Jetski's Wijk aan Zee

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #25 Februari 28, 2017, 16:12:13
edit2Rapporteer  
@Rule
Je slaat de spijker op zijn kop. Dat is een groot gemis bij de meeste kitescholen. Alleen de VDWS heeft (Duitse oorsprong) hier heel duidelijke prioriteit in hun lesprogramma zitten, waaronder voorrangsregels. Hetzelfde geldt voor natuurzones en andere gebieden waar je de nodige voorzichtigheid moet betrachten. Wie leert dit hier in Nederland?

"Wij kiters zijn stoer, mij gebeurd nooit iets en regels willen wij als vrije vogels helemaal niet opgedrukt krijgen". Onder het motto, laat eerst wat ergs gebeuren, dan zien we dan wel wat er gebeurd (ergo... trieste boodschap voor het slachtoffer)

En met dat in het achterhoofd zitten we ons wel altijd druk te maken dat de media de kiter in het algemeen slecht neerzet: kip-ei principe. Gek genoeg weten we het allemaal wel, maar gebeurt te vaak op het water een 'near miss' of dat 2 kiters hun kites in elkaar draaien.
Gek genoeg blijkt nu wel weer dat als het op regels aankomt meer dan de helft er niets van begrijpt.
O.a. in Duitsland moet je eerst je kite brevret halen voordat je überhaupt het water op mag. Dat houdt in dat je ook eerst een theorie examen moet afleggen met o.a. de voorrangsregels, EHBO basics, wind theorie en meer voordat je verdere praktijklessen krijgt.

Als de kitelesser gelijk al duidelijk gemaakt wordt dat er regels zijn ten behoeve van ieders veiligheid, dan hoef je ook niet achteraf moeilijk te doen en alles uit te leggen. Als motorrijder accepteer je toch ook dat je als verkeersdeelnemer verkeersregels leert voordat je van je plezier en vrijheid kan genieten?!?!


Vwb voorrang en golfsurfers/zwemmers: die hebben ten alle tijde in de branding voorrang op een kiter, windsurfer of catzeiler. Alleen beroepsvaart (KNRM) gaat nog voor.

Voor wie dit te moeilijk is: 'Hoe sneller je bent of hoe makkelijker je kunt uitwijken, hoe eerder je voorrang moet verlenen aan een ander'. Wil zeggen de waterscooter/speedboot verleend voorrang aan de zeiler, windsurfer of kiter en die verlenen weer voorrang aan een golfsurfer of zwemmer.

PS:
Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat de kitende golfsurfers voorrang hebben op twintippers: Gelijke monniken, gelijke kappen.
Rule

Berichten: 174
Antwoord #26 Februari 28, 2017, 16:57:51
edit2Rapporteer  
"Wij kiters zijn stoer, mij gebeurd nooit iets en regels willen wij als vrije vogels helemaal niet opgedrukt krijgen".

Dat is typisch Nederlands; we willen overal regels voor maar die regels gelden alleen voor de buurman. Niet voor onszelf. (Tenzij het uitkomt) Wink

Op zich klinkt het Duitse model wel goed, maar dat is wel een flinke wijziging en dan houdt je altijd nog de mensen die vinden dat regels dus voor anderen zijn. Ook in het geval van de motorrijder, je komt elke dag wel iemand tegen die vindt dat de weg alleen voor hem is aangelegd.

Ik verwacht dat het effectiever is om op een paar regels te focussen waarbij dus het hoogste principe geldt:
- goed zeemanschap (je zorgt altijd dat je een aanvaring voorkomt)
- linkerbeen voor = tijdig uitwijken
- eventueel: startende kiter heeft voorrang op kiter die het water afkomt

Als iedereen dit kent zou dit al 90% van de situaties gedekt zijn naar mijn idee. En dat is ook nog wel te leren in een 3-daagse cursus.

