Wel of geen lid worden van de NKV?

_Ron_

Geen avatar

Berichten: 36
Januari 31, 2017, 11:13:00
edit2Rapporteer  
Vanaf maart/april wilt ik weer beginnen met kiten. Nu moet ik nog een verzekering hebben. Nu kan ik lid worden van het NKV maar veel negativiteit heb ik het afgelopen jaar gehoord.

Is het dan misschien beter om naar sportzeker te gaan?

Wat denkt de kitehigh lid?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Januari 31, 2017, 11:19:37
edit2Rapporteer  
Gezien de huidige ontwikkelingen bij het NKV zou ik absoluut GEEN lid worden van die club.
En al helemaal niet alleen om die verzekering.

Sportzeker is een goed alternatief, maar ik zou eens informeren bij je eigen WA verzekering of er niet een uitbreiding is die kitesurfen dekt.
Waterragger

Geen avatar

Berichten: 189
Antwoord #2 Januari 31, 2017, 17:11:28
edit2Rapporteer  
Sowieso sportzeker! Die jongens zijn echt top!!! Kijk maar eens hoeveel ze wel niet vergoeden
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #3 Januari 31, 2017, 17:16:00
edit2Rapporteer  
Als je lid wordt moet je dat in de eerste plaats denk ik doen om de NKV te steunen, niet voor de verzekering.
Persoonlijk zou ik op dit moment geen lid willen zijn.

Zoals Michiel al aangeeft geeft je huidige verzekering misschien ook al dekking.
Ik heb ook bij Sportzeker (Europeesche) gezeten maar heb die opgezegd omdat ik de materiaaldekking niet meer nodig heb en ik via Reaal al WA gedekt ben.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #4 Januari 31, 2017, 18:24:32
edit2Rapporteer  
Laten we beginnen met vraag één:

WA of materiaal verzekeren.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #5 Februari 01, 2017, 00:13:53
edit2Rapporteer  
Ben een aantal jaar geleden lid geworden in de hoop dat de sport vertegenwoordigd werd. Van de verzekering heb ik nog een polis of voorwaarde gezien dus weet ik niet wat ik er van kan verwachten.

Is er een alternatief om te sport te vertegenwoordigen bij de beslissingmakers?
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #6 Februari 01, 2017, 01:20:51
edit2Rapporteer  

Is er een alternatief om te sport te vertegenwoordigen bij de beslissingmakers?

Ja hoor dat alternatief is er.  Je kunt bijvoorbeeld op persoonlijke titel of met een groep kitevrienden/locals een zienswijze indienen op het beheerplan ijsselmeer gebied.

Ik heb (als NKV lid) input geleverd op de NKV zienswijze. (Ik hou graag alle spots open als het even kan. Ik probeer mijn beslissing over mijn eigen bijdrage niet te laten afhangen van mijn persoonlijke mening over het functioneren van de vereniging.) Ik weet dat mensen met hart voor de kitesport zoals Idefixe/Tom en Marco B ook niet stil zullen zitten.

Maar hoe meer zienswijzen er bij de overheid binnenkomen vanuit de kite community hoe serieuzer de beslissers onze belangen zullen nemen.
salvo

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #7 Februari 01, 2017, 09:28:56
edit2Rapporteer  
Ik zou liever de KNRM steunen! ThumpsUp
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #8 Februari 01, 2017, 15:12:18
edit2Rapporteer  
KNRM steunen is altijd goed idee https://knrm.geef.nl/actie/kitesurfers-steunen-knrm

Ben een aantal jaar geleden lid geworden in de hoop dat de sport vertegenwoordigd werd. Van de verzekering heb ik nog een polis of voorwaarde gezien dus weet ik niet wat ik er van kan verwachten.

Is er een alternatief om te sport te vertegenwoordigen bij de beslissingmakers?

Je kunt inderdaad op eigen titel een zienswijze indienen. Wil je ook een gesprekspartner zijn voor gemeente, provincie etc, dan is het handig om verenigd te zijn.

