Jetski's Wijk aan Zee

sjorsie

Berichten: 326
Antwoord #50 Maart 10, 2017, 20:41:24
edit2Rapporteer  
ik snap wel wat hij bedoelt hij verwoord het in ze eerste berichtje misschien niet goed..ik kite en daarnaast rij ik offroad(ktm450exc)maakt ook herrie,en dan ben je in zuid-holland ook al snel de sjaak.met die groene bosridders
damsko

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #51 Maart 10, 2017, 22:46:21
edit2Rapporteer  
(...) Zolang je een beetje rekening met elkaar houd is er niks aan de hand.

En dát ging dus mis. Dus je punt?
et1961

Berichten: 365
Antwoord #52 Maart 10, 2017, 23:42:05
edit2Rapporteer  
Ik herken deze intolerantie wel, jaren geleden toen ik nog regelmatig wakeboarde en waterskiede achter de speedboot kregen wij ook heel veel -voornamelijk negatief- commentaar.

Gemotoriseerde watersport in Nederland heeft nou eenmaal een negatief imago, waarom weet ik niet, misschien afgunst, misschien het geluid van de motoren, misschien de uitlaatgassen...

Laten we vooral tolerant zijn naar elkaar en laat iedereen doen wat hij of zij leuk vindt, dit alles binnen de (spel)regels waar eenieder zich aan heeft te houden.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #53 Maart 10, 2017, 23:44:33
edit2Rapporteer  
(...) Zolang je een beetje rekening met elkaar houd is er niks aan de hand.

En dát ging dus mis. Dus je punt?

Uitgebreid op een forum er over hebben, klagen bij instanties, doe ff normaal en spreek iemand ter plekke aan op z'n gedrag.
roelandp

Berichten: 422
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #54 Maart 11, 2017, 12:31:43
edit2Rapporteer  
Uitgebreid op een forum er over hebben, klagen bij instanties, doe ff normaal en spreek iemand ter plekke aan op z'n gedrag.


Ha Frank, ik heb het met de jetski jongens dezelfde middag erover gehad, mijn kant van het verhaal uitgelegd en gevraagd hoe de reacties van anderen waren. Het waren best aardige jongens, maar ja het spul maakt gewoon herrie en verpest het natuurlijk wel voor veel mensen. Ik weet niet of je erbij was, maar als je continue 3 van die gassende machines hoort zit je de hele tijd om je heen te kijken waar ze wel niet zijn. Zeker als je een bijna aanvaring hebt gehad. 

Ik heb dan niet geklaagd bij handhaving oid. Wel heb ik het er met strandtent mensen over gehad. Die zitten er niet op te wachten gaven ze aan. Kan ik me wel voorstellen. Redelijk rustig en chill alles bij Wizza (ja af en toe een boot, en dat klopt dat vind ik ook stinken Aqualocos) en dan opeens die herrie.

Ik zie trouwens wel dat de waterskieers blijkbaar afgelopen zondag weer naar Wijk zijn geweest, waarna handhaving heeft ingegrepen. Toen kon ik helaas zelf niet kiten ivm. onze jonge zoon. Ik kan me goed voorstellen met het weer dat er al wat aanwas van strandbezoek was en dat er door de strandtenten zelf is gebeld. Of dat er uberhaupt handhaving aanwezig was, want die gasten zijn vaak genoeg bij Wijk Pier om (ja ook mij overkomen) mensen die buiten de parkeervakken staan, te beboeten Smiley

Voor mij gaat de vlieger met ruzie / geschillen tussen windsurfer, golfsurfer, kitesurfer, zwemmer, zeiler, niet op. Ik zie iedereen die op de wind of waterkracht vaart als een gelijke waarmee ik de persoonlijk de zee graag deel en voor oplet, uitwijk en oppas.

Wijk aan Zee vind ik ook een voorbeeld van flexibiliteit: je kan er (winters) met je paard & wagen racen, met zeilkarren, kitebuggyen, soarcasten, parasailen, met je mountainbike over het strand, hardlopen, alle watersporten, maar in dat rijtje past een benzine gedreven gemotoriseerd herrie apperaat (vind ik) gewoon niet.

Als die jetskis nou elektrisch zouden varen en niet zo'n terringherrie zouden geven zou het al een heel ander verhaal zijn.

Ik vind het goed dat als er regels zijn ze worden gehandhaafd. Je kan het er mee eens zijn of niet en daarover discussieren en/of in belangenverenigingen ze aanvallen / proberen te veranderen (ala NKV / spotbeheer etc) Het zou hetzelfde zijn als ineens jan en alleman met z'n 4x4 jeep over het strand komt aanrijden. Wordt je ook niet blij van.

Neemt niet weg dat de beelden die Aqualocus eerder deelt er zeker vet uitziet en dat ze ook zeker een mooie spot verdienen. In Belgie is een officieele spot aangewezen: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-blankenberge/blankenberge-heeft-eerste-jetskizone-aan-kust-a2783893/ En dat zou toch mooi zijn dat er voor deze gasten ook een mooie spot wordt gevonden, waar ze legaal met hun voertuigen over het strand te water kunnen gaan. Misschien is het een idee dat ze een Nederlandse Waterski Vereniging oprichten oid en hiervoor "strijden"...
Mr. Rob

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #55 Maart 14, 2017, 14:27:01
edit2Rapporteer  
Ik vind het mooi en getuigen van lef dat een van de Jetski jongens hier zijn kant van het verhaal doet.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #56 Maart 14, 2017, 14:51:51
edit2Rapporteer  
De reden dat jetskiën verboden is in de branding lijkt me evident.
Dat de jetski mannen daar van balen snap ik volkomen. Net als dat er prachtige "natuurgebieden" zijn waar het vast fantastisch kiten zou zijn.

Zelfs een keer meegemaakt dat de Reddingsbrigade cursus met hun waverunners ging geven voor hun mensen in de poel op de zandmotor...tijdens 7 bfrt ZW...
Was aardig link, terwijl ze niet eens hard voeren.

Overigens zijn er al elektrische waterscooters, maar ik denk dat je ze toch liever hoort aankomen...
et1961

Berichten: 365
Antwoord #57 Maart 14, 2017, 15:56:05
edit2Rapporteer  
De reden dat jetskiën verboden is in de branding lijkt me evident.


Waarom is dat verboden?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #58 Maart 14, 2017, 16:25:11
edit2Rapporteer  
De reden dat jetskiën verboden is in de branding lijkt me evident.


Waarom is dat verboden?

Staat gewoon in de wet, lees het hele topic maar door.
En waarom? Naast dat het in de wet staat hoef je toch niet erg lang na te denken neem ik aan?

Ik gun ze zoals in België een aangewezen plek!
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #59 Augustus 01, 2017, 21:11:31
edit2Rapporteer  
Afgelopen zaterdag 4 of 5 van die dingen bij slufter en maasvlakte 2, lekker door de golven heen raggen zal wel nieuwe rage zijn ofzo.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #60 Augustus 02, 2017, 10:08:10
edit2Rapporteer  
Valt niet mee om uit te leggen waarom jetskiën in de golven verboden is...  ThumpDown
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #61 Augustus 02, 2017, 13:45:49
edit2Rapporteer  
Omdat in de branding personen kunnen zwemmen Michiel?
Ben nu ook wel benieuwd naar jouw overduidelijke reden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.