Filmpje 5 december St Jorisbaai Curacao

surf-bert

Berichten: 81
December 08, 2016, 21:00:30
edit2Rapporteer  
Je moet toch wat met Sinterklaas. Als je dan op Curacao bent dan maar even kiten bij St Jorisbaai, 1 van de weinig plekken in Curacao waar je veilig kan kiten. De noordkant is te ruig met rotskust/kliffen ondanks dat de wind hier schuin aanlandig is. De zuidkust is alles offshore met te kleine strandjes zonder veilige launch zone of gebouwen die de wind tegenhouden.

St Jorisbaai ligt aan de noordkant in een soort inham/baai,  Niet heel spectaculair, een soort van half afgesloten baai, vlakwater en wind.

We waren de enigen, 2 man en heel St Jorisbaai aan je voeten. Dat was misschien wel het mooiste, op zo'n Caribisch eiland een hele zee voor jezelf. Plus natuurlijk wind en water temperatuur 29 graden  Joepie

Er is een soort van surfclubje/keet, met een nette shelter tegen de zon, en een goede optuigzone met kunstgras/tapijt en autobanden voor de kites,  maar verder uitgestorven.....

Een korte impressie met de GoPro; geen metershoge sprongen, wel fun gehad. wind was krap aan. de dag erna waaide het veel harder maar geen camera mee  Roll Eyes


http://www.youtube.com/watch?v=sQMDEK3of-8
naja

Berichten: 355
Antwoord #1 December 08, 2016, 21:38:27
edit2Rapporteer  
Ja ik ben er afgelopen voorjaar geweest.
Heerlijk met de 12 en 9m.gevaren en 1 van de mooiste dingen daar je hebt die baai bijna voor je zelf ,heel chil
surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #2 December 08, 2016, 22:35:21
edit2Rapporteer  
Ja heerlijk, vooral als je een stuk opkruist upwind voorbij de windsurfclub en dan heb je volle bak wind en het breedste stuk. En daarna downwind terug....
FRans qxl

Berichten: 90
Antwoord #3 December 09, 2016, 08:36:37
edit2Rapporteer  
Heren...Ik heb een paar vraagjes over deze kitespot.

Is de wind er niet vlagerig?.
Liggen er veel zee-egels?.
Zijn er ook stukken waar je niet kunt staan?.
naja

Berichten: 355
Antwoord #4 December 09, 2016, 20:53:20
edit2Rapporteer  
Wind is enigszins wat vlagerig maar niet echt ergelijk.
heel smal strookje kan je staan,heb zelf op blote voeten gevaren paar keer een egeltje gevoeld maar zijn poesie egels heel bros en zacht,dus dan is er nog geen drama.als je dicht onder het kantje als bij voorbeeld je nog leren moet zou ik schoentjes aantrekken, Verder smeer je goed in of bescherm je huid goed want met name de eerste dagen ga goed verbranden.Graag gedaan Mijnheer.
surf-bert

Berichten: 81
Antwoord #5 December 11, 2016, 00:45:50
edit2Rapporteer  
De wind kan wat vlagerig zijn maar dat hangt een beetje van het weer af. De locatie ligt dicht bij open zee waar de wind vrij spel heeft. De wind wordt iets tegengehouden door de heuvels aan beide zijden van de inlaat van zee. Als je wat verder opkruist richting de opening van de baai is de wind sterker en constanter.

Het beginstuk in het water is bezaaid met stenen. Ik heb daarom schoentjes aangehad, ivm in/uit het water lopen. De bodem voelt op zich zacht verderop, maar ik heb ook gehoord dat er wel zee-egels kunnen zijn. beter schoentjes dus.

Je kan ca 50-100m het water inlopen tot je knie-en, daarna wordt het wat dieper. verderop kan je niet staan.

Niet echt een beginnersspot omdat je lagerwal allerlei bomen, mangroven en steigers hebt. Niet echt een plek waar je je kite wil laten aanspoelen/landen. Op Curacao wel veruit de beste en misschien enige veilige spot (naast klein curacao natuurlijk)
patvb

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #6 December 22, 2016, 17:36:23
edit2Rapporteer  


ik ben hier ook geweest, op zich niets mis mee maar wel een erg tamme spot en wat vlagerig. wat op zich vreemd is want op zee is de wind super constant.
Er moet toch wel ergens aan de hele noordkust een plek zijn waar je op open zee kunt gaan kiten  ? ( naast klein curacao ).
Er zit ook een golfsurf spot aan de noordkust.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.