Bestemming lessen in Februari of April?

Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Augustus 25, 2016, 12:49:51
edit2Rapporteer  
Mij vriendin wil kitesurfen leren.  YeSS

IVM met de schoolvakanties zal dit of 18-24 februari of 23-29 april moeten worden.

Welke bestemming is aan te raden (land, maar ook spot, hotel en school)?

Idealiter voldoet de bestemming aan het volgende:

- Geschikte spots (vlak water en eventueel ondiep)
- Windzeker
- Goede school(en)
- Warm weer en water

- Veilig
- Niet te saai bij weinig wind.. Hoeft geen feestplaats te zijn mag best cultureel leuk..
- Betaalbaar (mijn vriendin is meer het backpack type dan het resort type).
Afstand maakt niet veel uit als de totale kosten voor de trip maar concurerend zijn

Ik zat the denken aan de Kaapverden.
http://www.windguru.cz/nl/historie_statsw.php?model=gfs&id_spot=206841
lijkt voor februari aardig voor april wellicht wat veel dagen met te weinig wind?
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1 Augustus 25, 2016, 12:54:28
edit2Rapporteer  
kaapverden is   ThumpsUp

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=48225.0

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #2 Augustus 25, 2016, 13:22:38
edit2Rapporteer  
Alles wat je vraagt is op Kaap Verdie

Alleen voor een beginner die nog moet beginnen zou ik er niet heen gaan i.v.m. de golven die er zijn.
In vlak water en geen stroming  leer je het een stuk sneller

Als je toch heel graag heen wil naar Sal dan adviseer ik je vriendin om hier al vast een cursus op vlak water (bijv het IJsselmeer)  te gaan volgen zodat ze de Begin fase  alvast door heeft

 
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #3 Augustus 25, 2016, 14:23:54
edit2Rapporteer  
Het gaat om de beginner hier. Ik lees dat Dahkla een boel vlakwater heeft maar buiten het kitesurfen een saaie vakantiebestemming is... Wel erg windzeker... mischien alles bij elkaar een betere optie.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #4 Augustus 25, 2016, 16:45:37
edit2Rapporteer  
Egypte is een perfect plek om het te leren, overal staan en geen stroming

El Gouna of Marsa Alam met hotel aan de spot  en een goede duitse kite school (zie filmpie)

Alleen de wind, je kan het treffen maar ook niet  Grin




http://vimeo.com/140188648





 
kees69

Berichten: 280
Antwoord #5 Augustus 25, 2016, 16:55:36
edit2Rapporteer  
cabarete
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #6 Augustus 25, 2016, 16:59:05
edit2Rapporteer  
Cabarete is wel nice maar qua les omstandigheden niet ideaal (golfslag en diep). Bonaire is eigenlijk ideaal maar is wel wat duurder.
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #7 Augustus 26, 2016, 05:21:46
edit2Rapporteer  
 zit nu in cabarete - kitebeach bijna vlakwater ondanks diep of wachten op eb als t kan Grin. in de winter is het strand breder. lessen bij stefan - kitexcite, gebruik helm met communicatie apparatuur. in dec/jan ga ik weer.t/m april kan je daar terecht.
hier kan je supervision/kite buddy rechtstreeks voor 500 peso of 10 usd per kite sessie. genoeg jongetjes aan het strand die elkaar concurrend en goed upwind kunnen varen. hij doet bijna alles voor je, kite pompen, oplaten, wel even checken. voor je terug lopen 'walk a shame' als je nog geen upwind kan varen, rescue, jij kan je energie vnl aan kiten besteden. sommige geven nog tips als je verkeerd deed.
als je via stefan een kite buddy huurt, kost je 15 usd per uur.
bij het lessen kan je de prijs afdingen, 10 usd minder als je eigen kite buddy regelt.
kamer huren voor 30 usd en kan goed goedkoop eten en drinken buiten kite beach hotel, zo voor de deur kiten. lekker veilig strand wandeling naar cabarete.
in je bikini kiten

2 jr geleden naar KV - Sal geweest, 56 kg kite maat 9, in jan eerste week was perfect, moest heel veel bodydragging doen ondanks bij ZM(zand motor) met de waterstart bezig was, dus opnieuw beginnen, 2e week wind stil.
In april terug gekomen en toen waaide behoorlijk met kite maat 6. de golven waren hoger dan mijn lengte.
moet vervoer hebben naar de kite spot, ophaal dienst van kiteschool heeft ruime marge en een keer hadden ze mij vergeten.
kite spot alleen een eet tent van mitu
wetsuit nodig, kan je beter zelf een meenemen ipv afgestanste spullen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.