Hydrofoil board advies gevraagd

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #25 Augustus 21, 2016, 19:37:34
edit2Rapporteer  
Toch wel even nieuwsgierig Michiel, welke mast hoogte vaar jij dan? Overigens heb ik voor de Silente gekozen, omdat de Fluente toch nog gedeeltelijk van aluminium is. (fuselage) Jammer dat ze dat onderdeel niet in carbon kunnen leveren.

Daar hik ik ook tegenaan wat betreft de Fluente.

De mijne is 80cm. Op zich voldoende, maar als je hard wilt over zee dan is meer hoogte wenselijk. Voor freeride prima. Er zijn zelfs boards met kortere masten.
speedrider

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #26 Juni 15, 2017, 11:57:41
edit2Rapporteer  
Hi ,

Dan maar meteen verder kijken naar een betaalbare set
Carbon gaat niet roesten, dit ,misschien wel, maar er is wel heel veel prijsverschil ook. Deze lijkt me wel betaalbaar, iemand ervaring mee ?
https://www.kitestuff.nl/cabrinha-foil-kit-double-agent-2303

gr aeneas
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #27 Juni 15, 2017, 12:22:22
edit2Rapporteer  
Om heel eerlijk te zijn is er maar een klein rijtje foils die je beter kunt laten liggen en daar is de Cabrinha er helaas een van. Deze foils zijn goed voor de eerste paar sessies, maar komen niet boven de 30km/u uit en gaan dus enorm vervelen zodra je heen en weer kunt foilen. Ze zijn te traag om te springen en hebben teveel weerstand om echt veel low-end eruit te halen en tevens minder stabiel dan alle andere foils met een hydrodynamischer ontwerp:

- Cabrinha Double Agent
- Liquid Force Foil Fish (eerste versie)
- Naish Hover (LF Foil Fish kopie)
- Carafino
- alle twintip hydrofoil concepten tot nu toe

De eerste North Foil past wat betreft snelheid ook in dat rijtje, maar die is dan weer zo belachelijk stabiel dat hij wel op rails lijkt te foilen.
speedrider

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #28 Juni 15, 2017, 15:32:53
edit2Rapporteer  
super, dank voor het advies, ik ga naar iets op zoek wat niet in die lijst staat thx
Aeneas
speedrider

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #29 Juni 19, 2017, 10:47:16
edit2Rapporteer  
Hi, van 1 van onze forumleden..,  een Gong board/foil, is dat wat om mee te beginnen
http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/10584
Gr
Aeneas
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #30 Juni 19, 2017, 16:23:14
edit2Rapporteer  
Hi, van 1 van onze forumleden..,  een Gong board/foil, is dat wat om mee te beginnen
http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/10584
Gr
Aeneas

Ik stuur je een pm, heb ander aanbod. Wellicht interessant(er) voor jou.
snowbuggy

Berichten: 22
Antwoord #31 Juni 20, 2017, 13:24:27
edit2Rapporteer  
Om mijn ervaringen ook maar even te delen :

Ik vaar met https://levitaz.com/shop/bionic/2017-levitaz-bionic-plate-mount-96-cm/
en een http://axiskiteboarding.com/product/axis-maroro-51-foilboard-convertible-axis-kiteboarding-foilboarding-hydrofoils-kitefoil-foilboarding-traveling-foilboard-axis-hydrofoil/#.WUj9NmjyjIU

Ik weeg 93 kg en vlieg de Peter Lynn Areo's.
Ik draag een helm en nu overweeg ik een impactvest er bij te gaan dragen.
Tevens denk ik nog aan een GPS based emergency beacon voor het onvermijdelijke geval dit ik een keer ga crashen ver uit de kust.

Mijn uiteindelijke doel is course racing en lange afstanden, (bijv. Wijk aan Zee-Texel (biertje op het strand) en dan weer terug.
Kitefoilen geeft dezelfde mogelijkheden als kitebuggyen : makkelijk upwind en downwind rijden op hoge snelheden...iets wat met twintips en tubes niet vergelijkbaar is.

Als fanatiek kitebuggier maar ook snowkiter kom ik (te) weinig op het water. Vorig jaar de foil gekocht en ongeveer 25 uren op het water gemaakt.
Eerst begonnen met de foilmast volledig naar achteren en de achterste strap naar voren. Voorste voetbanden ook zover mogelijk naar voren.
De eerste sessies op het water lukte het me niet eens om een waterstart te maken.....dat rare ding dat onder het board hangt geeft een heel ander stuurgedrag.
Daarna lukte het me om staan te blijven met het board nog op het water...hoogte lopen zat er nog steeds niet in dus frequent teruglopen over het strand.

Vervolgens, na ongeveer 10 uur varen, lukte me het om hoogte te lopen en kon ik weer terug komen waar ik begonnen was.Veelvuldig werd ik ongecontroleerd gelift door de foil met verschillende pijnlijke crashen als gevolg.

Twee weken geleden de mast naar voren gezet en de achterste voetband naar achteren.
Nu ben ik zover dat de waterstart redelijk probleemloos gaat en met mijn rechtervoet voor kan ik nu sessies van 200-300 meter foilen. Aan het einde van de rak ga ik in het water liggen, voeten van het board, board met de hand omdraaien en dan een waterstart met de andere voet voor.
Ik probeer met gebogen knieen te varen en mijn centre point of gravity boven de voorste  vleugel te houden. Met mijn gebogen knieen lijkt het dat ik beter instaat ben om controle op de foilhoogte te houden.

Mijn crashes worden nu steeds harder naarmate ik het board foilend krijg. De levitaz  heeft een aardige beginsnelheid nodig om enigzins stabiel aan te voelen. De beginsnelheid ligt op dit moment zelf hoger dan mijn comfort zone...In mijn kitebuggy is 20 km/hr slaapverwekend maar 40-50 cm boven het water met een scherpe mast/vleugels onder me voelt toch heel anders aan !.
Nu het foilen steeds beter gaat heb ik er een volgend probleem bij gekregen : het foilen doet me steeds verder upwind gaan..downwind foilen is lastig ! Met als gevolg dat ik met moeite weer terug kan komen waar ik begonnen was Smiley

Mijn volgende leertrajecten zullen zijn :
Foilen linkervoet voor.
Downwind foilen
Upwind turns maken
Downwind turns maken

Hoogstwaarschijnlijk heb ik niet de meest makkelijke foil gekozen om mee te beginnen. Ik voel wel de potentie dat deze foil, in combinatie met mijn Peter Lynn Aero's vreselijk hard zal kunnen gaan.
Wellicht komt er een moment dat ik het spelletje door krijg en een keer mee kan doen aan een wedstrijd. In dat geval is deelname belangrijker dan winnen (behalve als ik in de buggy zit Smiley )

Groet,

Eric
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #32 Juni 20, 2017, 21:04:31
edit2Rapporteer  
Ik heb de Aero 11 en 9m gevaren op mijn freeride 100cm carbon Zeeko foil...en of die dingen hard lopen!
Vooral aan de wind gaan tubekites veel minder snel.
Kortom, probeer het eens daar mee.
speedrider

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #33 Juni 22, 2017, 08:55:51
edit2Rapporteer  
Het is het gong board geworden, nu nog een helm kopen,  paar uurtjes joetjoep kijken en ik kan beginnen;-)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.