel handig. Waarom is dit strand ongeschikt voor mij? Je advies staat namelijk haaks op het advies van mijn kiteschool wat betreft de geschiktheid.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 Augustus 10, 2016, 14:19:08
edit2Rapporteer  

Ha Marc, leuk dat je reageert op mijn oproepje. De Brouwersdam is net wat te ver weg, Oostvoorne Autostrand ligt in de buurt. Mijn instructeur/kiteschool heeft deze alleen niet specifiek benoemt. Beste spots om verder te oefenen vanwege het vlakke water waren volgens hun Ouddorp bij de Brouwersdam en Maasvlakte bij de Slufter.

Nu ken ik beide stranden niet, maar dat vlakke water waar ze het over hadden vind ik wel handig.

Mag ik vragen wie je instructeur was? Ben wel benieuwd waarom hij deze twee spots doorgeeft.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Augustus 10, 2016, 14:19:38
edit2Rapporteer  
En is de Slufter 25 minuten voor je rijden, dan is Oostvoorne maximaal 5 minuten verder.
Ik kan me niet voorstellen dat je het recente beginnerstopic over de Slufter niet gezien hebt trouwens...
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Augustus 10, 2016, 14:19:51
edit2Rapporteer  
Ben ook wel benieuwd welke school en/of instructeur dit advies gaf. Mag ook via een persoonlijk bericht als je het niet openbaar wilt zeggen.
Rocky55

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #6 Augustus 10, 2016, 14:27:00
edit2Rapporteer  
Ik heb les gehad op Kijkduin van Cedric, achternaam weet ik niet. Afgelopen zondag, mijn laatste les waren daar 3 ongelukken gebeurd waarop ze al zeiden dat ik bij Kijkduin alleen onder begeleiding moet oefenen met de doorverwijzing naar de andere twee locaties.

Heb naar beide locaties een uitgeprinte routebeschrijving van ze gekregen ook.

Ha Michiel ik zit te kijken in het trefpunt, maar zie niks hierover. Is dat in het grote Rotterdam trefpunt topic?
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #7 Augustus 10, 2016, 14:33:22
edit2Rapporteer  
Aardig doortrappen dan om vanuit den haag in 25 minuten op Sluf te zijn...
Rocky55

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #8 Augustus 10, 2016, 14:39:05
edit2Rapporteer  
Die reistijd moet ik nog proberen. Zojuist een ex-collega gevraagd die mij enthousiast heeft gemaakt voor de sport hoe het zit met de locaties. Die geeft aan dat ik zeker niet klaar ben voor de Slufter, Oostvoorne Autostrand of de zee bij Scheveningen als de golven meevallen.  Angry
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #9 Augustus 10, 2016, 14:42:52
edit2Rapporteer  
Autostrand is echt DE beginnerspot. Ik vind het vreemd dat die wordt afgeraden.
Rocky55

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #10 Augustus 10, 2016, 14:46:45
edit2Rapporteer  
Hij werd niet afgeraden alleen niet genoemd. Oproep moet zijn wie komt er verder oefenen op Oostvoorne Autostrand?

Slufter staan geen beste verhalen op voor beginners wat ik nu lees.
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #11 Augustus 10, 2016, 14:57:06
edit2Rapporteer  
Oproep moet zijn wie komt er verder oefenen op Oostvoorne Autostrand?
Bedoel je, dat de naam van het topic gewijzigd mag worden? Lijkt mij een goed idee, gezien de afgelopen dagen. Iets voor een van de moderators wellicht. Suggestie voor de mods: maak een sticky topic aan onder Trefpunt: "Oostvoorne, wie gaat er kiten?"

BTW: Oostvoorne autostrand is een mooie plek om te oefenen: vlak water, geen stroming, breed strand, een restaurant waar je ook nog gratis kunt douchen, relaxte sfeer, er is het jaar door bijna altijd wel iemand. Soms is het druk (dat hebben alle vlakwaterspots), maar loop een stukje verder en je hebt de ruimte.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 Augustus 10, 2016, 16:47:41
edit2Rapporteer  
Ha Michiel ik zit te kijken in het trefpunt, maar zie niks hierover. Is dat in het grote Rotterdam trefpunt topic?


http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=52810.0


Wel graag volledige topic doorlezen, of igg de laatste reacties.
Wij, veteranen die al sinds 2004 op de slufter komen, zijn geschokt van dit soort uitspraken over de slufter.
Mensen hebben daar het leven gelaten, of zijn door het oog van de naald gegaan...

Echt, Oostvoorne is een prima beginners spot voor zowel twintip als directional.
Ik denk dat de meesten in Zuid-West Nederland daar hebben leren kiten.

Slufter lijkt een topspot om te leren kiten. maar door de drukte is de poel veel te vol. En de poel is er alleen op bepaalde momenten...1001 gevaren daar, die je niet hebt op Oostvoorne!
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #13 Augustus 10, 2016, 21:39:19
edit2Rapporteer  
Autostrand oostvoorne kan je lekker oefenen, genoeg andere beginners die elkaar helpen dus een kite maatje is niet direct noodzakelijk. Veel plezier!
LILLI

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #14 Augustus 11, 2016, 13:17:57
edit2Rapporteer  
Hallo dames en heren,

Ik ben ook op zoek naar kitemaatjes om samen mee te oefenen in Oostvoorne.

Na het succesvol afronden van een aantal lessen kan ik inmiddels zelf een beetje varen.
Heb inmiddels een aardige set kites aangeschaft (7m, 10m, 12m).

Woon helaas niet echt in de buurt (Ede) dus ik moet het echt hebben van de weekenden.

Lijkt me leuk om samen met jullie te gaan oefenen.

Groet, Mark
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.