In Nederland zijn diverse lokale (kite)verenigingen, zoals Jumpteam Scheveningen, Airtime Katwijk, Kitesurfsport West Friesland en natuurlijk Kite Club Friesland Wink

Of je begint je eigen vereniging.
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #9 Februari 01, 2017, 19:06:19
edit2Rapporteer  
Ik heb nog nooit een verzekering gevonden die het volgende dekt:

- Snowkiten
- Kite Landboarden

Lid worden van de KNRM is altijd een goede zaak.
Ziektekostenverzekering dekt wel verder alles.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #10 Februari 01, 2017, 19:52:31
edit2Rapporteer  
Ik heb nog nooit een verzekering gevonden die het volgende dekt:

- Snowkiten
- Kite Landboarden

Lid worden van de KNRM is altijd een goede zaak.
Ziektekostenverzekering dekt wel verder alles.

wat moet er gedekt worden? Materiaal, schade, aansprakelijkheid?

Neem anders eens contact op met sportzeker.
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #11 Februari 01, 2017, 20:45:26
edit2Rapporteer  
Ik weet niet of dit misschien alleen voor scholen is maar er staat iig bij dat het ook voor snowkiten is, kite landboarden moet je zelf maar FF checke als je de kleine lettertjes ook moet gaan lezen. En ik weet ook niet of je je als Nederlands staatsburger wel bij de oosterburen mag verzekeren (misschien als het vroeger niet kon dat het nu wel kan omdat het in Europa nu zo geregeled is) maar dat hoor je vanzelf ook wel als je dat ook niet weet! https://www.vdws.de/safetytool/ Dus het bestaat wel! En het lijkt ook goedkoper.

Hmmm hier staat nog een artikeltje erover: http://www.kitefun.ch/shop_versicherung.php Wat ik even snel gelezen heb is als je in Zwitserland woont dat je dan niet in Zwitserland zelf verzekerd bent, dus dan kun je waarschijnlijk als Nederlander daar niet laten verzekeren zeer waarschijnlijk niet voor die prijs. Maar goed er bestaat dus wel een verzekering die en kiten en snowkiten dekt. Je zal het voor kunnen leggen aan een tussenpersoon voor verzekeringen dan kunnen hun het even uitzoeken.

Snowkiten hoor je eigenlijk toch zo wel makkelijk voor moeten kunnen laten verzekeren misschien moet je meer in de richting van wintersport ofzoiets gaan zoeken dan, maar ben je dan ook in Nederland nog wel verzekerd ? Bij een indoor ski hal weten ze misschien ook wel wat de goede verzekeringen zijn.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #12 Februari 01, 2017, 20:59:37
edit2Rapporteer  
Je zult zo'n verzekering toch wel in het buitenland kunnen afsluiten. Je betaald gewoon voor een dienst lijkt mij.
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #13 Februari 01, 2017, 21:15:54
edit2Rapporteer  
Hier is een lijst met een hele berg "extreme" sporten, zonder snowkiten en landboarden lijkt de lijst jammer genoeg incompleet de beschrijving bij elke sport is wel weer handig. Misschien heeft een andere verzekeringsmaatschappij een betere lijst en verzekering. Als een sport in categorie 3 of 4 valt, is het volgens mij al lastig te laten verzekeren. Je wilt in de eerste plaats je voor een ongeval (letselschade) laten verzekeren en daarna pas eventueel voor materiaal schade.

https://www.unigarant.nl/globalassets/media/formulieren/unigarant/lijst-bijzondere-en-gevaarlijke-sporten-09-2016-2.pdf

snowkiten kon ik niet vinden
maar kitesurfen en kite buggy wel die vallen dus allebei bij deze verzekeringsmaatschappij wel in categorie 3!

Sportzeker doet snowkiten wel deels verzekeren, board wel maar je kite niet. Je moet daar wel eerst een reisverzekering afsluiten en een materiaalverzekering en daarbovenop dan nog een aanvullende ongevallenverzekering.
https://surf.sportzeker.nl/faqs/
Er staat ook bij Update 2015 dus misschien is er ondertussen al weer wat veranderd.

 Valt snowkiten ook onder de dekking?
Update 2015. Snowkiten valt dééls onder de dekking.

Snowkiten valt op vakantie onder de wintersport dekking op 1 belangrijk punt na. De kite is niet verzekerd. Je board wel, je kite niet. De reden is dat Europeesche Verzekeringen kites ziet als ‘val- of glijschermen’ in lijn met parapente en parachutespringen e.d. Kites zijn dus niet verzekerd. In Nederland bij een middag snowkiten is er zowiezo géén dekking, want snowkiten is geen sport die onder de Sportzeker clausule valt. Dus deels valt het onder de dekking. Bij meer vragen neem even contact op.