En laten we eerlijk zijn, iedereen maakt fouten met kitesurfen dus je gaat niet alles in regeltjes kunnen vangen. We moeten elkaar ook de ruimte gunnen. Als de grote lijnen in ieder geval voor iedereen duidelijk zijn. En dat laatste mis ik nu..
gyttja

Berichten: 107
Antwoord #27 Februari 28, 2017, 17:40:08
edit2Rapporteer  
LANG VERHAAL.....PS:
Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat de kitende golfsurfers voorrang hebben op twintippers: Gelijke monniken, gelijke kappen.
Daar hebben we natuurlijk nog een fatsoensregel bij geërfd vanuit het golfsurfen.
Surfer op/in een golf heeft voorrang op andere surfers.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #28 Februari 28, 2017, 18:38:04
edit2Rapporteer  
Daar hebben we natuurlijk nog een fatsoensregel bij geërfd vanuit het golfsurfen.
Surfer op/in een golf heeft voorrang op andere surfers.

Je hebt fatsoensregels en vaarregels.
Beide zijn prima. Het enige verschil is dat alleen laatste voor de wetgever telt en helemaal bij de verzekering als er schade moet worden uitgekeerd.

Verder is met beide eerdere berichten volgende contradictie ontstaan:
Rule stelt: (eventueel): startende kiter heeft voorrang op kiter die het water afkomt
Gyttja stelt: Surfer op/in een golf heeft voorrang op andere surfers.

Hoe vaak merk je in de eerste 60 meter in de branding dat dat m.n. bij overvolle dagen onnodige moeilijkheden veroorzaakt...
damsko

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #29 Februari 28, 2017, 18:41:59
edit2Rapporteer  
En vandaar de zonering waar niemand zich echt iets van aan lijkt te trekken.
roelandp

Berichten: 422
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #30 Februari 28, 2017, 20:51:16
edit2Rapporteer  
@aloha ik wilde een waterscooter ook niet gelijktrekken met kiters. Meer aangeven dat ik als het tov een medekiter was geweest (of op de gewone weg) ik voorrang had gehad volgens de officiele "regels". Ik weet dat alle vaart boven kiters gaat.

Maar goed ik denk dat we het allemaal wel eens zijn Grin Morgen ook nog ff varen. en donderdag idd Smiley
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #31 Februari 28, 2017, 21:46:27
edit2Rapporteer  
Heb die gasten ook vaker gespot bij Hargen. Had er toen niet zoveel last van ,stinkt alleen enorm en het blijft een SJONNIE  vaartuig loser .Ik zie de lol er niet van in,misschien voor 1 keer leuk maar dan weet je het wel Undecided
Wat een consternatie hier...
Dit zijn officiële regels gewoon door de wetgever vastgelegd om dit soort onnodige discussies uit de weg te gaan...pfff. Juist deze regels maken het ook makkelijker om de overtreder op zijn/haar gedrag aan te spreken PUNT
Dat Audi opeens feiten gaat verdraaien en opeens de kiter als de moeilijke azijnzeiker wil neerzetten, me dunkt

WIJ kiters beslissen niet, de wetgever... gewoon goed lezen!!

Idd goed fatsoen is 1, dus vrijheid blijheid, MAAR wetsregels overtreden kun je niet meer bagatalliseren... er zijn tenslotte al eerder dodelijke ongelukken ontstaan door roekeloze Sjonnies op t waterscooterje.
Gyttja, heb nog nooit iets gelezen over een dodelijk aanvaring tussen een zwemmer en een kiter, dus dat zijn appels en peren...

@RoelandP
Langs de kustlijn is een denkbeeldige lijn (zone van 150m) tussen strand en open water waar het binnenvaartsreglement 1 op 1 van toepassing is. Dit geldt ook voor de Waddeneilanden. Even los van alle andere regels.

Zo nu lekker naar as donderdag kijken en genieten  Joepie




Dat het BPR op zee geld klopt  niet, dat zou namelijk nogal wat verwarring geven, tussen bijvoorbeeld een zeilschip die op zee wel voorang heeft tov een motorschip (beroeps vaart) en op binnen water niet , mij is op de zeevaart scchool geleerd , kop schip Buiten de pieren = ZAR binnen de pieren BPR.   Ik heb mn groot vaarbewijs +alle binnenwateren en Stuuman zeevisvaart en jaartje of wat vaartijd. ZAR is ook wel Colregs, Volgens de letter van de wet van Colregs is een kitesurfer  een zeilschip en dus heeft voorang op de water scooter


