Kitesurfen Kos Tigaki

atJOEY_

Berichten: 93
Januari 13, 2017, 00:51:59
edit2Rapporteer  
Helaas is Spanje voor ons niks geworden, simpel doordat we geen auto kunnen huren tegen een redelijke prijs met onze 20 jaar. Daarom maar eens verder gaan kijken.

Na lang zoeken een vakantie uitgezocht aan in Kos. Het Gaia Village Hotel in tigaki. Het probleem is ook in Griekenland dat het met mijn 20 jaar heel erg lastig (En anders heel duur) is om een auto te huren. Zijn mensen bekende met de kitespots die op fiets-of scooter afstand zitten van Tigaki?


Joey
svenpronk

Berichten: 188
Antwoord #1 Januari 13, 2017, 12:33:14
edit2Rapporteer  
Joey,

Ik ben er twee keer geweest in 2009 en 2012 maar zat toen vlak naast Tigaki bij Mariliza Beach Hotel.

De kitesurf spot zit voor dit hotel dus vanaf Tigaki kun je er zo heen lopen.

Check:
https://www.google.nl/maps/place/Mariliza+Beach+Hotel

Vond het een leuke spot en heb mooie sessies daar gehad!


Edit - url fix en ingekort
atJOEY_

Berichten: 93
Antwoord #2 Januari 13, 2017, 20:08:50
edit2Rapporteer  
@svenpronk Kun je iets meer vertellen over de wind daar? Welke kites moet ik meenemen? Verder ben ik wel benieuwd hoelang het lopen is vanaf tigaki. Maps geeft 45 minuten aan..
Walter Regelink

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #3 Januari 14, 2017, 14:30:32
edit2Rapporteer  
Hey Joey,
Ik ben daar de afgelopen jaren een aantal keren geweest tijdens de zomermaanden.
Je vliegt er met Transavia voor weinig naar toe en er zijn betaalbare hotels.
Het hotel dat Sven noemt ligt op een mooie plek op een paar minuten lopen van een breed strand en redelijk dicht bij Marmari, een klein dorpje.
Tigaki heeft meer te bieden maar ligt idd op ca 30-45 min loopafstand van dat strand. Bij Tigaki mag je trouwens niet kiten.
Als je overweegt een scooter te huren (ca 10,-/dag) dan adviseer ik om een hotel in Tigaki te zoeken. Wij verbleven daar in het Oasis hotel. Ligt aan de rand van het dorp, dicht bij het meertje. Een betaalbaar hotel met zwembad.
Voordeel van een scooter is dat je ook andere spots kunt bereiken en Tigaki ligt dan mooi centraal. Richting het westen vindt je nog een paar mooie spots als Kefalos (golven) en Theologos (op het uiterste puntje), en richting het oosten ligt de spot Psalidi net achter Kos Stad.
De wind is het ene jaar beter dan het andere, maar ik heb er doorgaans de helft van de dagen kunnen kiten. De wind varieert dan van 16 tot 35 knopen, maar dat laatste komt niet zo heel vaak voor. Ik neem met mijn 68 kilo een 10m en 7m mee, maar als ik een 12m had zou ik die meenemen ipv de 7m.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
svenpronk

Berichten: 188
Antwoord #4 Januari 14, 2017, 22:00:05
edit2Rapporteer  
Ik ben twee keer in augustus en had de 10+7 mee. Voor mij was dat top met 95 kg.

En stappen in Kos Stad is echt een aanrader. Mooie avondjes daar gehad!
atJOEY_

Berichten: 93
Antwoord #5 Januari 15, 2017, 16:10:30
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit! Thanks jongens! Hebben geboekt in Tigaki!

bertvh

Berichten: 224
Antwoord #6 Januari 15, 2017, 19:14:50
edit2Rapporteer  
zou dit ook iets zijn voor het voorjaar? ben hier nog naar op zoek!
ook nog nooit in griekenland geweest vandaar ook mijn interesse!
svenpronk

Berichten: 188
Antwoord #7 Januari 15, 2017, 21:51:03
edit2Rapporteer  
Vanaf juni is het wel goed, zie de wind statistieken.

https://nl.windfinder.com/windstatistics/kos?fspot=kos_tingaki

In juli en augustus is het warmer dus meer thermiek en hardere wind.
bertvh

Berichten: 224
Antwoord #8 Januari 17, 2017, 09:15:16
edit2Rapporteer  
oke, thanks
dit had ik ook al bekeken maar heb het meer op maart! windrichting is dan ook wel helemaal anders!
Michael83

Berichten: 1
Antwoord #9 Januari 17, 2017, 12:05:46
edit2Rapporteer  
ik ben op zoek voor Griekenland in Maart, maar ik kan niets vinden.


Heeft iemand en idee?

Groeten uit Duitsland


Michael
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #10 Januari 17, 2017, 14:55:22
edit2Rapporteer  
In Griekenland is het in maart nog koud, Tarifa is dan al beter maar liever april. Griekenland is echt een zomer bestemming voor wind (juni/juli/augustus).
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.