Ocean Rodeo Stick Shift Bar

PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
September 08, 2016, 14:21:09
edit2Rapporteer  

En na North volgt nu Ocean Rodeo...

https://oceanrodeo.com/kiteboarding/bars/stick-shift/?mc_cid=ba6cdaa333&mc_eid=1d3db9d09a

De praatjes:
– R3 Component’s internal trim adjustment. Twist to add power, bump to depower
– Hands on depower! Easily dump power while keeping both hands firmly on the bar and in control
– Easily used by riders of all size
– Open, easily inspected and ergonomically designed U shaped bar offers maximum sand and debris flush for smooth shifting every time and easy access to all moving parts for in-the-field repair and maintenance
– Quarter turn increments take 2cm of traditional trim line depower from the kite
– No swivels, trim straps or rings infringe the front line depower
– Near limitless sheeting options with our easily adjusted on-the-fly sliding stopper ball. Sliding stopper requires no special tools or set screws to adjust!
– Easily sheet in and out – even when kite looping or at extreme bar angles
– Integrated line tensioner ensures simple trim adjustment on the beach, prior to launch
– Front line re-ride and included pigtail ensure compatibility with all kite brands!
– Ultra lightweight bar feels incredible in your hand

Weet je zeker dat je niets wist over de introductie El Rudo?  Lips Sealed

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 September 08, 2016, 14:32:26
edit2Rapporteer  
Inderdaad, ze wisten niet of ze het gingen halen voor de Surf Expo. Echt op het allerlaatste  moment beslist. Maar goed, hij is er nu!
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #2 September 08, 2016, 14:36:28
edit2Rapporteer  
Gefeliciteerd man!

Spannende tijden dus nu - hoe bombproof gaat het in de praktijk zijn, hoe gaan de verkopen.

Uit het North topic gepakt, waar MDekker dit al had gepost:

http://vimeo.com/181710316
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 September 08, 2016, 14:50:50
edit2Rapporteer  
thanks... wij gaan uit van heel erg bomb proof, is al flink mee getest. De constructie is supersimpel, één bewegend onderdeel (spoel op ratel met vaste pal, zie patent; je duwt het rateltje uit de pal om te depoweren, de lijnen trekken 'm er terug in).
De bar kern is uit één deel carbon verstevigd materiaal, dus van eind tot eind geen verlijming of klinknageltjes. Verwisselbaar center hole en op-de-camping vervangbare trim lijn (gewoon een stuk oude lijn pakken). Verder is het vooral een hele cleane zeg maar "kite-bar", niks space age.
Je kan 'm vol met zand stampen, dat spoelt er gewoon helemaal uit, we hebben bewust gekozen voor "zand er uit" vs "zand er niet in".
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #4 September 08, 2016, 15:22:32
edit2Rapporteer  
Mooie ontwikkeling maar ik blijf toch een beetje angstig voor de kleine onderdelen in het binnenwerk. Of kun je die zien en na elke sessie uitspoelen?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 September 08, 2016, 15:26:56
edit2Rapporteer  
je kan alles zien en er zijn geen kleine onderdelen die kritisch zijn of kunnen worden. uitspoelen is altijd goed maar als gezegd blijft het werken als het vol met zand en schelpen zit.
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #6 September 08, 2016, 15:27:25
edit2Rapporteer  
Als ik de http://r3-designs.com/ pagina's lees, begrijp ik dat het hun ontwerp is en dat ze produceren voor OR, maar dat ook kunnen/willen voor andere merken.

En dan ben ik ook nog wel benieuwd naar jouw relatie met r3, maar dat is gewoon nieuwsgierigheid ;-)
MDekker

Geen avatar

Berichten: 32
Antwoord #7 September 08, 2016, 15:38:20
edit2Rapporteer  
Is er ook al een prijs bekend? En is 5-lijns een optie?
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #8 September 08, 2016, 16:03:33
edit2Rapporteer  
mooie uitstekende knop waar mooi een stuurlijn achter kan blijven hangen?
barry

Berichten: 361
Antwoord #9 September 08, 2016, 16:20:32
edit2Rapporteer  
Ik heb de bar getest de floaters zijn zeer stijf het is bijna onmogelijk om de stuurlijn om de knop te krijgen.
zelf met oprollen willen de floaters omhoog,we hebben momenteel alleen een 4 lins optie.
de prijs wordt een deze dagen bekend gemaakt.

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #10 September 08, 2016, 16:30:49
edit2Rapporteer  
Ziet er netjes uit allemaal ThumpsUp en mooi op tijd voor de EXPO Goede zaken!

Alleen veiligheid: Wat te denken als je over rechts gaat loopen (m.n. met beide handen aan 1 kant) en ongewild met je rechterhand/pols die knop wegdrukt... Dan zit je midden in een loop waar hij ongevraagd vol gaat depoweren op een moment waar je het niet wil hebben

...dan heb je de holy grail van hard landen  Grin

Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #11 September 08, 2016, 17:34:58
edit2Rapporteer  
Ik heb de bar getest de floaters zijn zeer stijf het is bijna onmogelijk om de stuurlijn om de knop te krijgen.
zelf met oprollen willen de floaters omhoog,we hebben momenteel alleen een 4 lins optie.
de prijs wordt een deze dagen bekend gemaakt.



ok tnx
martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #12 September 08, 2016, 17:46:20
edit2Rapporteer  
Misschien mis ik iets, maar ik zie nergens een bevestiging voor een leash?
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #13 September 08, 2016, 18:17:35
edit2Rapporteer  
In hoeverre is dit nou anders als die van North, dat is toch ook een spoel met een ratel op een pin?

