Kitebar ontwerp (schoolproject)

Lars Dekkers

Geen avatar

Berichten: 2
Februari 20, 2017, 16:25:35
edit2Rapporteer  
Hallo,

Wij zijn op zoek naar een project voor technasium 5VWO (Vak voor verdieping in ontwerpen en onderzoeken van problemen in projecten).
We hebben een concept over een nieuwe moderne kitebar, en we zijn hiervoor op zoek naar een opdrachtgever.
Is er iemand die ons hierbij kan helpen, of iemand kent die onze opdrachtgever wil zijn? We zoeken een (klein) bedrijf, of eventueel particulier, die zich bezighoud met technieken in de kitesurfwereld, en interesse heeft in samenwerking met ons en het Merletcollege Cuijk.

Met vriendelijke groet,

Daan Geurts en Lars Dekkers

P.S. Ik heb zelf al circa 5 jaar ervaring met kitesufen.
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #1 Februari 22, 2017, 15:41:58
edit2Rapporteer  
Hoi Daan en Lars,

Wat een tof project hebben jullie verzonnen! ) ik loop toevallig op dit moment stage als O&O docent Wink
Jullie zouden contact op kunnen nemen met Rude Enserink (elrudo op het forum). Hij heeft de nieuwste bar voor Ocean Rodeo ontworpen.

Ook zou je kunnen kijken naar Bram Hoogendijk (Woodycookie) hij maakt oa. foils.

Maar je kunt daarnaast ook kijken of je contact kunt krijgen met een kitemerk!? Misschien zou Gillion van Fluid Kiteboarding wel een interessante opdrachtgever voor jullie kunnen zijn.

Succes met jullie keuzeproject!
Lars Dekkers

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #2 Maart 06, 2017, 15:45:14
edit2Rapporteer  
Sorry voor de late reactie.

Bedankt voor uw reactie op het bericht, we zullen kijken of we contact kunnen leggen met deze personen.

Met vriendelijke groet, Daan en Lars
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #3 Maart 06, 2017, 19:08:28
edit2Rapporteer  
Graag een telescopisch bar zodat 3 standen mogelijk zijn. De lijnen in een roller voor de juiste lengte, zoals honden lijn, zodat je alleen een bar hoeft te hebben. Nu heb ik 3 barren. Het is maar een idee ;-)
. Veel succes met jullie project.
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #4 Maart 06, 2017, 21:47:12
edit2Rapporteer  
waarom heb je überhaupt 3 barren nodig Wink doe al 5 jaar met 1 enkele bar. 
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #5 Maart 06, 2017, 22:03:31
edit2Rapporteer  
SSTurbine Grote vlieger (15m) 27 m, SSRally midden vlieger (11 en 8m) 23 m en kleine vlieger (6m) 20 m. Nu doe ik met 2, midden vlieger met extention line 4m. Hoe doe je dan?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Maart 06, 2017, 23:24:18
edit2Rapporteer  
Graag een telescopisch bar zodat 3 standen mogelijk zijn. De lijnen in een roller voor de juiste lengte, zoals honden lijn, zodat je alleen een bar hoeft te hebben. Nu heb ik 3 barren. Het is maar een idee ;-)
. Veel succes met jullie project.

SSTurbine Grote vlieger (15m) 27 m, SSRally midden vlieger (11 en 8m) 23 m en kleine vlieger (6m) 20 m. Nu doe ik met 2, midden vlieger met extention line 4m. Hoe doe je dan?

Ik ga hier dood van het lachen...  Joepie schater
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #7 Maart 07, 2017, 09:56:43
edit2Rapporteer  
Graag een telescopisch bar zodat 3 standen mogelijk zijn. De lijnen in een roller voor de juiste lengte, zoals honden lijn, zodat je alleen een bar hoeft te hebben. Nu heb ik 3 barren. Het is maar een idee ;-)
. Veel succes met jullie project.

We hebben een nieuwe WimT  ThumpsUp

Maar Daan en Lars zijn op zoek naar 'opdrachtgevers/begeleiders/producenten', niet naar nieuwe ideeën
gyttja

Berichten: 107
Antwoord #8 Maart 07, 2017, 13:13:22
edit2Rapporteer  
Ik gebruik ook 4m extensions voor mijn 17m2 kite.
Zo raar is dat echt niet.
En ken ook zat mensen die kortere lijnen varen, zelf geen ervaring mee.
KiteShallow

Berichten: 173
Antwoord #9 Maart 07, 2017, 23:40:27
edit2Rapporteer  
opdracht en ideeën hangen met elkaar samen in de praktijk, zo begeleid ik personen die stage lopen. voordat ze dom opdrachten uitvoeren.

@gyttja: in Dominicaanse Republiek is er een kiteschool die lessen geeft met kortere lijnen. Locals varen ook met kortere lijnen. Dan kan je met een grotere vlieger rustig varen.
Bij licht wind (grotere kite) wordt door kitefeel extention lijn naast de normale lengte aanbevolen voor thermisch wind in de hogere lagen. Hiermee heb ik nog niet geprobeerd.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.