Ohw en dus ook niet eens in Nederland! Maar goed misschien is het ondertussen al veranderd!

 
isomis

Berichten: 205
Antwoord #14 Februari 02, 2017, 11:37:27
edit2Rapporteer  
Even geld teruggeboekt. Ik vind 1 keer per jaar wel genoeg :-)

Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #15 Februari 02, 2017, 11:44:29
edit2Rapporteer  
Wink
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #16 Februari 03, 2017, 10:32:37
edit2Rapporteer  
Even geld teruggeboekt. Ik vind 1 keer per jaar wel genoeg :-)




Sinds wanneer ben jij weer lid geworden?
Je had het toch publiekelijk opgezegd?
isomis

Berichten: 205
Antwoord #17 Februari 04, 2017, 10:13:41
edit2Rapporteer  
Even geld teruggeboekt. Ik vind 1 keer per jaar wel genoeg :-)




Sinds wanneer ben jij weer lid geworden?
Je had het toch publiekelijk opgezegd?


Sinds er een nieuw bestuur was en ik er een goed gevoel bij had.
_Ron_

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #18 Februari 06, 2017, 16:41:54
edit2Rapporteer  
Dank aan iederen voor het reacties. Ben er nu nog niet uit alleen.

De 1 zegt lid worden maar de meester niet. Ik ben van plan weer in eind maart of begin van de april weer te gaan kite dus heeft ik nog even teid.


Ismomis, dacht ergens gelezen te hebben dat jij openbaarlijk tegen de nkv heeft gesproken?
isomis

Berichten: 205
Antwoord #19 Februari 08, 2017, 10:08:36
edit2Rapporteer  
Klopt, ik vind dat ze nog steeds een lange weg te gaan hebben. Alleen je moet een nieuw bestuur wel even de kans geven.
Rule

Berichten: 174
Antwoord #20 Februari 08, 2017, 10:18:58
edit2Rapporteer  
Dank aan iederen voor het reacties. Ben er nu nog niet uit alleen.

De 1 zegt lid worden maar de meester niet. Ik ben van plan weer in eind maart of begin van de april weer te gaan kite dus heeft ik nog even teid.


Ismomis, dacht ergens gelezen te hebben dat jij openbaarlijk tegen de nkv heeft gesproken?

Drie maal is scheepsrecht; als je voor de verzekering lid wilt worden is de vraag wat je wil verzekeren.

Wettelijke aansprakelijkheid (jouw kite haalt een helicopter uit de lucht) of je eigen materiaal (schade, diefstal, ..)? Dit eerste dekken meerdere normale WA verzekeringen maar die van de NKV ook.

Voor het laatste moet je bij sportzeker oid zijn.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #21 Februari 09, 2017, 12:34:16
edit2Rapporteer  
Klopt, ik vind dat ze nog steeds een lange weg te gaan hebben. Alleen je moet een nieuw bestuur wel even de kans geven.

Naar mijn weten heeft het nieuwe bestuur ook die kans gehad.
Dat hebben we met zijn allen (jij was erbij) ook afgesproken.

En alleen al aan die afspraak hebben ze zich niet gehouden...
Dat is dus voor mij kans genoeg gehad, en volledig verbruikt.
Ik ben klaar met die wan-organisatie!  Angry
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #22 Februari 09, 2017, 23:22:46
edit2Rapporteer  
Ik heb ervaring met een ongeval waarbij rescue + ambulance moest komen in Oostenrijk, nogal flinke kosten gemaakt. (+ziekenhuis kosten)
Alles werd vergoed door de standaard ziektekostenverzekering.
Dit was in december 2016.

Ik heb geen idee waarom ik de wintersport verzekering ooit nog zou afsluiten.

Kite Club Friesland

Berichten: 37
Antwoord #23 Februari 10, 2017, 09:36:05
edit2Rapporteer  
omdat dat een aansprakelijkheidsverzekering is? Geen idee anders.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #24 Februari 10, 2017, 14:06:15
edit2Rapporteer  
Ik heb ervaring met een ongeval waarbij rescue + ambulance moest komen in Oostenrijk, nogal flinke kosten gemaakt. (+ziekenhuis kosten)
Alles werd vergoed door de standaard ziektekostenverzekering.
Dit was in december 2016.

Ik heb geen idee waarom ik de wintersport verzekering ooit nog zou afsluiten.



Dat is een ziektekosten verzekering, en geen Wettelijke Aansprakelijkheids verzekering waar we het hier over hebben. Die dekt geen schade voor jezelf, maar schade aan derden die jij veroorzaakt hebt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.