Wel is het zo dat de gemeente grens tot  150 meter buiten de kust geldt en dat daar dus bovenop het zar de APV kan gelden,

Zels het VDWS wat je aanhaalt heeft deze opvatting

"The International Regulations for Preventing Collisions at Sea do not establish any difference between wind-driven vessels, thus, a broad interpretation of the regulation will lead to the conclusion that a windsurfer as well as a kitesurfer has to be classed as sailing vessels. Consequently, the rules of way for sailing vessels apply:"


De rest zijn allemaal goed bedoelde lokaal opgestelde regeljes waar het wel slim is om je in te verdiepen maar die geen wet zijn.   Maar in mijn optiek is er nogal wat wild groei en tegen strijdigheden in die regeltjes
meccaloha

Berichten: 219
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #32 Maart 01, 2017, 15:25:07
edit2Rapporteer  
Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen voor een hoop mensen met Jetski's op Wijk aan Zee.... Wink
gyttja

Berichten: 107
Antwoord #33 Maart 02, 2017, 02:44:27
edit2Rapporteer  
En vandaar de zonering waar niemand zich echt iets van aan lijkt te trekken.
Daar hebben we natuurlijk nog een fatsoensregel bij geërfd vanuit het golfsurfen.
Surfer op/in een golf heeft voorrang op andere surfers.

Je hebt fatsoensregels en vaarregels.
Beide zijn prima. Het enige verschil is dat alleen laatste voor de wetgever telt en helemaal bij de verzekering als er schade moet worden uitgekeerd.

Verder is met beide eerdere berichten volgende contradictie ontstaan:
Rule stelt: (eventueel): startende kiter heeft voorrang op kiter die het water afkomt
Gyttja stelt: Surfer op/in een golf heeft voorrang op andere surfers.

Hoe vaak merk je in de eerste 60 meter in de branding dat dat m.n. bij overvolle dagen onnodige moeilijkheden veroorzaakt...
Ik heb gemiddeld gezien minder last van golfsurfende kiters dan de gemiddelde twintipper.
Zelf heb ik geen voorkeur, vind beide leuk, maar het is mij wel zo opgevallen.
Misschien omdat de gemiddelde directional varende kiter wat meer ervaring heeft? (Beginners varen doorgaans alleen TT)
Bij het water opgaan, zoals jij zegt, daar heb ik ook weinig last van ze, meestal rollen de mooie golven toch wat verder weg van de kant om. Maar mocht dat wel voorkomen, op dat moment moeten ze jou uitwraard voorrang geven als je startende kiter bent.
Het golven regeltje blijft een fatsoensregel, en je moet er dus nooit vanuit gaan dat je die voorrang altijd gaat krijgen. Maar als iemand makkelijk voor je uit kan wijken zodat jij lekker je golf kunt blijven rijden is dat wel zo tof. Helaas wordt er van beide kanten niet altijd rekening gehouden met elkaar. Mede door onbegrip (mensen die nog nooit golfsurfen gedaan hebben kennen deze regel vaak niet eens), maar ook tolerantie die onder kiters steeds minder is (voor mijn gevoel). Of is dat een maatschappelijk iets?
Rule

Berichten: 174
Antwoord #34 Maart 02, 2017, 10:12:08
edit2Rapporteer  
Verder is met beide eerdere berichten volgende contradictie ontstaan:
Rule stelt: (eventueel): startende kiter heeft voorrang op kiter die het water afkomt
Gyttja stelt: Surfer op/in een golf heeft voorrang op andere surfers.

Hoe vaak merk je in de eerste 60 meter in de branding dat dat m.n. bij overvolle dagen onnodige moeilijkheden veroorzaakt...

Daarom lijkt het me goed om het zo simpel mogelijk te houden en dus als basis er 2/3 regels in te stampen.

Overigens heb ik weinig moeite met surfers op een golf bij het starten, die komen redelijk recht op het strand af dus daar kan je prima langs. Veel irritanter zijn de showboaters die vlak voor het strand hun jumps willen showen. En daar geregeld crashen. Als je dan net het water op komt kan je geen kant op. Voeg daar op een mooie dag nog wat beginners bij die niet upwind kunnen varen en dus noodgedwongen voor de kust liggen te klooien..

