[2016-10-06] Dode gevonden na grote zoekactie op Oosterschelde

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #25 Oktober 06, 2016, 14:19:49
edit2Rapporteer  
Pffffffff.....  Wanneer dringt het eens een keer tot men door. Al ligt het strand op  1 km downwind van je... Offshore kiten is gewoon heel gevaarlijk. Ook de water temperaturen hier in NL ook zomers, helpen niet bepaald mee.

@ All foreign kiters... This just prooves how dangerous it is to kite with offshore wind conditions, dispite not kiting in an open water environment.
Just immagine how lucky the 9 guys were last sunday @ Slufter.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #26 Oktober 06, 2016, 14:33:01
edit2Rapporteer  
Er zijn nog geen details bekend over het hoe en wat!
Gezien dat er een dode te betreuren is, wat respect en laten we vooral wachten op de feiten (als we die ooit te horen gaan krijgen).
Geen voorbarige conclusies trekken!

Vreselijk nieuws, en mijn gedachten gaan naar de nabestaanden!
Strakko

Berichten: 36
Antwoord #27 Oktober 06, 2016, 14:58:07
edit2Rapporteer  

KRABBENDIJKE -  In de Oosterschelde bij Krabbendijke is donderdag het lichaam van een vermiste kitesurfer gevonden. De 64-jarige Belg werd door de brandweer uit het water gehaald.   

De Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) en boten van de brandweer waren woensdagavond een zoekactie gestart nadat bij de Schelpkreek (Yerseke) een kitezeil en kiteboard werden aangetroffen.

De zoekactie naar de man is volgens de KNRM de hele nacht doorgegaan. Donderdagochtend is zijn lichaam aangetroffen
Svendc

Berichten: 20
Antwoord #28 Oktober 06, 2016, 15:11:12
edit2Rapporteer  
Niks wijst erop dat hij in water was al kitend?  Kan goed zijn hij gevallen of uitgegleden is bij laag water en hij bij hoog water is mee gedreven. Hopelijk kan onderzoek meer uitmaken, zodoende er eventueel lessen uit te trekken.
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #29 Oktober 06, 2016, 17:27:04
edit2Rapporteer  
Oostenwind is op de Oesterdam echt aflandig.
Op deze spot wordt niet gekite met hoog water omdat er dan geen strand meer is.

Krabbendijke is misschien 4 km verder met de auto en daar is het side.
Op deze spot kite men juist wel met hoogwater, met laagwater zie je bijna alleen maar zand/slib.

Wat deze persoon op de Oesterdam deed is me dan ook een raadsel, tenzij hij een downwinder ging doen naar Krabbendijke. Maar dan zou hij de spot zeer goed moeten kennen en ook de talrijke zandbanken kunnen vinden om in nood daar te voet aan de grond te krijgen.

Vreemd, misschien een beroerte? Of iemand die echt niet wist waar hij mee bezig was.

RIP.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #30 Oktober 06, 2016, 17:36:56
edit2Rapporteer  
we weten inhoudelijk / pragmatisch natuurlijk niet echt veel en iedere speculatie is hier niet echt op z'n plek ( om het zo maar te noemen)
We weten wel dat er een kitesurfer is overleden en er familie / nabestaanden en vrienden hard getroffen zijn.

Heel veel sterkte voor allen bij het verwerken van dit verlies!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #31 Oktober 06, 2016, 18:47:16
edit2Rapporteer  
Wat ik begreep is het een 64-jarige tandarts, en een min of meer bekend gezicht rond die wateren (Oesterdam, Rilland etc)

Wat ik ook begreep is dat er zo'n 20 man (!) aan het kiten waren, en dat iemand zag dat er iemand niet upwind kon komen en steeds verder afdreef, betreft een groene Helix. Waarom ze niet ingrepen is momenteel ergens anders al een discussie over gaande.

Oesterdam was vol aflandig, maar echt stroming heb je daar niet. Ook zou naar de kant zwemmen niet zo'n heel groot probleem moeten zijn daar eigenlijk, mag je alleen een behoorlijk eind teruglopen.

Ook vreemd dat de harnas aan de kite zat....  ze zijn momenteel aan het onderzoeken wat er gebeurd kan zijn.

Zeer trieste voorval...
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #32 Oktober 06, 2016, 19:08:14
edit2Rapporteer  
Erg triest verhaal inderdaad..     om even op het harnas verhaal in te haken,  al eens geprobeerd te zwemmen met een harnas om?  Ik wel en dat gaat erg slecht,reden temeer om zo'n ding in geval van nood af te doen.  Mss is de meneer in kwestie uitgeput geraakt.   Blijft erg in elk geval..
Svendc

Berichten: 20
Antwoord #33 Oktober 06, 2016, 19:24:32
edit2Rapporteer  
Ok je kan je harnas uitdoen maar dan heb je toch eerst al je Kite afgeworpen. Dus dat lijkt me vreemd ook. Of harnas moet paar km verder net bij zijn Kite komen te liggen.
Kweet is allemaal speculatie, maar willen maar effe mee aantonen wat er allemaal gebeurt.
Vb deze zomer verkoop ik me bordje aan een nieuwe kiter en die ging het water op met een safety leash zonder safety, dus bij problemen en je Kite blijft trekken krijg je haast je Kite niet los. Je kan ook onwel worden,  pijn in de borst en als reflex dat harnas uitrekken...
Voel me echt sneu,  ik te krabbendijke was die namiddag en avond en je plezier hebt met kiten terwijl wat verderop misschien toen al iemand in de problemen kwam. Als je iemand ziet in de problemen komen en nadien hoor je dat hij overlijdt, dan slaap je toch tijdje slecht.
Greasemonkey

Berichten: 10
Logs: 0 | 59 uur
Antwoord #34 Oktober 09, 2016, 22:06:32
edit2Rapporteer  
Zouden ze misschien willen bedoelen kite met bar gevonden in plaats van kite met trapeze.

Sterkte aan de getroffenen.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #35 Oktober 09, 2016, 22:08:42
edit2Rapporteer  
Is er al wat meer bekend?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #36 Oktober 10, 2016, 11:02:17
edit2Rapporteer  
Ook vreemd dat de harnas aan de kite zat....  ze zijn momenteel aan het onderzoeken wat er gebeurd kan zijn.

Heb je dat gehoord van een van de locals, of uit het nieuwsbericht van de lokale omroep?
Dit is nl. een keer eerder gebeurd naar ik weet.
KiteHigher

Geen avatar

Berichten: 35
Antwoord #37 Oktober 10, 2016, 12:29:20
edit2Rapporteer  
Op Hanglos hebben ze info "van derden".
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #38 Oktober 10, 2016, 13:25:06
edit2Rapporteer  
Op Hanglos hebben ze info "van derden".

Lekker betrouwbaar dus Tongue
KiteHigher

Geen avatar

Berichten: 35
Antwoord #39 Oktober 10, 2016, 13:34:22
edit2Rapporteer  
Klopt, vandaar dat ik er inhoudelijk ook niks over meld Smiley
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #40 Oktober 10, 2016, 15:09:28
edit2Rapporteer  
Klopt, vandaar dat ik er inhoudelijk ook niks over meld Smiley

Wink
CvdM

Berichten: 58
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #41 Oktober 12, 2016, 10:24:54
edit2Rapporteer  
Er is een overlijdensadvertentie geplaatst op NL Kitesurfers Facebookgroep:
https://www.facebook.com/groups/AmsterdamKiters/permalink/1421036774577757/
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.