Kiten in Sri Lanka (Kalpitiya)

tari

Berichten: 45
December 06, 2016, 12:21:17
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

ben mijn volgende kite-trip aan het onderzoeken en momenteel staat sri lanka bovenaan.
Redelijk constante wind in december/januari/februari, keuzen tussen vlak water en golf; en warm Smiley.

Zijn er al members geweest? Vraag me af of het lastig is te reizen met je kitebag en of iemand hier nog tips voor heeft. Ik zie dat je vrijwel aan het water kunt wonen, dus wakker worden en met je kite het water op!

Hoop dat hier leden zijn met ervaringen die ze kunnen delen!

groetjes
Dappie

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #1 December 06, 2016, 21:52:09
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik ben er in Augustus 2014 geweest met mijn vrouw. Er was toen alle dagen goede wind, ik (toen ~90KG) kon met een 9M grootste deel van de tijd en zij (~60KG) met een 7m.

Het vervoer (Colombo - Puttalam) hebben wij met de trein gedaan omdat we dat leuk vonden, en het laatste stuk (Puttalam - Kalpitya) per tuktuk. Het OV is voor onze standaard wel behoorlijk verouderd en gammel, maar een erg interessante ervaring.

Het kite camp waar we toen zaten is intussen afgebrand geweest, geen idee hoe het er voor staat. Er zijn meerdere camps.

Het water was toen wij er waren erg troebel. Je kunt er ook leuk down-winders maken.

Hoop dat je er wat aan hebt Smiley.
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #2 December 06, 2016, 22:19:23
edit2Rapporteer  
Wij willen er ook naar toe maar dan in mei
Ben dan ook benieuwd naar de reacties
damsko

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #3 December 07, 2016, 00:36:56
edit2Rapporteer  
Winterseizoen is niet met de zomer te vergelijken. En ook in de zomer kan het geen kwaad om een maatje groter mee te nemen overigens. 's Winters zeker. Je kunt dan wel in de zee snorkelen. Het is er dan rustig en het water is helder. Je kunt er dan dolfijnen spotten en als je geluk hebt walvissen.
Mei is eigenlijk net voordat het de zomerse wind begint. Hopelijk komend jaar ook iets beter weer: https://en.wikipedia.org/wiki/2016_Sri_Lankan_floods
HC

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #4 December 23, 2016, 23:22:49
edit2Rapporteer  
Yes, 2 weken geleden er een week doorgebracht. 3 vd 5 dagen wind gehad, maar ik zat blijkbaar echt supervroeg in het seizoen.later in december heb je consistenter wind (en was alles volgeboekt).
Lagune zelf is ongeveer 1.6 meter diep, en eigenlijk bijna altijd offshore wind vanaf de kiteplek.

Bijna alle resorts kunnen een taxi regelen om je op te halen vanaf het vliegveld. Kost ongeveer 70 euro per rit en is een mooie, luxe busje met airco. Als je met veel bagage reist is dat wel het makkelijkst. Alternatief is de trein naar Puttalam, en dan de tuk tuk of bus naar Kalpitiya en dan de tuk tuk naar het resort. Kost je rond de 20 euro, maar ook je hele dag en hopelijk weet je tuk tuk de weg naar het resort te vinden. Hou er rekening mee dat het vanaf 6 uur donker is, de resorts lastig te vinden zijn en trein/bus/tuk tuk heel traag zijn, dus met OV zou ik alleen doen als je voor 9en van het vliegveld vertrekt. Alle andere gevallen gewoon het busje reserveren, dan ben je iig gegarandeerd dat je aankomt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.