Is deze reparatie goed?

atJOEY_

Berichten: 93
Augustus 21, 2016, 01:43:06
edit2Rapporteer  
Ik vroeg me af of de reparatie van deze kite goed gelukt is.

Met vriendelijke groeten,

Joey
et1961

Berichten: 365
Antwoord #1 Augustus 21, 2016, 07:12:49
edit2Rapporteer  
Lijkt me prima. Voor een klein scheurtje is spinnaker tape prima.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Augustus 21, 2016, 12:59:35
edit2Rapporteer  
2 kanten ruim geplakt.  Dus dikke prima.
atJOEY_

Berichten: 93
Antwoord #3 Augustus 21, 2016, 16:35:25
edit2Rapporteer  
Moet dit nog vastgenaaid worden? Ik kan dit zelf niet dus zal uem hiervoor naar een professional moeten brengen..

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 Augustus 21, 2016, 18:09:38
edit2Rapporteer  
Even warm maken met een föhn, als je het daarna niet meer los kunt peuter zonder veel moeite of lijmresten achter te laten is stikken niet perse nodig.

Op sommige nieuwe kites zit zoveel coating dat spinnaker tape er zo weer af gaat en daarbij is stikken wel noodzakelijk.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #5 Augustus 21, 2016, 20:46:11
edit2Rapporteer  
2 kanten ruim geplakt.  Dus dikke prima.
Ruim plakken is 1, maar niet nodig, veel belangrijker is dat je het eerst goed ontvet, dan zuiver plakt: dus zonder vouwen en het raster van het kitedoek weer mooi aansluitend voegt.

2 opmerkingen:
1. Je hebt aan 2 kanten geplakt en precies even grote lappen.
Gevolg: nu heb je een harde overgang in het doek van 3 lagen naar 1 laag (zelfde effect waarom voor goede sleeves itt fabriekssleeves de overgang in fases verloopt en daarna inwendig verjongd afloopt)
Hiermee voorkom je onnodige breuklijnen direct naast deze overgang in het kitedoek zelf. Beter was hier geweest om 1 tapezijde kleiner te houden dan aan de andere zijde.
Of nog beter, maar 1 zijde plakken en dan stikken. Zo werken de professionals meestal ook...

2: Om te weten of het beter is om ook nog genaaid te moeten worden... het is natuurlijk van belang te weten WAAR op je kite deze scheur zit. Een scheurtje in de 1e 30% achter de tube heeft minder spanning dan een scheur dicht bij de trailing edge.
En welke maat is deze kite? Gaat het om een 7m die je bij 30+kn voor het loopen gebruikt of een 12m met 18kn om te freewheelen?

Maar ga los van Evans tip eerst lekker ermee varen en kijken wat het tape aan de randen gaat doen. Laat het dan los kun je altijd nog naar de professional ThumpsUp
Coringa

Berichten: 33
Antwoord #6 Augustus 22, 2016, 08:04:37
edit2Rapporteer  
Wat een gedoe allemaal.
Het ziet er prima geplakt uit en zal je niet veel van merken tijdens het kiten. Echt niet! ThumpsUp
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #7 Augustus 22, 2016, 08:12:26
edit2Rapporteer  
@ /-||_( )|-|/-|, Goede tips  ThumpsUp
PH-6810

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #8 Augustus 22, 2016, 10:09:48
edit2Rapporteer  
Welk reparatiemiddel heeft jullie voorkeur voor het repareren van kleine gaatjes: spinnaker tape of Tear Aid?

Heeft iemand een suggestie waarmee je mooie rondjes uit deze tape kan stansen?
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #9 Augustus 22, 2016, 11:40:00
edit2Rapporteer  
Canopy: Spi-tape. Mooie rondjes maak ik met een tww euro munt balpoint/potlood en schaartje.
Doorstikken van de reparatie van TS hoeft niet kan wel. Wanneer je langs een shop met repair gaat moeten ze dit wanneer je kite schoon en droog is in 2 minuten kunnen doen. Materiaal (draad) kost 5ct. Dit zou je alles tussen niets of max 10 Euro mogen kosten..

Bladders: Tear Aid.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.