Is dit board nog te repareren ?

Materazzi23

Geen avatar

Berichten: 11
November 06, 2016, 20:52:11
edit2Rapporteer  
Vandaag mn board naar de kloote gevaren, (op de brouwersdam natuurlijk )
Heb het board 3 jaar en 2 maand, Fone Unik.
Valt zoiets nog te repareren voor een prijs die niet in de buurt komt van een nieuw board?
Het deel met inwendig schroefdraad waar de M6 bout in gaat heb ik nog.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #1 November 07, 2016, 08:35:58
edit2Rapporteer  
Je kunt proberen om met epoxy en wat glasvezel doek de insert weer in het board te lijmen...
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #2 November 07, 2016, 08:59:37
edit2Rapporteer  
Is zeker te repareren. Al is het zonder enige ervaring wel een uitdaging!

Ik had geluk dat een collega die golfsurf-boards shaped en we het samen hebben kunnen doen met zijn gereedschap. In mijn geval ging het om een Xenon Infra 2014 waar ik met boots 4 inserts er uit heb getrokken.

Ik heb bij Lieuwe 4 keer houten insert blokjes gekocht (per blokje 5 inserts), was hier iets van 35 euro kwijt (incl. inserts).
Die blokjes in-gefreesd op de goede diepte (beetje verzonken).
Als alles netjes past laagje epoxie in de sparing en daar leg je het blokje met de inserts in.
Vervolgens bovenzijde afdekken met glasvezel matjes en epoxie.
Eventueel nog opschuren machinaal, en als laatste de inserts vrij maken met een verzinkboortje.

Voor mij ging het om functionaliteit, dus je ziet duidelijk dat het gerepareerd is, maar heb hierdoor nu wel weer een functionerend board.
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #3 November 08, 2016, 21:04:09
edit2Rapporteer  
Is prima te repareren
Als je dit niet zelf kunt ga dan naar : http://www.versusshop.nl/board-repair daar kunnen ze dit professioneel repareren! voor een eerlijke prijs
Materazzi23

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #4 November 08, 2016, 22:06:38
edit2Rapporteer  

Ik heb bij Lieuwe 4 keer houten insert blokjes gekocht (per blokje 5 inserts), was hier iets van 35 euro kwijt (incl. inserts).
Die blokjes in-gefreesd op de goede diepte (beetje verzonken).

Voor mij ging het om functionaliteit, dus je ziet duidelijk dat het gerepareerd is, maar heb hierdoor nu wel weer een functionerend board.

Klasse tip Erik! Opzich kan ik de freesbank op mn werk (Groot metaal)  eens testen of deze geschikt is om dergelijke uitsparingen in bijvoorbeeld hout te maken. opzich leuk project

Maar ook eens een offerte bij Versus opvragen  Lips Sealed en dan afwegen Peter ThumpsUp
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #5 November 09, 2016, 14:13:21
edit2Rapporteer  
Wat je ook kan doen is nieuwe inerts van de onder kant in lamineren met expoxy/ glas bubbels  en dan je board draaien zodat je onder rail nu boven komt te zitten en de oude gaten dichtsmeren  met epoxy plamuur.

Heb ik wel eens gedaan toen mn rail ver afgesleten  was
barend

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #6 November 10, 2016, 14:25:26
edit2Rapporteer  
Daar wil ik wel fotos van zien. Je board omdraaien? Kan je er dan nog op varen?

video bewijs graag!
Tureluur

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #7 November 10, 2016, 16:55:23
edit2Rapporteer  
Word vast een nieuwe trend in 2017, plankje op zijn kop en gaan..... Soort foil maar dan zo ver als je kan onderwater knallen  Joepie
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #8 November 10, 2016, 22:20:59
edit2Rapporteer  
Ja lachen.....om hoeveel assen kan je je board draaien?  Maar ik bedoel natuurlijk de afgeragde heel side  rail kant  naar de toe side kant  draaien.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.