Cabrinha bar op Airush kite

tari

Berichten: 45
Augustus 25, 2016, 11:05:24
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

heb momenteel een Airush lithium 10m en een Best Kahoon 7.5m.
Wil er nog een 12m bijkopen voor de dagen met wat lichtere wind.

Twijfel momenteel tussen (ook in verband met prijs):
Cabrina Switchblade
Best Cabo
North Evo (2e hands)
--------------------


De vraag is nu. Welk bar past op welke kite?
Mijn airush bar is wel toe aan vervanging; maar het zou een stuk makkelijker zijn als ik 1 bar op 2 kites kon gebruiken.
Past een Cabrina bar ook op een Airush kite?
Hoe kom ik hier achter?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Augustus 25, 2016, 11:26:03
edit2Rapporteer  
Knoopjes en lusjes van Airush en Cabrinha zijn hetzelfde. Als je een recentere 1X bar gebruikt die flagt op 1 lijn is er geen probleem, dat werkt op elke vierlijns kite.

Bij North zitten dus knoopjes en lusjes exact andersom, Best had volgens mij vier lusjes op de bar als ze er recent niet vanaf gestapt zijn.

http://www.infexion.nl/info/vergelijkingstabel-barren/
tari

Berichten: 45
Antwoord #2 Augustus 25, 2016, 15:12:01
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de uitleg en de link!

Ik snap niet wat je bedoeld met flagt op 1 lijn...?
Kun je dat misschien uitleggen.

De tabel ziet er goed uit al kan ik er soms lastig uit opmaken hoe het nu zit. Het is dus ook belangrijk om na het jaar te kijken omdat die veranderen door de tijd heen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Augustus 25, 2016, 15:46:49
edit2Rapporteer  
Dat je kite nog maar op een enkele powerlijn hangt na het activeren van je safety op de chickenloop.

Cabrinha had voorheen het IDS systeem in de bridle gebouwd die het mogelijk maakte om de meeste druk uit de kite te lozen door de bar maar enkele meters omhoog te laten schuiven en effectief beide powerlijnen een stuk korter maakt. Gebruik je zo'n bar op een kite waarvan de bridle hier niet op gemaakt is gaan enkel de stuurlijnen slap hangen zonder dat de kite alle kracht loost.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.