Peter Lynn introduceert de Aero - Hydrofoil Race Kite

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Maart 07, 2017, 13:54:21
edit2Rapporteer  
Sizes: 7 / 9 / 11 / 14 / 17 / 20m

At Peter Lynn we believe performance should not be measured in speed or raw power alone.

Performance is about responsiveness, precision, handling balance and most importantly; the riders experience. This is why we work tirelessly on perfecting our designs to match our heritage of class leading design, ease of use, assured stability and sophisticated craftsmanship.

Developed upon the backbone of the Vapor, the most successful fixed bridle racekite of the last decade. And built with only high-end, ultra-light materials and the latest construction methods. The Aero is designed for uncompromised racing performance but also to offer you ease of use and stability to put a smile on your face whenever you pull the bar to leave everything and everyone behind.

At the same time it is created to get you going in the lightest of breezes because there are few things in life that make your daily troubles disappear like the peaceful mellow of a light wind session. Be it cruising desolate beaches, riding snow covered hills or foiling glass lagoons.

Let the Aero be your ticket to sessions never before possible and enjoy the tranquillity of riding in the lowest winds and maximize the time you can spend out there doing what you love most.

http://www.peterlynnkiteboarding.com/en/4/vmpl4707/aero-light.aspx



http://www.youtube.com/watch?v=FOlxgcxC_TM



http://www.youtube.com/watch?v=Zc9-v3P4Fn8

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Maart 07, 2017, 14:09:33
edit2Rapporteer  
We mogen best trots zijn dat een 100% Nederlands merk een foilkite van dit niveau neergezet heeft. De performace van de prototypes heeft voor mij de doorslag gegeven om voor Peter Lynn te gaan racen komend seizoen en mee te helpen de kite nog sneller te krijgen.

Wil je hem testen, bekijken of heb je specifieke vragen stel ze gerust!
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #2 Maart 07, 2017, 15:40:20
edit2Rapporteer  
.... en je hoogste (door jouw Woo geregistreerde) sprong is met de Aero 7m gemaakt toch?
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #3 Maart 07, 2017, 16:30:41
edit2Rapporteer  
Cool. Werd tijd dat deze matrasvliegerspionier zich aansloot bij de hydrofoil matrassen trend.
Evan kiest deze kite vast niet voor niets.. En PL kiest ook vast niet voor niets voor Evan.
roelandp

Berichten: 422
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Maart 07, 2017, 17:30:01
edit2Rapporteer  
Vet! Ik wist niet dat Peter Lynn NL was. Ik heb nog een oude "Peel" in de berging te liggen Smiley Ben jij dat ook in de filmpjes Evan?
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #5 Maart 07, 2017, 20:48:36
edit2Rapporteer  
Ja, het is Evan of anders minstens zijn tweelingbroer.
Maar wie is die tweede kitesurfer? Ook een NL foiler?
Is dat de PL bar of een Evan product?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #6 Maart 07, 2017, 20:49:45
edit2Rapporteer  
Cool. Werd tijd dat deze matrasvliegerspionier zich aansloot bij de hydrofoil matrassen trend.
Evan kiest deze kite vast niet voor niets.. En PL kiest ook vast niet voor niets voor Evan.


De persoon Peter Lynn heeft toch helemaal niets meer te maken met de huidige kites? Is toch alleen een licentie op de merknaam?

Van wat ik her en der begrepen heb is dit wel een foil die met de top mee kan komen.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 Maart 07, 2017, 21:19:48
edit2Rapporteer  
Vliegerop heeft inderdaad de merknaam overgenomen, de huidige designers en meeste testriders komen allemaal uit Nederland.

Andere rider (groene Aero) is Koen Schepers, die al sinds het formula raceboard peter Lynn vaart als het niet langer is. Hij is vorig jaar ondanks het missen van een aantal races door rugklachten toch nog 4e geworden in de Kitefoil Cup Holland en eindigde het jaar ervoor als 1e op het OBK te Knokke.

