Dakhla in november

henkert

Geen avatar

Berichten: 74
November 14, 2016, 22:29:12
edit2Rapporteer  
Dag allemaal,

Eind deze week vertrekken we naar Dakhla in de hoop daar wind en warmte aan te treffen. Volgens het internet is Dakhla een kiteparadijs dus dat zal wel goed komen.
Wat we ons echter af vragen wat we kunnen verwachten aan wind en temperatuur in november. Wat ik heb kunnen vinden is dat de wind in de zomermaanden aardig hard is, maar in de winter aanzienlijk minder. Betekent dit 15-25 knopen of gaat het alsnog richting de 30? En wat betreft de temperatuur, is een 3/2 pak prima of branden we kapot door de zon?
Verder tips en dingen om niet te vergeten hoor ik ook graag. Alvast bedankt!
Triple-T

Geen avatar

Berichten: 55
Logs: 0 | 127 uur
Antwoord #1 November 17, 2016, 12:31:16
edit2Rapporteer  
He! een vriend van mij is daar nu. Zij waren zaterdag aangekomen. Hij had zijn wetsuit niet mee en heeft daar nog een shorty gekocht met lange mouwen omdat het toch wel koud was. qua wind zit ook wel goed hij heeft alleen een 10m kite mee. ze konden bijna elke dag kiten een enkele dag niet, maar dan konden ze golfsurfen en bijkomen van de spierpijn.

Veel plezier vast! Gr
henkert

Geen avatar

Berichten: 74
Antwoord #2 November 17, 2016, 21:10:39
edit2Rapporteer  
Dankjewel, dan neem ik mijn 11m vlieger en 3mm pak mee.
Ferryman

Berichten: 9
Antwoord #3 November 18, 2016, 12:43:10
edit2Rapporteer  
Ik ben zelf in Dakhla geweest. Als de wind uit het noorden komt en de zon schijnt (geen bewolking) dan kan je 5 - 10 knp optellen bij de voorspelling op windguru. Neem dus zeker ook een kleine kite mee want het kan echt hard waaien, ook in november. Veel plezier!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #4 December 28, 2016, 18:22:57
edit2Rapporteer  
Citaat
Eind deze week vertrekken we naar Dakhla in de hoop daar wind en warmte aan te treffen.


En............. hoe was het ?

Alle info en tips welkom omdat wij er april heen gaan met de badt Gastuh on tour.

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=53116.0




Bromtor

Geen avatar

Berichten: 41
Antwoord #5 December 28, 2016, 18:35:08
edit2Rapporteer  
Vreselijk! ik was er november, van de 8 dagen 2 middagen kunnen kiten met een grote kite. Niet in november gaan;) in april waait het van de planeten zeggen ze
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #6 December 28, 2016, 18:37:51
edit2Rapporteer  
Vreselijk! ik was er november, van de 8 dagen 2 middagen kunnen kiten met een grote kite. Niet in november gaan;) in april waait het van de planeten zeggen ze


Dat is mooi kl..te , de statistieken hadden dus gelijk ?  ThumpDown  loser

https://nl.windfinder.com/windstatistics/dakhla?fspot=dakhla_attitude

Wat heb je de rest van de dagen gedaan in de woestijn ? Zand (lucht) kastelen bouwen ?  Grin

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.