@gyttja: je gevoel over golfsurfers en TT'ers deel ik. De tolerantie vind ik wel meevallen. Ik heb het idee dat de betere kiters (die de regels beter kennen) vaker wel even komen praten of excuses komen maken. Maar bij beginners moet je idd weg blijven, die hebben gewoon geen flauw benul van wat ze doen. Maar als je niet weet dat je fout zit of wat consequenties van je acties kunnen zijn omdat je dit nooit hebt geleerd, dan kun je hen ook moeilijk verwijten maken..
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #35 Maart 02, 2017, 18:07:25
edit2Rapporteer  
[Maar bij beginners moet je idd weg blijven, die hebben gewoon geen flauw benul van wat ze doen. Maar als je niet weet dat je fout zit of wat consequenties van je acties kunnen zijn omdat je dit nooit hebt geleerd, dan kun je hen ook moeilijk verwijten maken..

Imho is dat precies weer waar de schoen wringt... Als beginners al niet gelijk in hun lesprogramma over dit soort zaken worden geïnstrueerd, dan is het uiteindelijk weer 'als het kalf verdronken is, dempt men de put' ofwel 'voorkomen is beter dan genezen'

... is allemaal niet moeilijk, het moet alleen bij de mensen tussen de oren 'gebeiteld' worden.
Common sense = goed vaarmanschap = opletten (je bent niet alleen op het water) =  InLove

TOPIC gaat alleen niet om kiters onderling, maar het gedrag van sommige waterscooters. Het is een thema wat je overal tegenkomt: eigen groepen die weinig kijk hebben op wat hun buurman doet... 'Het ligt niet aan mij, de ander begrijpt mij niet'

Idd is een praatje of nog beter een workshop via een gezamenlijke watersportvereniging bijeenkomst is iets wat meer helderheid in de brouille zal kunnen brengen. We maken allemaal fouten, maar samen kunnen we nog veel meer van elkaar leren

Denk dat hiermee dit topic wel gesloten kan worden  ThumpsUp
Rule

Berichten: 174
Antwoord #36 Maart 03, 2017, 11:32:43
edit2Rapporteer  
Sluit maar af met deze  Grin


http://vimeo.com/142201707
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #37 Maart 03, 2017, 13:20:39
edit2Rapporteer  
 schater schater

AKA 'Sjonnie'
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #38 Maart 03, 2017, 23:55:27
edit2Rapporteer  
Tijdens de foilcup afgelopen jaar wilde een gastclub ook een jetski inzetten als rescue.
Mocht dus echt niet.

In mijn tienerjaren op scheveningen al aantal keren moeten stoppen met golfsurfen omdat die dingen toen gewoon over je heen voeren. Jammer van die coole dingen is dat het helaas altijd een bepaald soort publiek aantrekt...
Aqualocos

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #39 Maart 09, 2017, 23:02:15
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal!


Wat grappig dit...
Hoe jullie moraalridders en de greenlovers over ons praten....ja ik ben 1 van die sjonnies op die waterscooters...zucht zelfde als ik zou zeggen is dat een family board terwijl je een dikke f2 hornet vaart in de golven. Het zijn standup jetskis de meeste zijn door en door hobbyisten die elke cent er in stoppen en we bouwen ze specifiek voor op zee om in die golven te surfen en te carven...en ooit hopen we de ubertricks te kunnen backflips 360 etc het  gaat veel verder dan jullie weten of denken net als jullie dat allemaal graag doen het is ons leven...

Jullie noemen ons aso's en t stinkt en maakt herrie...die boot die langs vaart die 1000 liter diesel verstookt en een reuk gordijn ophangt heb je geen last van? Je vaart in de rook van tata steel...denk toch na voor je wat roept...Of hoe heb je surfplank vervoert of kite ? Allemaal lekker met de auto...of al die vieze oude lt1 lt2 lts3 van vw ? Die door het mooie schoone duingebied rijden.

