Thailand vanuit Bangkok?

Mr. Rob

Geen avatar

Berichten: 23
Januari 27, 2017, 17:57:22
edit2Rapporteer  
Dus... Ik moet weer de hort op. Deze x naar Thailand voor een paar dagen. Ik heb er een weekend voor me zelf. Als ik op een zekere zaterdagmorgen (eind februari) om 10 uur op Bangkok land... Waar o waar ga ik heen voor het betere, mooiere & winderzekere kitewerk? Omdat ik voor een weekend niet alles mee wil leuren, moet er wel eea te huur zijn.
Binnenlandse vluchten zijn niet duur, dus aansluitend een stukje vliegen is niet het grootste probleem. Zondagavond laat moet ik wel weer terug zijn in regio Bangkok?
Het eiland Phuket schijnt mooi te zijn, maar niet altijd windzeker.

alexander1965

Berichten: 142
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 Januari 27, 2017, 19:31:30
edit2Rapporteer  
100% zeker is lastig in Thailand. Maar dicht bij Bangkok zou ik naar HUA Hin (woonplaats Koning) gaan. Makkelijk met train of bus te doen en dichterbij dan de eilanden. Net buiten het centrum bij de hoge flat en tegenover de stopping mail en bioscoop is een kitesurfschool van een Israëliër waar je spullen kan huren volgens mij.
CvdM

Berichten: 58
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 Januari 27, 2017, 22:47:14
edit2Rapporteer  
Ga niet naar het zuiden, ik kom er net vandaan en er zijn overstromingen vanwege extreme regenval
De beste kans is Hua Hin.
Zie ook website van kiteboardingasia.com

Laatste keer dat ik daar was werd de kiteschool gerund door een Duitser
Maar ze hebben vast meerdere plaatsen bij Hua Hin
Jhann

Geen avatar

Berichten: 11
Logs: 0 | 121 uur
Antwoord #3 Januari 30, 2017, 19:46:33
edit2Rapporteer  
Pranburi, vlakbij Hua Hin heeft lokaal thermische wind en schijnt iets wind zekerder te zijn.

Ik ben daar een paar jaar geleden rond deze tijd geweest. Wel varen met grote maten maar wel lekker weer.

Destijds materiaal gehuurd en geslapen bij
http://kitecable.com/

Savonds wakeboarden, en de eigenaar, Willie, is een erg chille baas.
Ze kunnen je ophalen bij het vliegveld.
Mr. Rob

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #4 Maart 01, 2017, 07:49:07
edit2Rapporteer  
@Jhann: thks voor de Kitecable tip. Had niet veel tijd, maar ben vanuit Bangkok afgelopen weekend  toch naar Pranburi toe gereden. Tip: als je niet vies van wat avontuur bent en alle tijd van de wereld hebt, neem de trein naar Hua Hin. Neem anders eent Taxi voor +- € 70,- 3 x sneller en comfortabeler (zorg dat je geen suicidahle chauffeur hebt).

Kiten: was niks, gewoonweg geen wind. Hua Hin en omgeving mag dat wel dé meest windzekere spot van Thailand zijn, van de locals begreep ik dat er maar weinig winddagen door het jaar heen zijn. Helaas voor mij dus.
Wel was er kabelbaantje om te wakeboarden: een eenlijns baantje die je ongeveer 75 meter heen en terug trekt. In het midden een schans waar je met wat lef wel overheen kunt laten trekken. Heb dus toch nog water metertjes kunnen maken. Willy himself mailde vorige week trouwens nog heel enthousiast, ik heb hem in twee dagen niet gezien, had bezigheden elders... Je kunt er een klein huisje huren aan het wakeboardwatertje voor €18,- / nacht. Prima voor een nachtje, maar de bestemming zelf is in het midden van niks, ik zou er niet te lang willen blijven...

Moest gisteren in Sri Lanka zijn en lig nu boven Colombo, bij Negombo (North schijnt hier zijn fabriek te hebben las ik ergens) aan het strand te wachten tot de wind aan trekt. Kiteschool / hotelletje The Pearl verhuurt wat materiaal. Aardige Duitsers. Windverwachting ziet er ook vandaag niet goed uit, maar er zijn ergere plekken om te wachten op je avondvlucht... Had helaas geen tijd om Noordelijker op te trekken voor betere oorden (die er zeker zouden moeten zijn)....
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #5 Maart 01, 2017, 14:45:14
edit2Rapporteer  
Sri Lanka is voor Surf en SUP: zuidkust en oostkust
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.