Bar is een custom carbon stok, je ziet steeds meer racers overstappen op een basic carbon bar en koet toegeven dat het superlichte griploze stokje toch wel erg lekker in de hand ligt. Had in de film een 70cm bar, maar door het gewicht heb je niet het idee een grote bar beet te hebben. Die paar cm extra breedtje is soms wel lekker als je in de low-end (onder de 8kn) de 17m in een dowloop gooit op 14m lijnen. Maar de standaard 62cm bar is meer dan voldoende, op de twintip kom ik nog met gemak uit de voeten met een 45cm bar namelijk en de Aero stuurt een flink stuk sneller dan de Chrono V1/ R1 V1.

Had afgelopen donderdag inderdaad gelijk een Woo-PR te pakken op de twintip, wat een vliegmachine is die 7m!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 Maart 07, 2017, 21:26:23
edit2Rapporteer  
Heb al even kort met de 9m mogen varen en dat is een erg fijne kite!

Mooi spul is het!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Maart 07, 2017, 23:03:42
edit2Rapporteer  
Heel mooi!
FRans qxl

Berichten: 90
Antwoord #10 Maart 08, 2017, 09:19:06
edit2Rapporteer  
Evan,

Kun je (te zijner tijd) een review schrijven, over deze kite. Met met het oog op   twintip,  kitematen 11,14,17,  lift en hangtime, eigenschappen en water launch. Erg mooie kleuren trouwens...
Waar is deze kite te testen ?.  En welke maten zijn te testen ?.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #11 Maart 08, 2017, 09:20:40
edit2Rapporteer  
Nice stuff!!  Succes !!!!
Frank
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #12 Maart 08, 2017, 09:47:22
edit2Rapporteer  
Wat is het voordeel van een Carbon/lightweight bar? En ook geen grip hebben lijkt me niet altijd een voordeel of is dit iets specifieks voor foilen?

Maak je die custom bars zelf Evan?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #13 Maart 08, 2017, 10:31:19
edit2Rapporteer  
......................
Waar is deze kite te testen ?.  En welke maten zijn te testen ?.
Ik krijg deze week een 14m, te testen op vrijwel iedere spot in NL op woensdag en vrijdag en in het weekend.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #14 Maart 08, 2017, 10:56:23
edit2Rapporteer  
Evan,

Kun je (te zijner tijd) een review schrijven, over deze kite. Met met het oog op   twintip,  kitematen 11,14,17,  lift en hangtime, eigenschappen en water launch. Erg mooie kleuren trouwens...
Waar is deze kite te testen ?.  En welke maten zijn te testen ?.
Wordt aan gewerkt, moet alleen wat vaker de twintip pakken. Moet wel zeggen dat het heel lastig is een minpunt te vinden ten opzichte van alle foilkites die ik tot nu toe gevaren heb, al helemaal als het op vliegeigenschappen aankomt. Ze sturen sneller en directer dan mijn vorige kites en je moet heel erg je best doen om de tips in te laten klappen, die dan meestal vanzelf openen als de spanning weer op de lijnen komt.

Heb ze ook nog niet zo in de knoop gekregen dat het niet meer te herstarten viel, zelfs niet na er compleet onderdoor gevaren te zijn en de kite upwind van me op het water dwarrelde (je maakt wat mee tijdens een foute gijp op hoge snelheid). Als je ze op het strand neerlaat blijft er ook opvallend lang lucht in zitten, normaal kon ik altijd mn bar oprollen en wat kletsen tot de kite leeg was gewapperd maar met de Aero is ben je al helemaal omgekleed en zit er daarna nog steeds lucht in.
De echte herstart test komt straks in de lente/zomer als we weer de ondergrens van de wind gaan opzoeken, in de winter doe je toch net wat voorzichtiger en je kite expres het water insturen is toch anders dan een fout maken en je daar uit proberen te redden.

Heb zelf de 7 t/m 17 liggen die onder begeleiding getest kunnen worden, vaar voornamelijk op spots onder rotterdam (Maasvlakte tm Brouwersdam)
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #15 Maart 08, 2017, 12:53:55
edit2Rapporteer  
Zijn deze kites ook geschikt om er simpele uitgehaakte tricks te doen?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #16 Maart 08, 2017, 13:39:34
edit2Rapporteer  
Het kan, maar waarom zou je? Simpele backroll of railey is geen probleem maar je wilt geen pass missen, net als elke foilkite blijven ze niet op een wingtip staan aan de rand van het windvenster maar zakken dan als een pudding in elkaar als je een foilkite niet van de grond af stuurt.

