Kiten zonder VKB

rdeheld

Berichten: 426
Oktober 04, 2016, 00:09:58
edit2Rapporteer  
3 maanden geleden een na twijfel sprong veel te hard neergekomen en daarbij is mijn knie naar binnen geklapt. Knie werd meteen dik en warm maar ik  kon er schijnbaar toch nog de duin bij de slufter mee op komen. Volgende dag langs de huisartsenpost maar die konden er ook niet veel mee en adviseerden me koelen en zodra de zwelling iets afnam langs de fysio of huisarts.

De fysio stelde diagnose dat mn  binnenste knie band gedeeltelijk ingescheurd was en mn been voelde ook erg instabiel aan. Na zon 5 weken intensief trainen en  fietsen durfde ik het wel weer aan om een beetje rustig aan te gaan kiten met een soort ondersteunende brace, maar ik bleef wel last houden van veel vocht in de knie  en een beetje instabiel gevoel. Nu na zon 13 weken gaat het kiten inclusief springen best wel aardig maar ik moet wel zeker weten dat ik goed land en het gevoel van instabilitijd  blijft. Het herstel blijft een beetje hangen ik denk op zon 75 % van mn kracht voor de crash ook moet ik op letten bij verdraaien  en vocht in de knie bleef ook.
Nu Uiteindelijk toch maar een MRI laten maken (had ik veel eerder moeten laten doen ) en blijkt dat mn voorste kruisband compleet af is,   Al met al ben ik dan nu wel verbaasd dat het kiten zonder kruisband ( en in eerste instantie ook met een beschadigde  binnenste knie band )  niet onmogelijk is en vraag ik me af of een vkb reconstructie wel opweegt tegen de lange herstel periode, of zou dat herstel wel meevallen aangezien ik nu all redelijk goed zonder vkb kan, iemand ervaringen op dit gebied?
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #1 Oktober 04, 2016, 02:40:31
edit2Rapporteer  
Beter je knie goed fixen en een langere periode niet kite, knie moet nog leven lang mee.
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #2 Oktober 04, 2016, 07:31:53
edit2Rapporteer  
ik leeg en kite ook al een aantal jaar zonder vkb en binnenmeniscus. Gaat prima. Kwestie van de spiertjes in goede conditie houden
CvdM

Berichten: 58
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3 Oktober 04, 2016, 10:52:06
edit2Rapporteer  
Ik zal mijn vriend even attenderen op dit topic, als sportfysiotherapeut heeft hij vast wel ideeën over VKB reconstructie ja/nee
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #4 Oktober 04, 2016, 19:15:34
edit2Rapporteer  
Check Leon Meijer http://www.fysiosportiefgroningen.nl/team/leon-meijer/
Jan33

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #5 Oktober 04, 2016, 20:04:22
edit2Rapporteer  
Ik heb in beide knieën een VKB reconstructie gehad. Rechts ook mn binnenband voor 75% door gescheurd, maar na veel instabiliteit toch voor de operatie gekozen.

Nu heb ik eigenlijk nergens meer pijn, buiten dat mn knieen wat dik worden.

Verder inderdaad veel sporten helpt onwijs.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.