Ow wacht nu zie ik t.. Die van north heeft een knop die je moet indrukken, bij OR duw je m opzij om te depoweren
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #14 September 08, 2016, 21:18:56
edit2Rapporteer  
En dan ben ik ook nog wel benieuwd naar jouw relatie met r3, maar dat is gewoon nieuwsgierigheid ;-)
r3 = Richard, Ross & Rudo YeSS
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #15 September 08, 2016, 21:25:08
edit2Rapporteer  
BWS QR: sterk product! (swiveltje is ff anders)
@MarcoB, check

http://vimeo.com/61322977

dan zie je het in detail waar je de leash aanhangt
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #16 September 08, 2016, 23:00:26
edit2Rapporteer  
Als ik dit zo bekijk dan lijkt het mij in ieder geval op twee punten een beter ontwerp dan de North clickbar:

1. Bedrijfszekerheid en dus veiligheid. Deze bar zal zo op het eerste gezicht een stuk minder gevoelig zijn voor zand ophopingen en blokkeren bij poging tot depoweren. Ik zeg op het eerste gezicht; wanneer je de knop naar buiten duwt dan moet van binnen er ergens ruimte zijn om dit toe te laten. Ik ga er vanuit dat dit zo ontworpen is dat er juist ook in die ruimte geen zand kan ophopen.

2. Bedieningsgemak.De positie van de draaiknop zit meer aan de kant van het lichaam dan op de North bar. De release lijkt me met handschoenen aan in de winter nog te doen met Rudeo's bar en veel minder makkelijk met de North.

De QR op deze Rudeo bar bevalt me trouwens minder. Het is de enige QR waarbij ik in 4 jaar kitesurfen per ongeluk een release heb gehad. Gebruik nu de Switch en daarvoor North. Ik weet dat anderen dit een goed systeem vinden (ziet er wel oke uit).

Ik ga eerst eens een poosje met de KISS bar volgens CCS concept varen. Die hele depower heb ik dan denk ik/hoop ik niet nodig. Hoor op fora veel kiters roepen dat ze nooit depoweren.. voor hen zal de North of OR bar ook geen optie zijn want veel betalen voor iets wat je niet gebruikt? Dat doet natuurlijk niemand bewust..
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #17 September 09, 2016, 09:24:38
edit2Rapporteer  
De constructie is supersimpel, één bewegend onderdeel (spoel op ratel met vaste pal, zie patent; je duwt het rateltje uit de pal om te depoweren, de lijnen trekken 'm er terug in).

Mooie bar, ik vraag me alleen één ding af El Rudo. Je zegt dat de lijnen de pal terug trekken. Betekend dit dat het systeem niet werkt wanneer er nog geen druk op de lijnen staat, bijvoorbeeld bij het launchen van je kite?

Verder wel een mooie cleane bar. Ik ben erg benieuwd naar de prijs.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #18 September 09, 2016, 09:57:32
edit2Rapporteer  
Als ik zo naar het ontwerp kijk, dan moet er volgens mij spanning/druk op de lijnen staan om te kunnen depoweren.

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #19 September 09, 2016, 12:35:31
edit2Rapporteer  
@ Peer:
1. Als je de knop naar buiten duwt kantelt die feitelijk om een as (de schroef aan de zijkant), dus hoe diper je in de bar gaat hoe kleiner die beweging. gaat dus om millimeters en dan moet je 'm volgieten met beton om 'm te laten blokkeren.
2. is getest in het altijd koude Canada, en het is El Rudo en geen Rudeo lol

@ Mitchel, et1961:
Er zit een verend element in om de ratel in de pal te zetten als er geen druk van de lijnen is. Daarnaast hebben we een push out systeem in de floats zitten die de lijnen naar buiten duwen. Handig voor "pre-launch depower trim"!

hier een filmpje van kitemag, daar zie je wat actie. Ze doet alleen niet het knopje naar buiten houden voor het "roets" effect Cry
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #20 September 09, 2016, 12:54:38
edit2Rapporteer  
Dank voor de uitleg Rudeo Roll Eyes

Als ik het goed begrijp is er dus een V vormige ruimte rond de pal die in theorie met zand vol kan. Deze vorm is dan naar buiten open waardoor je in praktijk het zand er juist uit zal duwen... ThumpsUp

Als ze slim zijn prijzen ze hem flink onder die van North. Kunnen ze op hun kiteverkoop een stukje terugverdienen... In theorie zou het ze namelijk (als mensen flink onder de indruk zijn van het concept) ook hogere kiteverkopen moeten opleveren. Er zijn namelijk volksstammen die heilig geloven in bar en kite van zelfde merk.... schater
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #21 September 09, 2016, 13:07:50
edit2Rapporteer  
tx Peer, bring it on!

hier wat plaatjes, lees de uitgebreide uitleg van JZ hier
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #22 September 09, 2016, 20:29:04
edit2Rapporteer  
Ziet er erg clean uit! Lijkt me ook handiger te bedienen dan die van north. Ook volgens mij de enige bar die een stopperbal heeft op een enkele PU tube. Als er nog een kleiner formaat komt zal ik die zeker kopen.

Gaaf om innovatie te zien. Smiley
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #23 September 09, 2016, 23:15:28
edit2Rapporteer  
Mooi ontwerp Rudo! Welke maten komt hij eigenlijk beschikbaar of lees ik er overheen?
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #24 September 10, 2016, 07:31:14
edit2Rapporteer  
Ah duidelijke foto's. Ik geloof wel dat het zand er uit spoelt. Ben benieuwd hoe dit wordt opgepakt en wat de prijs is.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.