Wij aso's...afgelopen zondag zag ik een kiter ver verwijderd van ze board...wat ik deed...zijn board proberen te pakken om hem te kunnen brengen...ik ging zelf zo ver dat ik op me bek ging naast t board en dat voor die man met die kite die ik niet kon. We hebben t er in de groep over gehad voor we daar gaan varen jongens gun iedereen ze ruimte en we gaan daar verderop jumpen...maarja we moeten er wel heen dus langs en tussendoor. En dat dat 1 keer niet naar wens ging kan gebeuren..net als dat ik wel is kites in elkaar zie hangen of mensen dijken over vliegen want een kite is soms ook niet te controleren voral als iemand net begint kunnen de vervelende dingen gebeuren. Wij hebben een stuur en een gashendel dus het aller controleerbaarste van jullie hele groep hier...en iemand die roept dat je niks hoort of minder ziet met een helm op...komop zet er eens eentje op welke wereld leef je als je dingen roept waar je niks van weet


Ik doe dit al 15 jaar ik heb zoveel kites opgelaten toen ze t vroegen, of me plank is zoek kan je m helpen vinden...golf surfers die vroegen...can u tow us in...ja man doe ik leuk allemaal iedereen 1.

Maar wat blijkt...ik denk dat jullie op een paar mensen in dit forum na die wel iedereen ze hobby gunt...zelf de sjonnies zijn!
je bent zelf asociaal want je gunt ons die dikke golf daar niet je doet net of het van jullie is...dus je bent zelf een asociaale niet na denkend persoon als je zo praat. Aka een sjonnie!


Maargoed we zijn vandaag allemaal gebeld door handhaving het is jullie gelukt...1 of andere laffe hond heeft onze autos gefotografeerd en aangifte gedaan dat wij gevaarlijke situaties creeren...bedankt hiervoor!  daar gaan onse mooiste surf golven waar we in zaten ook in de winter toen er niemand van jullie te bekennen was waren wij diehard in de surf.


Daar gaan jullie mooiste surf golven...


Afgelopen maandag ging ik zwemmen bij wijk aan zee en ik werd om me ooren gevlogen door gevaalijke kites en suffe planken met sjonnies erop die t allemaal niet zo nou nemen met de zwemmers het hele strand was met zeil vervuild de hele skyline zag er niet uit...echt asociaal dat ze denken dat dat hele strand van hun is sommige zagen eruit als zwerfers en stonken naar zweet...hele 1 met de natuur zijn was naar de klote...meneer de agent kunt u ze berispen.

Onee zo ben ik niet ik zou het graag met ze alle willen doen op die mooie zee maar nee we mogen niet meer komen
Daarvoor nogmaals bedankt




Met vriendelijke groet 

Davidos

Geen avatar

Berichten: 33
Antwoord #40 Maart 10, 2017, 00:39:51
edit2Rapporteer  
Aqualoco,
Je hebt het over 2 verschillende 'werelden' en belevingen. De discussie is volgens mij een goede afspiegeling van de maatschappelijke staat van de wereld!
Het jullie/wij verhaal wordt ik onderhand een beetje moe van..
De mensen die je een tow-in of rescue hebt gegeven, hebben je denk ik bedankt of een dikke smile na gegeven. Maar jouw machine (120 kg??) is wel een stuk gevaarlijker dan een board van 1,5 kg. Het verhaal van moraalridders,gezichtsvervuiling en beroepsvaart gaat echter nergens over in mijn optiek. Don't understand....Overstand!!!!
Techniek is verder dan het volk beseft (black-budgets e.d.). Als je dit doortrekt naar het feit dat elektrische auto's al 100 jaar bestaan, is er maar 1 schuldige. We zeggen zelf allemaal ja..
Ook ik bij gebrek aan beter en haalbaar, maar ik rijd 1/20 en carpool met die of gene als het even kan. Het feit dat kiters alleen de elementen en wat lappen stof nodig hebben is wel goud (minimaal/geen blaam daar)!
Ik hoop dat je machine over een tijdje een waterstof-gevoed,betaalbaar, 4x zo sterk blok heeft en dat je me niet hoeft te redden.


mvg
 
damsko

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #41 Maart 10, 2017, 01:57:08
edit2Rapporteer  
Je vaart in de rook van tata steel...denk toch na voor je wat roept...
Misschien moet je zelf even nadenken? Als jij ooit een kiter in de rook van tata af ziet drijven laat hem dan alsjeblieft eerst even goed bang worden voor je hem uit het water vist.

