Sotavento - Fuerteventura

Nature

Berichten: 1295
Oktober 21, 2016, 11:51:35
edit2Rapporteer  
Misschien wel de bekendste spot van Fuerteventura.
Sotavento  de mega lagoon bij het Rene Egli center.  De wind is hier thermisch en side side off tot side off in het seizoen welke vanaf April t/m September loopt.


http://www.youtube.com/watch?v=H8LIWLI2wUE
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #1 Oktober 21, 2016, 12:38:49
edit2Rapporteer  
Ja, prachtige spot, dit jaar in April geweest met prima wind!
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #2 Oktober 21, 2016, 13:16:04
edit2Rapporteer  
Ik ga toevallig morgen naar fuerteventura.

Omdat het primair een familievakantie is, heb ik besloten mn eigen spullen niet mee te nemen en daar wat te huren.

Ik zag op de time table dat eind volgende week de lagune vol staat, hopelijk ook wind dan Grin
Verder hoop ik nog een sessie te kunnen varen op Carralejo flagbeach Smiley
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Oktober 21, 2016, 14:20:14
edit2Rapporteer  
Ik ga toevallig morgen naar fuerteventura.

Omdat het primair een familievakantie is, heb ik besloten mn eigen spullen niet mee te nemen en daar wat te huren.

Ik zag op de time table dat eind volgende week de lagune vol staat, hopelijk ook wind dan Grin
Verder hoop ik nog een sessie te kunnen varen op Carralejo flagbeach Smiley

Tip ga niet bij Flagbeach of  Egli huren maar bij een van de shops in Corralejo...  Bv: Line-up (Naish, F-one) of  Redshark (North) of zo... Daar kan je leuke dealtjes mee slaan ipv bij de commercieel uitgemolken toeristen hotspots.
En doe jezelf ook een plezier als je al redelijk en zelfstandig kan varen: ga niet in de drukte en klots van Flag of  de vlagerigheid aflandigheid van sota varen, scheelt echt een hoop kite plezier.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #4 Oktober 21, 2016, 15:00:17
edit2Rapporteer  
Ik ga toevallig morgen naar fuerteventura.

Omdat het primair een familievakantie is, heb ik besloten mn eigen spullen niet mee te nemen en daar wat te huren.

Ik zag op de time table dat eind volgende week de lagune vol staat, hopelijk ook wind dan Grin
Verder hoop ik nog een sessie te kunnen varen op Carralejo flagbeach Smiley

En doe jezelf ook een plezier als je al redelijk en zelfstandig kan varen

Laat maar zitten dan  schater
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #5 Oktober 21, 2016, 18:17:54
edit2Rapporteer  
Ik ga toevallig morgen naar fuerteventura.

Omdat het primair een familievakantie is, heb ik besloten mn eigen spullen niet mee te nemen en daar wat te huren.

Ik zag op de time table dat eind volgende week de lagune vol staat, hopelijk ook wind dan Grin
Verder hoop ik nog een sessie te kunnen varen op Carralejo flagbeach Smiley

Tip ga niet bij Flagbeach of  Egli huren maar bij een van de shops in Corralejo...  Bv: Line-up (Naish, F-one) of  Redshark (North) of zo... Daar kan je leuke dealtjes mee slaan ipv bij de commercieel uitgemolken toeristen hotspots.
En doe jezelf ook een plezier als je al redelijk en zelfstandig kan varen: ga niet in de drukte en klots van Flag of  de vlagerigheid aflandigheid van sota varen, scheelt echt een hoop kite plezier.

Thnx, daar hebben we wat aan
Citaat van: Jeffro link=topic=53101.msg732787#msg732787

Tja jeff[quote author=Jeffro link=topic=53101.msg732787#msg732787 date=1477054817
Ik ga toevallig morgen naar fuerteventura.

Omdat het primair een familievakantie is, heb ik besloten mn eigen spullen niet mee te nemen en daar wat te huren.

Ik zag op de time table dat eind volgende week de lagune vol staat, hopelijk ook wind dan Grin
Verder hoop ik nog een sessie te kunnen varen op Carralejo flagbeach Smiley

En doe jezelf ook een plezier als je al redelijk en zelfstandig kan varen

Laat maar zitten dan  schater
date=1477054817]
Ik ga toevallig morgen naar fuerteventura.

Omdat het primair een familievakantie is, heb ik besloten mn eigen spullen niet mee te nemen en daar wat te huren.

