Liquid Force kite op andere 4 lijns bar?

Frank Rrd

Geen avatar

Berichten: 19
Oktober 19, 2016, 11:53:46
edit2Rapporteer  
Ik denk er aan om een Liquid Force Solo te kopen en wil deze gebruiken op een Peter Lynn Navigator bar. Is een 4 lijns bar met gelijke lijnlengte. Safety op de voorlijnen.
Kan iemand mij vertellen of dat gaat functioneren?

Groeten Frank
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #1 Oktober 19, 2016, 13:24:07
edit2Rapporteer  
Probeer bij vragen altijd de goede "benaming" te gebruiken. We hebben geen voor of achterlijnen, we hebben stuur en powerlijnen. Die laatste zijn in de regel de voorste....

En volgens mij gaat dat ( als je barretje helemaal in orde is )  prima functioneren.

Frank Rrd

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #2 Oktober 19, 2016, 19:18:58
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je antwoord. Bar is slechts 4 x gebruikt op een Pansh A15, dus die is dik in orde.
En wat betreft juiste benaming: in het Engels wordt er volop gebruikt gemaakt van front en back lines, vandaar mijn vrije vertaling om het een beetje Nederlands te houden. Maar wat je zegt, ik bedoel inderdaad de powerlijnen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 Oktober 19, 2016, 19:47:54
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je antwoord. Bar is slechts 4 x gebruikt op een Pansh A15, dus die is dik in orde.
En wat betreft juiste benaming: in het Engels wordt er volop gebruikt gemaakt van front en back lines, vandaar mijn vrije vertaling om het een beetje Nederlands te houden. Maar wat je zegt, ik bedoel inderdaad de powerlijnen.

Gaat niet werken, een LF kite heeft de safety op één van de powerlijnen. Wink
schijndel

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #4 Oktober 20, 2016, 10:28:58
edit2Rapporteer  
Wat Marc zegt. Datzelfde geldt ook voor een foil-kite zoals de Pansh. Ook dan heb je bar nodig met enkel lijns safety (5th line, of één powerlijn en aanpassing maken aan de toming van je Pansh).

Ik heb overigens net gekeken naar de Navigator Bar op de website van Peter Lynn, en wat ik daar zie is een kopie van de BWS bar. Dat is een bar met safety op één power lijn. Weet je zeker dat jouw bar een safety heeft op beide powerlijnen?

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #5 Oktober 20, 2016, 17:23:52
edit2Rapporteer  
Ik heb overigens net gekeken naar de Navigator Bar op de website van Peter Lynn, en wat ik daar zie is een kopie van de BWS bar. Dat is een bar met safety op één power lijn. Weet je zeker dat jouw bar een safety heeft op beide powerlijnen?

Dat dacht ik dus ook....
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Oktober 20, 2016, 17:42:48
edit2Rapporteer  
Peter Lynn heeft eerst hun eigen bar gehad, daar zat de safety op beide powerlijnen. Wink
Shore

Berichten: 138
Antwoord #7 Oktober 22, 2016, 17:00:38
edit2Rapporteer  
zit ahgi een zgn 'additional safety-line' bij de navigator bar; kan je gewoon hem ombouwen naar single-line flag out (ga er vanuit Frank nog de oude bar heeft)
staat ergens halverwege de pagina: http://www.peterlynn.com/downloads/Navigator_manual.pdf
Frank Rrd

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #8 Oktober 25, 2016, 12:02:26
edit2Rapporteer  
Safety zit vast op beide powerlijnen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #9 Oktober 25, 2016, 12:13:05
edit2Rapporteer  
Oh, dus je had helemaal geen werkende safety op je Pansh....
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #10 Oktober 26, 2016, 08:46:44
edit2Rapporteer  
Oh, dus je had helemaal geen werkende safety op je Pansh....

Effe off-topic, sorry..

Hoezo? Ik heb onlangs ook een pansh aangeschaft en wil deze gaan varen op een cabrinha overdrive 1x bar die dus uitflagt op 1 lijn. Heb ik hier dan ook geen safety op? In het onderwerp pansh op Kitehigh zijn er toch positieve ervaringen met een cabrinha bar op de Pansh. Alleen het weer relaunchen zou lastig moeten zijn...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #11 Oktober 26, 2016, 10:33:57
edit2Rapporteer  
Oh, dus je had helemaal geen werkende safety op je Pansh....

Effe off-topic, sorry..

Hoezo? Ik heb onlangs ook een pansh aangeschaft en wil deze gaan varen op een cabrinha overdrive 1x bar die dus uitflagt op 1 lijn. Heb ik hier dan ook geen safety op? In het onderwerp pansh op Kitehigh zijn er toch positieve ervaringen met een cabrinha bar op de Pansh. Alleen het weer relaunchen zou lastig moeten zijn...

De Cabrinha bar flagt uit over 1 powerlijn vanaf 2014 dus daar zit je goed mee. De oudere barren van Peter Lynn flaggen uit over 2 powerlijnen, pas de nieuwere modellen (jaartal weet ik niet) flaggen wel uit over 1 powerlijn.
Shore

Berichten: 138
Antwoord #12 Oktober 26, 2016, 17:58:40
edit2Rapporteer  
je kan/kon kiezen bij de (oude) barren van Peterlynn

zit ahgi een zgn 'additional safety-line' bij de navigator bar; kan je gewoon hem ombouwen naar single-line flag out (ga er vanuit Frank nog de oude bar heeft)
staat ergens halverwege de pagina: http://www.peterlynn.com/downloads/Navigator_manual.pdf


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.