En lopen janken dat iemand je 'aangeeft'? Je hebt gegokt en verloren. Je weet dondersgoed dat je zelf hartstikke fout zit. Toch? Ik heb er even weinig sympathie voor als voor kiters die een prent krijgen omdat ze in een natuurgebied kiten. Misschien kun je de volgende keer een rustiger stukje opzoeken: iedereen blij.

Zelfde geldt trouwens ook voor jouw winterzwem avonturen. Dat je er op een activiteitenstrand in duikt is natuurlijk een beetje dom van je. Je kunt ook gewoon bij Wijk centrum het water in. Scheelt je ook nog een paar druppels peut waardoor je je volgende prent weer wat makkelijker kunt betalen.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #42 Maart 10, 2017, 09:44:25
edit2Rapporteer  
@Aqualocos,

Opvallend hoe je je hier presenteert en verdedigt… imho was het beter geweest om je eerst misschien te verontschuldigen bij RoelandP en PewPew die jij of 1 van je makkers klaarblijkelijk in onaangename situaties hebt gebracht.

Opvallend is dat een kiter naar jullie toe moet komen om verhaal te halen voor jullie gedrag, getuigt iig van complete desinteresse van jullie kant naar de medesporter...

Ipv dat je deze dag WERKELIJK benut hebt om andere kiters te ondersteunen ben je tot last geweest. Kiters helpen en ondersteunen is prima, misschien goed als je dat gegeven gebruikt voor een volgende keer om dat hier op het forum te plaatsen waar en wanneer dat heeft plaats gevonden (hierbij ook een oproep aan de kiters zelf). Heb hier op het forum namelijk in de afgelopen paar jaren nog van niemand iets gelezen die door de ‘onbekende sjonnie’ aan de Nederlandse kust is geholpen.

Verder schrijf je o.a. over zwemmen op maandag in Wijk aan Zee en de overvloed aan lelijke kites en stinkende mensen. Kan aan mij liggen, maar ik lees hier op dit forum niks over afgelopen maandag dat er kiters bij Wijk aan Zee op het water zijn geweest…?!?
Laat staan ‘het hele strand was met zeil vervuild de hele skyline zag er niet uit’ (Zullen we het maar niet hebben over het verdere ironische betoog… lijkt eerder op een klein kind in zijn uithuilkwartiertje). Wekt iig weinig sympathie op.

Openbare regels, waaronder een APV,  zijn regels voor iedereen en als je je daar niet aan houdt, moet je niet moeilijk doen over de consequenties. Je kunt je misschien beter eerst gaan verdiepen waarom die regels zijn ontstaan en waarom ze gehandhaafd worden.

Of, bezoek een kiteschool en leer deze fantastische sport kennen  ThumpsUp
Davidos

Geen avatar

Berichten: 33
Antwoord #43 Maart 10, 2017, 12:45:08
edit2Rapporteer  
Heb m'n eerdere stukje iets aangepast omdat ik er niet bij ben geweest, maar:
"Opvallend is dat een kiter naar jullie toe moet komen om verhaal te halen voor jullie gedrag, getuigt iig van complete desinteresse van jullie kant naar de medesporter... "

Als iemand niet bewust is dat hij/zij verkeerd bezig is is het toch normaal iemand daarop aan te spreken alvorens handhaving te bellen..
Of we beginnen een kliklijn voor mensen die >5 km te hard rijden, Nederlanders die met een accent praten, andersdenkenden, turken die niet van Erdogan houden....goed, je snapt mijn punt.
We moeten het MET elkaar doen,anders kan je net zo goed met je vrouw gaan appen tijdens het eten (wel een stuk veiliger bedenk ik me ineens).
Oli4k

Berichten: 161
Antwoord #44 Maart 10, 2017, 13:16:18
edit2Rapporteer  
Die jetski's maken een pokkeherrie en zijn 500 meter verderop nog te horen. Simpel gezegd, bijna niemand* heeft daar zin in. Mensen komen niet naar het strand om te horen hoe een paar mensen heen en weer aan het varen zijn. Logisch dat er iemand probeert tegen op te treden. Dat dat dan via handhaving gaat snap ik ook nog wel want een paar mannen op zee spreek je niet zo makkelijk aan.