Ik zag op de time table dat eind volgende week de lagune vol staat, hopelijk ook wind dan Grin
Verder hoop ik nog een sessie te kunnen varen op Carralejo flagbeach Smiley

En doe jezelf ook een plezier als je al redelijk en zelfstandig kan varen

Laat maar zitten dan  schater
[/quote]

Tja Jeff, zolang dat wij met elkaar blijven kiten blijft progressie voor ons beide achterwegen:)))

Thnx voor je advies arend.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #6 Oktober 21, 2016, 20:30:35
edit2Rapporteer  
Aflandigheid maakt niet uit in de lagoon Smiley
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #7 Oktober 21, 2016, 21:19:18
edit2Rapporteer  
Aflandigheid maakt niet uit in de lagoon Smiley

1. Dan moet de lagoon maar net vol water staan
2. En, als de lagoon vol staat, wordt juist daar les gegeven...

weg vakantiepret
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #8 Oktober 22, 2016, 07:56:59
edit2Rapporteer  
1. Dan moet de lagoon maar net vol water staan
2. En, als de lagoon vol staat, wordt juist daar les gegeven...

weg vakantiepret



K..dt spot dussss  ThumpDown

Wel alle dagen thermische wind ?
et1961

Berichten: 365
Antwoord #9 Oktober 22, 2016, 09:16:19
edit2Rapporteer  
Ook al wordt er les gegeven in de Lagoon, dan kun je er nog prima varen! Verder zijn er naast Sotavento en Flagbeach nog voldoende andere mooie kitespots op Fuerte.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #10 Oktober 22, 2016, 09:43:20
edit2Rapporteer  
Jeez wat een zuurpruimerij hier gasten. Kijk t filmpie lekker en dan zie je meteen wat een niks spot t is.

Als de wind een beetje draait moet je soms verplaatsen om goede wind te hebben idd. En in zee met net aan aflandige wind en 1 of 2 kitebuddies die je bij eventuele pech terug kunnen slepen cool echt geweldig. (Of betaalde rescue)

En de lagoon staat vaak vol water ook op de dagen dat t niet hoort vult de monding zich.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #11 December 19, 2016, 11:35:57
edit2Rapporteer  
Net terug van 2 weken Fuerte. Allemaal meer dan perfect georganiseerd door Nederland-Kitetravel !!

Ondanks dat december niet zo windzeker is voor Fuerte de helft van de dagen kunnen varen. Afgelopen donderdag, vrijdag en zaterdag waren echt top! Met 8 en 10m zowel in de lagune als op zee kunnen varen bij Sota.

Ook de spots in het noorden (Flag Beach en El Cotilio) waren op diverse dagen prima te varen. Kleine impressie van deze spots in onderstaande filmpjes.



http://youtu.be/NysM4E526n0



http://youtu.be/KLH4byxTanU


Wat sommige mensen (lees; azijnzijkers) ook mogen vinden van Fuerteventura, het is een fantastisch eiland voor de watersporter en zon & strand aanbidder. Het gehele jaar door, met een aangenaam klimaat (december 22-25 graden en ca. 6-8 uur zon per dag), slechts 4,5 uur vliegen van Nederland en heel goedkoop!


Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #12 December 19, 2016, 14:02:28
edit2Rapporteer  
Bij Sota Vento heb je met NNO aan de buitenkant van de lagoon werkelijk prachtige rijtjes die binnen komen rollen.
Niet heel hoog (metertje) maar wel heeeeel clean en als je er 1-tje goed te pakken hebt kun je deze 100-en meters afrijden....geweldig.

wind is dan wel schuin aflandig dus altijd met 2 of meer gaan varen en alleen met ervaring.


kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #13 December 21, 2016, 19:12:24
edit2Rapporteer  
Supereiland zou er zo naartoe willen verhuizen gelukkig ben ik er nog tot zondag . Superwind condities dit jaar ook
et1961

Berichten: 365
Antwoord #14 December 21, 2016, 20:23:54
edit2Rapporteer  
Sotavento, afgelopen weekend.  ThumpsUp


http://youtu.be/LgaZlGZiOSQ




manofglass

Berichten: 151
Antwoord #15 December 23, 2016, 12:38:16
edit2Rapporteer  
ziet er top uit:
heb wel paar vraagjes: ben er nog niet uit vwb de meivakantie, maar dit ziet er goed uit:

dat hotel is sotavento beach club?
bij 38 sec. heb je links de lagoon......is deze er altijd of is dit afhankelijk van windrichting/jaargetij of getij?
met de lagoon erbij is 't wel leuk en veilig voor beide kids
hoe is de wind (normaal gesproken) in mei?

et1961

Berichten: 365
Antwoord #16 December 23, 2016, 13:32:17
edit2Rapporteer  
Het hotel, wat je in het filmpje ziet is het Melia Gorriones hotel, direct aan het strand bij Rene Egli.

De Lagune is een paar dagen voor en een paar dagen na volle maan volledig gevuld bij hoog tij. Je kunt de tide tabel van de Rene egli site halen. Hier het linkje;

http://www.rene-egli.com/de/windsurfing/windsurfing/lagune/

Ook de windstatistieken vind je op deze site. In de zomermaanden is de kans op wind (>4 bft) 90-100%

http://www.rene-egli.com/de/windsurfing/lage-wetter/statistiken/

Vanaf mei t/m augustus is het eigenlijk prima windzeker!
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #17 December 23, 2016, 15:40:13
edit2Rapporteer  
bedankt voor de info
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.