Kitespots in Spanje

atJOEY_

Berichten: 93
Januari 01, 2017, 23:21:52
edit2Rapporteer  
Dit jaar willen ik en mijn vriendin graag naar Spanje op vakantie. De bedoeling is dat we eerst 10 dagen met zijn tweeën gaan en daarna 10 dagen op Labalena Allegre in Roses met de ouders. Het zou dus perfect zijn als we op 2 a 3 uur rijden van Roses een mooie kitespot vinden.

Is iemand hier mee bekend? Het mooiste is als de kitespot geschikt is voor beginners!

Met vriendelijke groet,

Joey
Rebel1974

Berichten: 66
Antwoord #1 Januari 02, 2017, 00:14:41
edit2Rapporteer  
Ja ..... baai van Rosas !! :-)
atJOEY_

Berichten: 93
Antwoord #2 Januari 03, 2017, 12:34:14
edit2Rapporteer  
Daar kiten we eigenlijk ieder jaar. De bedoeling is om een paar uur rijden verder te gaan zitten waar je ook prima kunt kiten? Kennen jullie nog meer mooie spots in spanje?
edwin andelst

Berichten: 53
Logs: 0 | 363 uur
Antwoord #3 Januari 03, 2017, 13:22:54
edit2Rapporteer  
Ik sta elk jaar op la ballen en ik heb afgelopen jaar een Belg gesproken die van Delta de lente riumar af kwam en die was zeer te spreken over die spot. Gaf wel aan dat het een top Camper spot is. Succes met uitzoeken.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #4 Januari 03, 2017, 14:27:58
edit2Rapporteer  
als je 2 uur wilt rijden zou ik altijd een stukje terug naar Frankrijk gaan
atJOEY_

Berichten: 93
Antwoord #5 Januari 03, 2017, 22:10:44
edit2Rapporteer  
@Edwin Andelst Ik zal er eens naar kijken! Misschien een domme vraag maar wat bedoel je met top Camper spot?

@Langbeest Het mag ook rustig iets verder zijn hoor! Waar in Frankrijk is het goed kiten dan?
edwin andelst

Berichten: 53
Logs: 0 | 363 uur
Antwoord #6 Januari 03, 2017, 22:45:10
edit2Rapporteer  
De mensen die ik heb gesproken zijn daar met de camper geweest en konden overdag gewoon het strand op.

Ben er zelf niet geweest.   
atJOEY_

Berichten: 93
Antwoord #7 Januari 03, 2017, 22:52:29
edit2Rapporteer  
@Edwin Andelst Aah okee top! Bedankt, ziet er allemaal goed uit!
Rule

Berichten: 174
Antwoord #8 Januari 03, 2017, 23:10:43
edit2Rapporteer  
@Langbeest Het mag ook rustig iets verder zijn hoor! Waar in Frankrijk is het goed kiten dan?

Regio Leucate tijdens de mistral / tramontana. Wel kleine kites meenemen.. Afgelopen jaar 1,5 week gezeten en de wind kwam niet onder de 40 knopen.
Repete

Berichten: 123
Antwoord #9 Januari 03, 2017, 23:31:56
edit2Rapporteer  
Regio Leucate is inderdaad keiharde wind en aflandig.

Op zich wel mooie spot(s).... ik ben in La Franqui geweest.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #10 Januari 04, 2017, 08:50:55
edit2Rapporteer  
Zoals hierboven ook al gezegd is Riumar / Trubacador een optie.
Afgelopen jaar voor de 2e keer geweest.
Wel veel grote maten gevaren, maar schijnbaar is dat in de baai van Roses ook de standaard.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #11 Januari 04, 2017, 14:42:19
edit2Rapporteer  
als je richting Frankrijk gaat kom je idd uit bij Leucate. Maar daar is een knetterharde wind (Tramontana), kleine stranden en veel obstakels. Vorig jaar 2 dodelijke ongelukken. Dus geen aanrader voor beginners.

Ik zou lekker in de baai van Rosas blijven. Afgelopen jaar ben ik 2 weken op camping La Gaviota geweest. Bijna elke dag kunnen varen, wel vaak met grote maat. Vlak water, groot strand en op loopafstand. Ideaal voor beginners!

Daarna ga je gewoon naar Balena ....... 10 minuutjes rijden. Grin

teasertje .........

 
http://www.youtube.com/watch?v=xgujYoZwCvE



TymonK

Berichten: 54
Logs: 0 | 104 uur
Antwoord #12 Januari 05, 2017, 12:27:17
edit2Rapporteer  
Wat is grote maat? Hoeveel knopen heb je daar in Juli/Augustus ongeveer?
atJOEY_

Berichten: 93
Antwoord #13 Januari 05, 2017, 13:18:12
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf altijd tijdens de vakantie naar ballena allegre een 12m en een 15m kite bij me. Ben er afgelopen jaar geweest en op de vaardagen was het zo'n 16 tot 20 knopen. Alleen met de tramontana hebben we 2 dagen 30+ knopen gehad.