Zonder die herrie zou de gunfactor al een stuk hoger zijn denk ik. Kiten wordt ook getolereerd waar het eigenlijk niet mag, zoals verderop bij de strandhuisjes. Volgens mij vooral omdat niemand er echt last van heeft en de meeste mensen het ook wel mooi vinden om te zien (of zelf zouden willen doen).

*) Mijn zoon van 4 vindt het geluid van jetski's wel mooi. Hij noemt het "muziek".
Rule

Berichten: 174
Antwoord #45 Maart 10, 2017, 15:30:10
edit2Rapporteer  
Het zijn standup jetskis de meeste zijn door en door hobbyisten die elke cent er in stoppen en we bouwen ze specifiek voor op zee om in die golven te surfen en te carven...en ooit hopen we de ubertricks te kunnen backflips 360 etc het  gaat veel verder dan jullie weten of denken net als jullie dat allemaal graag doen het is ons leven...

Maargoed we zijn vandaag allemaal gebeld door handhaving het is jullie gelukt...1 of andere laffe hond heeft onze autos gefotografeerd en aangifte gedaan dat wij gevaarlijke situaties creeren...bedankt hiervoor!  

Mensen met een passie kan ik waarderen. Of dat nou voor kitesurfen of jetski's is. 15 jaar gaan voor je hobby is helemaal netjes, er zijn weinig kitesurfers die al 15 jaar bezig zijn.

Tegelijkertijd houdt een passie voor je hobby ook in dat je dit verantwoord doet, en een ambassadeur voor je sport bent. Zeker voor kitesurfen staat dit hoog in het vaandel, omdat het bijna overal verboden is en we geen spots willen verliezen.

Als je dit niet doet, kom je al snel bekend te staan als Sjonnie. Als je dan ook nog eens (1) de regels overtreedt en vervolgens (2) niet jezelf, maar degene die hier melding van maakt de schuld geeft bevestig je alleen maar je eigen Sjonnie gehalte. En zet je de hele sport in een slecht daglicht. Zelfs bij Family Guy zijn jullie al bekend  Wink

Geldt overigens ook voor kitesurfers, ik hoop dat deze kliklijn net zo snel gebeld wordt als er een kiter in een natuurgebied vaart..
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #46 Maart 10, 2017, 16:15:17
edit2Rapporteer  
+1 voor Rule mooi gezegd en helemaal mee eens.
Aqualocos

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #47 Maart 10, 2017, 17:47:56
edit2Rapporteer  
Ajaa we komen daar niet meer ik wil geen boete of mensen pesten misschien durven we het volgende winter weer aan...in t kort wat ik duidelijk wou maken is dat wij jullie wel tof vinden en klaar staan voor jullie vind t prachtig hoe iedereen geniet van de zee...heelaas is er weinig tot geen plek voor ons...en zijn we iedereen tot last...soms ga je je dan ook asso gedragen want iedereen is tegen je lees dit topic alleen al, alleen maar poep krijgen we over ons heen...ik ga me heerlijk uitschrijven op dit forum want heb hier niks te zoeken ik wens jullie een mooi winderig jaar en veel mooie golven...please als je ons ziet en je hebt last kom naar ons toe en gun iedereen een stukje van de zee

Greets

Onze sport ons leven


http://youtu.be/mqw9eiZH-XY

Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #48 Maart 10, 2017, 17:57:12
edit2Rapporteer  
@Aqualocos Ziet er ook echt vet uit hoor...als iedereen een beetje om elkaar denkt en op elkaar let moet iedereen zijn hobby kunnen uitvoeren.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #49 Maart 10, 2017, 20:37:58
edit2Rapporteer  
Wat een gezeik om niks, leven en laten leven. Dit klinkt als een zelfde discussie als windsurfers die over gevaarlijke kiters zeuren en weet ik veel.

Laat die gasten hun lolletje hebben, zolang je een beetje rekening met elkaar houd is er niks aan de hand.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.