Verschillende bar op kite - safety

tbaggingpoledancer

Geen avatar

Berichten: 5
Februari 27, 2017, 13:21:48
edit2Rapporteer  
Hallo, ik heb een 12m Liquid Force Havoc uit 2012 en een 8m Gaastra Jekyll uit 2009. De bar van de jekyll is niet super meer, dus ik vroeg me af of ik de LF CPR bar ook op deze kite kan gebruiken? Ik heb al eens naar de lijnen gekeken en dat komt wel uit qua lengte en knoopjes etc, alleen kom ik er zelf niet uit hoe het nou zit met het flaggen van de kite (op één of twee lijnen?) als je de safety zou moeten gebruiken. Weet iemand hier meer over? Bedankt
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Februari 27, 2017, 13:32:49
edit2Rapporteer  
Gaat te lang terug voor mij om te zeggen welke soort safety beide kites gebruiken, enkel of dubbel lijns safety. je zult dus zelf moeten nagaan welke vorm de kites/barren van jou gebruiken. (of wachten op iemand die het wel weet)

Enkel lijns is wat er tegenwoordig op bijna elke 4-lijns bar gebruikt wordt en werkt ook op kites ontworpen voor dubbel lijns safety, de kite hangt dan nog maar aan 1 enkele lijn zonder spanning op de overige lijnen
Dubbel lijns (F-One Bandit, Het oude canrinha IDS en North Quad etc) werkt door beide powerlijnen een paar meter aan te trekken waarna ingebouwde katrollen in de bridle er voor zorgen dat de kite de meeste kracht loost. Mocht de bridle niet soepel lopen, achter een wingtip blijven haken of het simpelweg te hard waait kan er bij deze safety veel restkracht over blijven of de kite in een deathloop raken.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2 Februari 27, 2017, 15:03:10
edit2Rapporteer  
LF bar is single line safety, dus het zou prima moeten kunnen.
shoog

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #3 Februari 28, 2017, 10:32:53
edit2Rapporteer  
gaastra jekyll heeft dubbele safety lijn
wellicht heb je hier wat aan http://www.infexion.nl/info/vergelijkingstabel-barren/
tbaggingpoledancer

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #4 Februari 28, 2017, 11:38:28
edit2Rapporteer  
In dat geval zou de LF bar met single line safety dus niet op de Jekyll met dubbele lijn passen, of is het de ene kant op wel compatibel en andersom niet?
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #5 Februari 28, 2017, 14:52:07
edit2Rapporteer  
Single line safety bar op kite die double line safety bedoeld is gaat prima, andersom absoluut niet.
tbaggingpoledancer

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #6 Februari 28, 2017, 15:12:06
edit2Rapporteer  
Ok bedankt voor de informatie, dan overleef ik het waarschijnlijk wel Tongue
Davidos

Geen avatar

Berichten: 33
Antwoord #7 Februari 28, 2017, 15:20:47
edit2Rapporteer  
Shoog is mesjoogge. Jekyll 2009 heeft single line flag out. Have fun, be safe
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.