Ik ben wel op zoek naar soortgelijke condities. 40+ Knopen heb ik het materiaal ook niet voor.

Bedankt voor de reactie allemaal! Ik merk wel dat best lastig is om een mooie spot te vinden!

@ocean_limbo Filmpje ziet er goed uit, is dat op gaviota? Ziet er namelijk erg rustig uit!
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #14 Januari 05, 2017, 14:10:54
edit2Rapporteer  
Ebro delta...give it a try !

vertaling:
http://tuguiadekite.blogspot.be/2013/02/delta-del-ebro.html

origineel Spaans,
http://tuguiadekite.blogspot.be/2013/02/delta-del-ebro.html

je kan bovenaan rechts bvb in het Engels zetten, misschien is die vertaling net iets beter dan de Nederlandse  Roll Eyes Roll Eyes

dude Cool
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #15 Januari 06, 2017, 00:50:52
edit2Rapporteer  
Wat is grote maat? Hoeveel knopen heb je daar in Juli/Augustus ongeveer?

Op het filmpje vaar ik met de 17m. Daarom was het zo lekker rustig.
Meestal kwam de 9m of 12m uit de tas. Dan was het natuurlijk drukker maar nog steeds plentie ruimte.

meestal komt om een uur of 2 een thermische wind opzetten (maatje 12 of 17). Enkele dagen ook met de 9 en 7 kunnen varen.
Er waren ook volop foilers op de lichtweerdagen. Gelukkig ook 3 windhozen dagen gehad (stedentripdagen).


@ atYOE, is idd voor La Giavota. Meestal ging ik vanuit de camping naar links, voorbij de kitezone (van kiteschool). Ongeveer 10 minuten lopen.  ThumpsUp
Robert Pdrecht

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #16 Januari 06, 2017, 15:53:51
edit2Rapporteer  
Ga deze topic (net als zoveel anderen) met veel interesse volgen. Toevallig deze week ook geboekt voor camping La Ballena. (9 aug tm 23 aug).Mijn zoon en ik zijn beginners ......waterstart lukt....Zoon vaart al een stukje en pa komt tot de conclusie dat het allemaal niet meer zo soepel gaat...Maar we hebben lol voor een ton..!!! Dus we lezen mee voor eventueel andere sport in de omgeving daar.
atJOEY_

Berichten: 93
Antwoord #17 Januari 07, 2017, 01:51:45
edit2Rapporteer  
@Robert Pdrecht   La ballena alegre is een hele mooi spot. Voor beginners die net kunnen waterstarten is dit echter wel lastig. De launch zone is erg smal dus je moet voldoende upwind kunnen varen. Is bovendien ook verplicht. Weet alleen niet hoe streng ze hier tegenwoordig nog in zijn. Mocht dit een probleem zijn ligt er op 10 minuten rijden wel een hele mooie spot bij La Gaviota! Daar heb ik het ook geleerd! ThumpsUp

Is er iemand die misschien een leuke hotel of een camping met kant en klare tent kent in deze omgeving? Wij hebben namelijk geen auto om er heen te rijden dus kunnen geen tent meenemen.
pepsi

Geen avatar

Berichten: 171
Antwoord #18 Januari 07, 2017, 09:17:50
edit2Rapporteer  
zoek even op.(kitehigh)
zomer gezin auto kiten
Hier staat wat info over De Baai.
TymonK

Berichten: 54
Logs: 0 | 104 uur
Antwoord #19 Januari 07, 2017, 09:33:55
edit2Rapporteer  
Ballena heeft mooie dure kant en klare bungalows ;-)

Wij gaan er naar toe eerste twee weken augustus - zin in!
Robert Pdrecht

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #20 Januari 07, 2017, 21:55:50
edit2Rapporteer  
atJOEY-

Dank je voor de tip.  ThumpsUp
Dan hebben we voor die tijd nog een uitdaging. Gewoon zorgen dat we voor die tijd upwind kunnen varen. Joepie (u

Zo niet hou ik La Gaviota in gedachte.....!! Is dat naar het noordwaarts of meer zuidwaarts? Wat is de officiële spotnaam?

Want het water op gaan we zeker....!!

atJOEY_

Berichten: 93
Antwoord #21 Januari 08, 2017, 22:36:52
edit2Rapporteer  
@Robert Pdrecht De officiële spotnaam weet ik zo niet. Hij ligt noordelijke ten opzichte van ballena allegre. Is tien minuten met de auto en bij camping La Gaviota kun je zo het strand oplopen. Iets naar links is dan de officiële spot!
Robert Pdrecht

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #22 Januari 09, 2017, 00:34:12
edit2Rapporteer  
Ik ga dit onthouden....
Maar vooralsnog eerst meters maken en zorgen da tik bij La Ballene uit de voeten kan.

Dank je voor de reactie
Dominic1989

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #23 Januari 09, 2017, 23:31:59
edit2Rapporteer  
Hey kitesurfers,ik ben toevallig in september/october in Laxe voor 14 dagen. Weet toevallig iemand of er daar in de buurt Kitespots zijn en hoe de wind er is in deze periode?
Alvast bedankt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.