Advies Naish Pivot

BartdeL

Geen avatar

Berichten: 55
November 27, 2016, 19:05:53
edit2Rapporteer  
Hi,
ik overweeg overstap op set Naish Pivots en zou graag wat advies hebben van mensen die hier al mee varen.

Mijn situatie:
80 kg, 53 jr, kite sinds 2008.

Ik vaar op TT , vooral springen en wat hooked in trucjes, met Cabrinha Switchblade 8m en 10m
Op golfboard, meestal strapless, met Cab Drifter 5.5m, 7m en 9m.

Vaar 90% op zee.

De reden dat ik Pivot overweeg is omdat ik veel gelezen heb dat deze kite goede wave én goede springeigenschappen (a la switchblade, dus redelijke boost , hangtime en zachte landingen) combineert.  Niet meer twee sets dus en  mijn 7m is binnenkort aan vervanging toe. Ik wil mijn SB 10m ook graag vervangen door iets speelsere kite waar ik misschien ook wat mee kan leren loopen. Dit zou de pivot ook goed moeten kunnen.

Wat wel heel belangrijk is voor mij  is wel dat de kites echt geschikt zijn voor het golfrijden.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en dit kunnen bevestigen? En heb je dan ook ervaring met andere échte golfrijkites?

Dan overweeg ik een set 6, 8, 10 of 6, 8, 11.   Of misschien wel 7, 9, 11 met behoud van mijn 5,5 drifter voor de echt harde dagen (4x per jaar)

Vragen die hier bij opdoemen:
1. Zijn de 10 en 11m nog geschikt voor golfrijden onder NL omstandigheden (schuin-)aanlandig? Oftewel zijn ze snel genoeg? Driften ze echt lekker mee?

2. Wat zou de lowend zijn van deze maten ?  Ik kan nu bijv met TT/SB 10m varen vanaf 17 knopen en op surfboard/9m Drifter vanaf ong. 18 knopen.

3. Wat is de highend 6m op een surfboard? Nu vaar ik mijn 5.5 vanaf ca  30-35 knopen  gem. met 40 knopen vlagen. Daarboven houd ik het voor gezien. Gaat dat met de 6m ook goed komen?

4. Vanaf hoevel kn. is de 8m goed te gebruiken?

5. Ga ik hier spijt van krijgen? :-)

Alvast bedankt!
Bart
DaSpike

Geen avatar

Berichten: 48
Logs: 0 | 114 uur
Antwoord #1 November 27, 2016, 21:05:20
edit2Rapporteer  
Ik ben van best waroo 08 naar pivot 17 gegaan. Een flinke stap qua ontwikkeling van de vliegers.
Maar wat valt op. Ze zijn erg voorspelbaar. Vandaag op Ameland met een 12 weer een mooie dag gehad ondanks maar 15kn.

Zelf nu de set 7 9 12 lijkt een goede opbouw.

Op geiten.tv is een test gedaan als golf setup.

http://gleiten.tv/index.php/video/action/view/v/2027/page/34

Succes met je keuze

Edit, graag korte url plaatsen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 November 27, 2016, 21:45:06
edit2Rapporteer  
Ik zou effe naar Eurofun gaan en effe kijken of je de nieuwe Switchblade en Pivot naast elkaar kan proberen. Dan weet je het zeker.
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #3 November 28, 2016, 21:46:17
edit2Rapporteer  
Ik vaar de Pivot in een 5-7-10 set, modellen 2015 en 2016. Ik weeg 83kg. De Pivot kan je vroeg varen, sowieso een meter kleiner dan Park of Torch. Vanwege m'n beperkte golfrij-skills heb ik de 5 nog niet gevaren, als het richting de 30 knopen gaat passeer ik m'n surfboard nog en ga erop uit met de twintip.

Met de 7 heb ik op twintip gevaren in stoten 45 knopen en steady wind 35. Dat is m'm favoriete kite, ik ben er erg blij mee. De 7 vaar ik met surfboard vanaf een knoop of 19. De 10 kan veel eerder, en is voor de ervaren golfrijder goed te managen in de golven. Het blijft wel een 10 dus je moet die kite actief sturen, ik heb er absoluut plezier mee in de golven.
BartdeL

Geen avatar

Berichten: 55
Antwoord #4 November 29, 2016, 00:16:41
edit2Rapporteer  
@DM2008: Bedankt voor de info! Waardevolle informatie voor mij. Ja een 7 is vaak de favoriet. Goede lowend dus ook wel, ik vaar mijn drifter 7 pas vanaf 24 knopen! Vanaf hoeveel knopen vaar je met de 10 op je TT? En wanneer stap je over op je 7 voor de TT?

Marc en DaSpike ook bedankt voor jullie reactie. Testen zal ik hopelijk nog wel gaan doen maar vooralsnog orienteer ik me graag dmv ervaringen van anderen.

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 November 29, 2016, 00:46:26
edit2Rapporteer  
Zou je 5.5 houden, Pivot heeft vooral een goede low-end. Ik denk niet dat je de 6 Pivot net zo lang kunt door varen als de Drifter.
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #6 November 29, 2016, 20:54:59
edit2Rapporteer  
Vanaf hoeveel knopen vaar je met de 10 op je TT? En wanneer stap je over op je 7 voor de TT?

Ik kan de 10 met plezier varen vanaf 15-16 knopen, heen-en-weer ietsje eerder (op vlak water). Maar eerlijk gezegd ga ik daarvoor niet rijden dus daar heb ik weinig ervaring mee. Zodra de steady wind 21 knopen aantikt, ga ik met twintip over op de 7. Door te varen dus tot zeker mid-30.

Zou je 5.5 houden, Pivot heeft vooral een goede low-end. Ik denk niet dat je de 6 Pivot net zo lang kunt door varen als de Drifter.

Ik zou in jouw geval, als je volledig op de Pivot wil overstappen, voor 5-7-10 gaan, als je toch wat meer low-end wil, schat ik in dat 5-8-11 ook te doen is. Ik ken de Drifter niet dus daar kan ik je niks over vertellen. Als ik nu carte blanche zou hebben en een nieuwe set zou kunnen aanschaffen, zou dat weer 5-7-10 Pivot worden. Of 5-7-9 Pivot met een Sonic2 11m Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.