North Entity 2016 klittenband problemen

MarleenKV

Geen avatar

Berichten: 13
November 30, 2016, 13:55:55
edit2Rapporteer  
Ik vaar nu al een tijd met plezier op de Entity pads maar ik erger mij kapot aan de straps.
Het klittenband laat constant los.

Zijn hier mensen die daar last van hebben?
Heeft iemand een idee voor een oplossing?

et1961

Berichten: 365
Antwoord #1 November 30, 2016, 14:21:00
edit2Rapporteer  
Wij varen al jaren probleemloos met de North Entity straps/pads. Heb je ze wel goed gemonteerd?
De straps hebben aan beide zijden klitteband en worden dus zowel onder als boven door het klitteband vastgehouden.

Als je klitteband verbindingen vaak loshaalt en weer vastzet dan "verouderd" hierdoor het klitteband en zal de hechting op den duur minder worden.
Rebel1974

Berichten: 66
Antwoord #2 November 30, 2016, 15:42:41
edit2Rapporteer  
Nog nooit een probleem gehad met Entity pads. Juist 1 van de meest solide klittenband constructies..
Check ook of er zand tussen zit !
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #3 November 30, 2016, 17:20:16
edit2Rapporteer  
Bij lieten ze ook los. Met garantie nieuwe gekregen. En ik heb meer kiters gehoord die met het zelfde euvel nieuwe hebben gekregen
FRans qxl

Berichten: 90
Antwoord #4 December 01, 2016, 08:53:40
edit2Rapporteer  
Bestel op internet dubbelzijdig klittenband. En verleng het stuk klittenband dat nu nog regelmatig los laat. 
Zo heb ik het opgelost bij mijn North Entity pads. ThumpsUp
DaSpike

Geen avatar

Berichten: 48
Logs: 0 | 114 uur
Antwoord #5 December 01, 2016, 10:28:10
edit2Rapporteer  
Idd snel verouderd. Veel snelleren dan je mag verwachten van klittenband. Via garantie een nieuwe set gekregen. Maar zit er aan te denken om de schoenmaker wat nieuw klittenband op de set te laten monteren. Zoals Frans qxl zegt.
FRans qxl

Berichten: 90
Antwoord #6 December 01, 2016, 12:16:20
edit2Rapporteer  
Je kunt de op internet bestelde dubbelzijdig klittenband direct op de huidige straps plaatsen.....Je hoeft ze  er NIET door een schoenmaker op te laten stikken.
 
Nog een tip:

Plaats  een tie-rap om het plastic oog aan de binnenkant van de footstrap/footpad. Dit doet al wonderen.
Al kan op deze manier de footstrap niet meer verstellen. Maar dat doe je normaal toch niet....

Ik heb beiden opties gedaan.

Ik zal eens wat foto's maken en hier plaatsen.

rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #7 December 01, 2016, 12:43:36
edit2Rapporteer  
Ik had eerst ook de Entity pads (verder prima pads) en had ook hetzelfde als er ook maar een beetje zand of andere troep in het klitten band komt. Ik denk dat je van een stel top of the range pads  wel mag verwachten dat je dan niet met tie raps aan de gang hoeft.  Ik heb nu de Naish apex bindingen en daar blijft de klitten band gewoon zitten. Zitten ook nog eens lekkerder, alleen 1 nadeel voor mensen met kleine voetjes ze kunnen niet zo klein worden gezet als de Entity pads
MarleenKV

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #8 December 01, 2016, 14:43:04
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties!
Shaka mailde mij terug met het verhaal dat er een aantal straps met een verkeerd type klittenband de wereld in zijn gegaan. Er zijn dus logischerwijs mensen die er last van hebben en mensen die er geen problemen mee hebben.
Alle shops die ik mailde boden aan om onder garantie de straps te vervangen. Goede service.
Helaas heb ik ze tweedehands gekocht dus ik ga aan de slag met de klittenband tips Wink
Ben benieuwd naar de foto van de tie-rap Frans, die vat ik nog niet.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.