golfsurfen voor erbij???

Mitchel_12000

Berichten: 1183
Augustus 17, 2016, 16:12:55
edit2Rapporteer  
Misschien een aparte vraag, maar ik zit er aan te denken om het golfsurfen er eens bij te gaan proberen naast het kiten. Eigenlijk vreemd genoeg nog nooit gedaan terwijl het me wel leuk lijkt voor de dagen dat er leuke golfjes staan bij de pier maar niet genoeg wind of uit de verkeerde richting. Heeft iemand ervaring met een dergelijke overstap? Heb ik dit door mijn kite ervaring (+/- 15 jaar) snel onder de knie? Moet ik beginnen met een longboard/shortboard/funboard? Lesje boeken of gewoon een boardje huren en gaan?
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #1 Augustus 17, 2016, 17:19:38
edit2Rapporteer  
Funboard met softdeck het water in en veel oefenen , golfsurfen is vele malen moeilijker dan kiten
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #2 Augustus 17, 2016, 17:20:14
edit2Rapporteer  
golfsurfen is een aparte discipline: heb 't gedaan voor 't kiten en 't is (vind ik) vele malen moeilijker dan leren kiten. heb zelf altijd bij scheveningen boulevard gesurft
gewoon ff 1 lesje volgen bij surfles.nl en als je gaat gewoon ff een softtop (9) huren voor de meeste lol.
als je echt goed wilt worden moet je er heel veel tijd in stoppen.
in nederland kan je vaker goed kiten dan dat er mooie golven staan.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Augustus 17, 2016, 21:56:40
edit2Rapporteer  
Vaar je wel strapless op een wave board in de golven met je vlieger?
Ook mijn ervaring is vroeger golfsurfen. En het idd een stuk lastiger dan leren kiten op een TT
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Augustus 18, 2016, 00:44:32
edit2Rapporteer  
Maar.... Als je een vakantie bestemming neemt zoals bv Fuerte, dan is dat de perfecte combo! 's ochtends vroeg golfsurfen en 's middags lekker kiten! Je komt gegarandeerd gesloopt terug van vakantie, maar gelukkig bestaat er ook zo iets als werk en daar kan je dus weer uit rusten.
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #5 Augustus 18, 2016, 10:05:04
edit2Rapporteer  
Lekker naar de zandmotor van het golfsurfen.  Grin

http://nos.nl/op3/artikel/2125763-gevaarlijke-situaties-door-golfsurf-tsunami-in-scheveningen.html
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #6 Augustus 18, 2016, 10:33:32
edit2Rapporteer  
Hey Mitchell, ik kite nu zo'n 5 jaar en heb sinds dit jaar het golfsurfen serieuzer erbij opgepikt. Had in het verleden tijdens een lange periode in Australië al wat golfsurf ervaring opgedaan en ben afgelopen voorjaar een week op surfkamp geweest in Frankrijk en ben nu net weer terug van ruim 2 weken frankrijk en noord spanje met golfsurfboardje. Erg leuk om te doen en zo kan je zo'n beetje altijd het water in . Staat er wind dan de vlieger erbij staat er geen wind en nog wat golven dan lekker surfen. Alleen de vlakke dagen met weinig wind blijven dan over voor de hydrofoil surfers Smiley .

Golfsurfen vergt wel wat doorzettings vermogen en techniek die je in het begin niet heel uitgebreid is maar zal zeker een lesje volgen. Vooral fysiek is het begin even wennen want het is vooral pedelen pedelen spoelen pedelen keertje staan en weer pedelen haha maar als je eenmaal op een redelijke golf staat en je rijd m uit big smile!

Ik weeg ongeveer 75 kilo bij 182cm en vond een 9 ft softtop lekker om in het begin mee te oefenen. Nu ben ik bezig op een bic 6'7 shortboard waar ik in de laatste vakantie al goed golven mee kon pakken. In nederland moeten de condities dan iets boven gemiddeld zijn om daarop te surfen ongeveer 1m hoogte.

Veel plezier!
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #7 Augustus 18, 2016, 12:05:35
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties. Een lesje is wel aan te raden dus. Ik vaar altijd twintip dus met strapless kiten heb ik nauwelijks ervaring. Ooit wel eens wat aangeklooit met een airush slayer maar dat mag geen naam hebben.

Ik woon vlak bij het strand dus ik lig binnen 30 min. in het water :-).
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #8 Augustus 18, 2016, 13:21:04
edit2Rapporteer  
Nog een alternatief: ik zie veel mensen in Katwijk kitesurfen combineren met de SUP. Misschien is het wat eenvoudiger te leren, maar je kunt in ieder geval ook met wat mindere golven ook al aan de slag.
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #9 Augustus 18, 2016, 16:04:55
edit2Rapporteer  
Hmm, misschien ook wel een stuk leuker alternatief voor de sportschool :-). Ook eens een poging waard om te proberen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 Augustus 19, 2016, 11:30:19
edit2Rapporteer  
Hmm, misschien ook wel een stuk leuker alternatief voor de sportschool :-). Ook eens een poging waard om te proberen.
elk alternatief is beter dan de sportschool. gym's suck!
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Augustus 19, 2016, 12:36:30
edit2Rapporteer  
Ik zit/zat ook te denken aan suppen, wave suppen dan wel... want gewoon suppen lijkt me een beetje saai. Maar iemand vertelde me laatst dat je dat niet zomaar ff doet, je moet daarvoor wel goed de sup peddel techniek beheersen.
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #12 Augustus 19, 2016, 14:57:37
edit2Rapporteer  
Oefening baart kunst Karel :-)
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #13 September 09, 2016, 09:13:54
edit2Rapporteer  
Eergisteren even een uurtje zo'n sup board gehuurd. Dat valt toch puur tegen op zee :-D. En het was verrassend leuk. Zeker een aanrader als er geen wind staat.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.