Fuerteventura mid September

Mvb

Geen avatar

Berichten: 2
Augustus 23, 2016, 13:11:53
edit2Rapporteer  
Hoi Allemaal!

Dit is mijn eerste keer op het forum (na wel veel gelezen te hebben) Smiley

Ik heb afgelopen april/mei kitesurflessen gehad en daarna spullen gekocht om te oefenen en het gaat redelijk goed!

Nu ga ik mid September voor 10 dagen naar corralejo in Fuerte en na de 10 dagen moet ik zeker een stuk beter kunnen varen (is de bedoeling  Roll Eyes)

Nu het volgende:

Ik heb de eerste 3 dagen cursusdagen bij Flag Beach en daarna heb ik 7 dagen spullen gehuurd. Nu weet ik alleen niet wat voor wetsuit ik mee ga nemen. Heb ik mid September daar alleen een neopreen shirt met een zwembroek (lijkt mij niet) of kan ik uit de voeten met een 2mm shorty?

Waar moet ik nog meer op letten in Fuerteventura?

Bedankt alvast voor de reacties en hulp!!

Gr. Mark
et1961

Berichten: 365
Antwoord #1 Augustus 23, 2016, 16:25:42
edit2Rapporteer  
Mark,

Een shorty en/of zomersteamer zeker meenemen! Ik zou een autootje huren, zodat je ook naar andere spots kan. (bv Sotavento)

Bij Flagbeach opletten op de rotsen die vlak onder het water liggen. Bij laag tij komen ze boven water.

Fijne vakantie!
Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Antwoord #2 Augustus 23, 2016, 19:58:11
edit2Rapporteer  
Zal wel aan mij liggen maar ik vind Fuerteventura niet echt een goede spot voor iemand met 4 maanden ervaring. Heb er zelf gevaren en op Flag Beach kan het met stevige wind toch wel redelijk te keer gaan. Pas naar toe gaan als je probleemloos hoogte kunt lopen, upwind kan bodydraggen en snel je kite kan relaunchen. Heb je dat nog niet onder de knie? Dan beter ergens anders gaan. Sotavento zou misschien nog kunnen in de lagune, maar dan moet ie wel vol zijn gelopen tijdens je vakantie.
Mvb

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #3 Augustus 25, 2016, 00:41:48
edit2Rapporteer  
Dank je wel voor de tip! Auto huren is daar niet duur btw zie ik!

@Lukic, Ik heb het al geboekt dus het zal niet meer gaan veranderen Smiley Ik heb sowieso eerst nog 3 dagen les daar dus heb tijd om bij te leren! Upwind bodydraggen en relaunchen is geen probleem. Hoogte lopen nog wel maar dat zal ik de eerste drie dagen dan maar onder de knie moeten krijgen!!

PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #4 Augustus 25, 2016, 07:58:45
edit2Rapporteer  
Dat doe je goed. De lessen worden met een bootje ver op zee gegeven (als het goed is).

Als je zelf aan de slag gaat, inderdaad heel goed opletten bij de kant voor rotsen (kunnen vlijmscherp zijn).

Zelf vind ik Corralejo  super relax. Ga ook een keer kijken bij El Cotillo, super mooie golven.

Veel plezier.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #5 Augustus 25, 2016, 09:00:39
edit2Rapporteer  
zeker auto huren en op Sotavento lekker gaan oefenen in de poel (als die vol is) check de getijdetabel op http://www.rene-egli.com

Niet gaan oefenen op Flag beach, dit is ronduit gevaarlijk voor een beginner.
En zeker alleen kijken op Cotillo, golven kunnen hier 4-5-6 meter zijn (bij Swell) en daar wil je niet in gaan als beginner.....

Veel plezier!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Augustus 26, 2016, 22:35:02
edit2Rapporteer  
zeker auto huren en op Sotavento lekker gaan oefenen in de poel (als die vol is) check de getijdetabel op http://www.rene-egli.com

Niet gaan oefenen op Flag beach, dit is ronduit gevaarlijk voor een beginner.
En zeker alleen kijken op Cotillo, golven kunnen hier 4-5-6 meter zijn (bij Swell) en daar wil je niet in gaan als beginner.....

Veel plezier!


Ik zou het eerder omdraaien... bij hoogwater is flag veel beter geschikt voor beginners. Op Sota heb je kans op verraderlijk  zeer harde vlagerige en aflandige wind, en de poel loopt pas echt vol bij de week voor en na volle maan.
 Maar hoe dan ook niet een  echt geschikte beginners eiland ondanks dat er daar scholen zijn die daar lessen proberen te draaien (een failattractie op zich). Wat Cotillo betreft, in de zomer maanden kan het daar redelijk vlak zijn, al blijft het tricky om de eerste 100m uit te varen ivm wind schiftingen veroorzaakt door omliggende Cliff bij Cotillo.   
Verder kun je daar in september als het waait, daar prima zonder wetsuit varen, misschien voor een beginner toch handiger om een 2mm aan te hebben ivm potentieel lang in het water liggen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.