ieroFoil, First Twinfoil adaptable on Twin Tip

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Oktober 21, 2016, 17:06:36
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/185694149

Discover a new way to sail!

 Grin
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #1 Oktober 21, 2016, 18:25:50
edit2Rapporteer  
Super idee ...lijkt me ook een stuk makkelijker te leren . ThumpsUp
jacob B

Berichten: 16
Logs: 0 | 1201 uur
Antwoord #2 Oktober 22, 2016, 17:48:33
edit2Rapporteer  
ziet er goed uit..
super idee..

zou het op iedere twintip passen??
barend

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #3 Oktober 24, 2016, 14:39:16
edit2Rapporteer  
Hoe moeilijk zou het zijn om dit na te maken? De vleugels zien er uit als of het van multiplex is gemaakt. de masten lijken op aluminium strips.

Wie zou zich hier aan willen wagen?
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #4 Oktober 24, 2016, 15:31:15
edit2Rapporteer  
Super idee ...lijkt me ook een stuk makkelijker te leren . ThumpsUp

Leg eens uit, waarom zou het makkelijker te leren zijn? (Dan je bedoelt naar ik aanneem een directional KBHF)
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Oktober 24, 2016, 16:09:51
edit2Rapporteer  
Volgens diegenen die het getest hebben is het juist moeilijker om het hier op te leren omdat het veel gevoeliger is dan een directional foil en omdat je een vleugelprofiel hebt dat twee kanten op moet kunnen vliegen heb je ook nog eens meer weerstand wat een nadeel is in de low-end.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #6 Oktober 24, 2016, 18:24:47
edit2Rapporteer  
Hoe moeilijk zou het zijn om dit na te maken? De vleugels zien er uit als of het van multiplex is gemaakt. de masten lijken op aluminium strips.

Wie zou zich hier aan willen wagen?

Ik!

Volgende zomer wil ik zo'n ding hebben  YeSS

Hij kost ongeveer 600 euro en is onder vrijwel elke TT te plaatsen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Oktober 25, 2016, 12:48:00
edit2Rapporteer  
Testen is weten.
De Brunotti foil is blijkbaar niet zo'n succes, en deze is inferieur wat betreft die foil kwa constructie (carbon versus alu strips en gefreesd hout). Maar deze lijkt wel het beste te varen voor een bi-directionele hydrofoil. Hier ga ik geheel af op de geboden footage van al die dingen

In alle sporten waarbij je gebruikt maakt van een board welke twee kanten op moet kunnen zijn de directionals superieur. Alleen is dat voor velen een stap te ver. Een goed varende TT-HF zou voor diegene een goed alternatief zijn. Maar nooit zo efficiënt natuurlijk als een directionele HF

Ik ben benieuwd wat er nog meer op de markt gaat komen.

De potentie voor deze foil is groter dan voor een "conventionele"
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #8 Oktober 25, 2016, 13:00:18
edit2Rapporteer  
Een goede twintip heeft geen nadeel in snelheid of stabiliteit ten opzichte van een waveboard. Daar moeten ze met een twintip foil nog een hele slag maken, als dat ooit al lukt want een planerend vlak is toch makkelijker goed beide kanten varend te krijgen dan een (onderwater)vliegtuig.

Ik blijf het zien als meeliften op de foilhype omdat de meeste twintippers bang voor een directional zijn.

De Brunotti is extra instabiel omdat ze geen stijve verbinding tussen de foil en de straps hebben gemaakt in het opblaasbare board, daar valt dus nog wat aan te verbeteren.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Oktober 25, 2016, 13:10:20
edit2Rapporteer  
Een goede twintip heeft geen nadeel in snelheid of stabiliteit ten opzichte van een waveboard....

Dat is appels met peren vergelijken.
Een waveboard is per definitie al niet snel, en wel stabieler dan een twintip in de regel.

Je moet een twintip met een snelle directional vergelijken zoals we die in de begintijd hadden. Dan varen ze echt nog wel harder en zelfs vroeger dan welke twintip dan ook.
Alleen zie je ze nooit meer. Is helemaal verdwenen van de markt zo lijkt het.

De Brunotti is extra instabiel omdat ze geen stijve verbinding tussen de foil en de straps hebben gemaakt in het opblaasbare board, daar valt dus nog wat aan te verbeteren.

Ik begrijp ook niet dat ze voor deze introductie zijn gegaan. Een uitvoering met desnoods een splitboard zou veel beter geweest zijn.
Zelfs de keuze voor duur en stijf carbon slaat nergens op met die opblaasboot erop.

Zou een leuke test zijn. Wie heeft er nog een stijve TT liggen?
Oh, ik zelf  Grin
Zullen we, Evan?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.