Enschede Kiten carpool (ik rij wel)

kiter enschede

Geen avatar

Berichten: 3
November 21, 2016, 11:57:59
edit2Rapporteer  
Hey allemaal.

Ben sinds kort (veel te laat) begonnen met kiten (amper 2 maand terug).
2x duo les 2x privé les gehad en toen met een maat  hele 'rotzooi' aangeschaft.
7,9,11,13 peter lynn
Nu 5x met onze eigen spullen geweest. Steeds in IJmuiden.
Nu wil ik graag dinsdag 22-11 weer. Wat is de beste plek als beginner? waterstart gaat goed en afgelopen vrijdag voor het eerst echt ver gevaren. ook één keer terug en hoogte gelopen.
Wil het nu eens op 'vlak' water proberen ipv op zee. Moeite om kracht in de kite te houden. ligt volgens mij 100% aan mij en niet aan de kite/omstandigheden.
Doel is einde van het jaar heen en weer te varen incl hoogte lopen. afhankelijk van de omstandigheden


Dinsdag 21-11-16
vertrek 8:00 vanuit Enschede
bestemming: ???

Groeten Bjorn Baveld
0622449137
Enschede
TymonK

Berichten: 54
Logs: 0 | 104 uur
Antwoord #1 November 21, 2016, 13:33:08
edit2Rapporteer  
Kan helaas niet met je mee maar zandmotor/kijkduin is wel een goede beginnersspot (zolang het niet te druk is). Mooi vlak water en wel constante wind van zee.

Oostvoorne is ook prima (zeer beperkte golfslag)
Rule

Berichten: 174
Antwoord #2 November 21, 2016, 13:36:25
edit2Rapporteer  
Beginner, Z wind en wonend in Enschede.. Met zuiderwind heb je niet veel opties, dan zit je snel op Schellinkhout of Mirns. Laatste lijkt me logischer voor jou qua afstand maar ik ken de spot niet. Schellinkhout is erg beginnersvriendelijk, meeste Ijsselmeer spots wel.

Ijmuiden kan net aflandig zijn met zuid/ZO, sowieso met die vlagen en als beginner zou ik het er niet op gokken. Ja de havenmond vangt je wel op, maar die is wel erg hard en maar 10 meter breed.

Dus qua spot (ook filetechnisch) zou ik Mirns proberen mits er meer mensen zijn. Let wel op, 25-35 knopen maken het je niet makkelijk. En laat alles groter dan die 7 in de tas mits je 100+kg weegt.

Oja en t water is wat kouder dan op zee Grin

Have fun  ThumpsUp
kiter enschede

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #3 November 21, 2016, 16:28:34
edit2Rapporteer  
Hey Tof,

Hier heb ik wat aan. Had zelf ook even zitten puzzelen en kwam idd op dezelfde twee uit.
weeg 95kg........
Had gehoord, en op internet actuele watertemp bekeken idd, scheelt een aantal graden. Afgelopen wo,do en vrij in het water gestaan/gelegen en nergens last van. Kan wel een paar graden kouder hebben. Het weer was alles behalve makkelijk deze dagen, maar toch echt gevaren. Veel geleerd van het klooien. Vooral de kite controle na het vallen telkens.
Hoorde van andere kiters aan zee dat schellinkhout een mooie plek is.
Is sowieso een k.t sport voor mij gezien mijn woonplaats. hahahaha.
Neem overigens wel alle kites mee, want er kan altijd minder wind staan. afgelopen woensdag hadden wij nooit een 13 nodig volgens windfinder, maar uiteindelijk stond er belachelijk weinig wind. ;-)
Ben heel benieuwd.

Bedankt voor jullie reacties!
Mochten anderen nog op/aanmerkingen hebben. Graag!

Bjorn
evert999

Geen avatar

Berichten: 21
Antwoord #4 November 21, 2016, 17:22:21
edit2Rapporteer  
Is een flyboard dan ook niet een leuke optie erbij te hebben?

Schellinkhout is goede beginner spot, mirms ook (breeder strandje),
Rule

Berichten: 174
Antwoord #5 November 21, 2016, 18:15:28
edit2Rapporteer  

weeg 95kg........

Neem overigens wel alle kites mee, want er kan altijd minder wind staan.


Dan zou ik toch die 9 pakken Smiley Als beginner is t wel fijn wat meer power te hebben. Maar idd altijd even op de spot checken. Have fun!
audi

Berichten: 752
Antwoord #6 November 21, 2016, 18:35:01
edit2Rapporteer  
Altijd alles mee nemen.
Je weet nooit wat de wind doet.

Schel is een top spot voor beginners
Alleen niet op het gras staan tijdens het oplaten het is meestal erg glad
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.