Dus suïcide varen en de bar pakken voordat hij het water raakt na een gemiste pass, pop en slack zijn uiteraard ook een stuk minder dan freestyle kites.
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #17 Maart 08, 2017, 15:36:14
edit2Rapporteer  
Ik vind persoonlijk Peter Lynn helemaal niets, nog nooit een kite van ze vast gehad met serieuze jumps en hangtime.
Misschien moet ik ze ook niet met FlySurfer vergelijken.

Evan, kun je hier iets over vertellen?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #18 Maart 08, 2017, 15:40:35
edit2Rapporteer  
Dan heb je het over de tubes of oudere ARC's? Aero kun je wat dat betreft met de Sonic 2 vergelijken met een lichtere bardruk.
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #19 Maart 08, 2017, 16:03:08
edit2Rapporteer  
Dan heb je het over de tubes of oudere ARC's? Aero kun je wat dat betreft met de Sonic 2 vergelijken met een lichtere bardruk.

Beide.

Dat klinkt wel goed, dan zijn ze goed vooruit gegaan, toch een keer testen dan, vind ze ook wel mooi.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #20 Maart 08, 2017, 16:22:04
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=5PVNgzMzbCQ


Lift en hangtime is zeker goed, had vorige week direct een persoonlijk woo-record te pakken en de 7m is snel voor wat snelle correcties of een loop tijdens de landing! Vullen ging ook verbazingwekkend snel en hij is zo stabiel dat je wel hele grove fouten moet maken willen de tips überhaupt inklappen, welke dan ook nog vaak vanzelf weer uitklappen zodra de lijnspanning er weer is.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #21 Maart 09, 2017, 00:48:53
edit2Rapporteer  
mooie video, leuk dat het in de winter bij de grevelingen is opgenomen en niet op een verweg locatie.   Net als hangtime ben ik ook enthausiast mbt flysurfer, maar dit ziet er ook goed uit. Het overwegen waard, de ontwikkelings kosten zullen hoog zijn geweest, dat komt terug in de prijs.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #22 Maart 09, 2017, 01:17:37
edit2Rapporteer  
Opgenomen op een van de weinige zonnige dagen in februari, het resultaat mag er zeker zijn mede door Edwin zijn film en edit-kunsten. Je zou bijna denken dat het ergens in het buitenland is was als we geen dik winterpak aan gehad hadden. Gelukkig hadden wij het warmer dan de mannen die uren op de kant stil moesten staan.
Was wel friemelen op dat hele smalle strookje water tussen de mosseltonnen en het strand, downwind konden we er net parallel in blijven varen, upwind moesten we een aantal keer steken waarbij je alweer moest tacken voordat je op snelheid was. Tussen de tonnen zitten af en toe horizontaal een kabel gespannen dus daar wil je echt niet tussendoor foilen.

Ze zijn zeker niet goedkoop, maar ook weer niet zo duur als de concurrerende R1 of Diablo terwijl er dezelfde materialen en technieken in verwerkt zitten. Het doel was om de snelste racekitekite te ontwikkelen en het lijkt er heel erg op dat ze daar in geslaagd zijn.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #23 Maart 09, 2017, 08:38:46
edit2Rapporteer  
Ik vind persoonlijk Peter Lynn helemaal niets, nog nooit een kite van ze vast gehad met serieuze jumps en hangtime.
Misschien moet ik ze ook niet met FlySurfer vergelijken.

Evan, kun je hier iets over vertellen?

Over welke kites heb jij het dan?
De enige mogelijkheden die ik ken zijn de eeuwenoude Arc of de nieuwe LEI's van dit merk.
En beide kun je natuurlijk niet vergelijken met de hangtime van een moderne Flysurfer
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #24 Maart 11, 2017, 16:42:07
edit2Rapporteer  
Vandaag mijn set ontvangen en even op een keukenweegschaaltje gelegd, officiële gewichten komen volgende week:

7m std 1560gr
9m std 1900gr
11m UL 1935gr
14m UL 2360gr
17m UL 2810gr

Kon het niet laten de 17m even de lucht in te trekken dus deze is gewogen met een beetje extra zand.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.