Boardadvies

diederik

Berichten: 908
September 23, 2016, 22:17:01
edit2Rapporteer  
Beste medekiters.
Inmiddels heb ik me al aardig in wat topic verdiept. Toch nog niet helemaal uit over mijn boardkeuze. Graag jullie onderbouwde advies maar eerst wat meer informatie over mezelf en mn vaarstijl:
-oude board brunotti prox 128x38 freestyle board
-vaarstijl is een beetje van alles. Het liefst hardere wind. Flink gepowerd. Kite loops.  Hoog springen. Rotaties af en toe een rotatie en board off. Freeride dus met een knipoog naar freestyle.
-nadelen oude board: oncomfortabel in chop. Spray in mn gezicht.
-voordelen oude board: mega grip. Goede pop. Mega high end.
-mijn gewicht en lengte 75 kg bij 182 cm.
-kite inmiddels 13 jaar.

Mijn concrete vraag: allereerst welke maten (lengte en vooral breedte board) en wellicht een tip (merk type)


geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 September 23, 2016, 22:39:20
edit2Rapporteer  
Waar vaar je meestal? Testen is weten. Er zijn genoeg leden die boards hebben die mogelijk bij jouw vaarstijl passen en die je kunt testen. Sowieso kun je op zoek gaan naar een iets breder (39/40cm) en iets langer boardje. Heb je een bepaald budget in gedachte?
diederik

Berichten: 908
Antwoord #2 September 23, 2016, 22:43:44
edit2Rapporteer  
Dank voor je reactie! Budget tot 250. Tweedehands dus. Tegenwoordig wil iedereen groter en breder.  Ik vraag mij af of dat een trend is of echt noodzakelijk. Ik zweerde (onterecht? ) altijd bij kleine speelse bordjes die er goed in te trappen zijn..
Als je eenmaal vaart is er maar een klein deel van het board wat het water raakt toch?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 September 24, 2016, 09:00:59
edit2Rapporteer  
Voor 75kg is een twintip board breedte al jaren 40cm.
Met boots erop kun je nog iets breder gaan zelfs.

Een smaller board is bedoeld voor lichtere riders in de regel, en dan ervaar je mogelijk al teveel flex.

Verder zit er al jaren weinig ontwikkeling meer in twintips, dus tweedehands kopen is een goed idee
diederik

Berichten: 908
Antwoord #4 September 25, 2016, 20:35:37
edit2Rapporteer  
Thanx voor de tips!
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #5 September 28, 2016, 09:31:34
edit2Rapporteer  
Als ik je verhaal zo lees zou ik eens kijken naar de F-one Trax. Erg comfortabel in chop, loopt goed hoogte, spray is minimaal en heeft goede pop.

F-one Acid is meer freestyle gericht en vond ik persoonlijk minder comfortabel varen op zee. Misschien voor jou rotaties en board-offs wel weer meer geschikt.

Zelf vaar ik sinds kort met een mako 140/40. Ik ben hier erg over te spreken maar ik denk dat jij een meer freestyle georiënteerd plankje nodig hebt.
diederik

Berichten: 908
Antwoord #6 Oktober 02, 2016, 20:16:04
edit2Rapporteer  
Dank voor je onderbouwd advies michiel.  Hen inmiddels een (wat oudere jaime pro) 132x39 op de kop getikt...Board evolutie staat toch zo goed als stil...
Nu nog testen! Ben heel benieuwd!
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #7 Oktober 03, 2016, 14:58:11
edit2Rapporteer  
Ook een fijn plankje, veel plezier met je nieuwe aankoop!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.