wanneer weer beginnen met oefenen

waterfun

Berichten: 36
Maart 09, 2017, 11:43:11
edit2Rapporteer  
Vorig jaar door omstandigheden niet genoeg tijd gehad om na de lessen te oefenen.
Ik wil het dit jaar wederom wer oppakken.
Mijn vraag wanneer is het weer een beetje verantwoord om the gaan oefenen op bv het autostrand van Oostvoorne?
Ik hen een 5.5mm semidry wetsuite en schoentjes.
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #1 Maart 09, 2017, 12:38:26
edit2Rapporteer  
Zoek een buddy en dan gaan zou ik zeggen. NIet alleen gaan iig zeker omdat oostvoorne redelijk stuk lopen is van parkeerplaats en je daar niet alleen wilt zitten. Op beetje mooie dagen in het weekend zijn er waarschijnlijk genoeg andere...en kleine tip ga niet in de drukte kiten maar loop dan liever een klein stukje verder dan heb je alle ruimte om je te ontwikkelen
martindj

Berichten: 111
Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #2 Maart 09, 2017, 12:58:49
edit2Rapporteer  
Naar mijn mening kan je in principe het hele jaar door oefenen, mits je niet alleen gaat en op ondiep water vaart. Als je maar zo verstandig bent om te stoppen wanneer je het koud krijgt, maar dat geldt natuurlijk voor iedereen.

Doordat je als beginner meer in het water ligt, zal je het wel eerder koud krijgen waarschijnlijk. Dus minder rendabel in de winter om te gaan. Dan ben je lang bezig voor weinig tijd op het water (relatief).
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 Maart 09, 2017, 18:58:34
edit2Rapporteer  
Met dat wetsuit kan het in principe al wel. Je zal wel een kouwe kop en handen krijgen nog. Dus misschien nog even wachten tot april.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #4 Maart 09, 2017, 20:10:07
edit2Rapporteer  
met je wetsuit moet dat ( in combinatie met schoentjes / handschoenen) prima lukken. Ga niet je uppie, alleen. Overigens: ook als er anderen op het water staan ben je , zonder dat je even contact hebt gehad met iemand, in de praktijk in je uppie......   
En ( eigenlijk altijd maar vooral in koude omstandigheden)  bedenk voordat je het water opgaat waar je uitkomt als er iets fout gaat.

en zorg dat je lekker in je voeding/conditie zit. Dat scheelt echt  Wink
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #5 Maart 09, 2017, 21:52:06
edit2Rapporteer  
Een muts of cap is nog wel erg lekker.
waterfun

Berichten: 36
Antwoord #6 Maart 10, 2017, 08:22:44
edit2Rapporteer  
Alle hartelijk bedankt voor de reactie's. Mijn grootste zorg is inderdaad het koude water.
Afgaande op jullie reactie even kijken dan wat het weekend het weer doet en dan een poging wagen, Vanuit gaande van de reactie als ik het te snel koud krijg dan in April opnieuw proberen en hopen dat het water dan warmer is
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #7 Maart 10, 2017, 09:47:04
edit2Rapporteer  
Doe iets op je hoofd (capje) dat scheelt echt de helft.
Onderkoeling is een sluiper dus als je fouten begint te maken die je anders nooit maakt is het tijd om te stoppen
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #8 Maart 10, 2017, 18:09:10
edit2Rapporteer  
Regenjasje tegen de windchill en/of alleen op zonnige dagen oefenen. Scheelt beiden een hoop.
waterfun

Berichten: 36
Antwoord #9 Maart 11, 2017, 19:10:28
edit2Rapporteer  
Inderdaad de verleiding is groot om weer te gaan beginnen nu de buiten temperatuur weer langzaam omhoog gaat.
Wacht even tot april en ga dat eens kijken hoe het gaat, Inderdaad wel een goed idee om een hapje nog te halen voordat je een knallende koppijn na de sessie heb.
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #10 Maart 13, 2017, 10:51:54
edit2Rapporteer  
met je wetsuit moet dat ( in combinatie met schoentjes / handschoenen) prima lukken. Ga niet je uppie, alleen. Overigens: ook als er anderen op het water staan ben je , zonder dat je even contact hebt gehad met iemand, in de praktijk in je uppie......   
En ( eigenlijk altijd maar vooral in koude omstandigheden)  bedenk voordat je het water opgaat waar je uitkomt als er iets fout gaat.

en zorg dat je lekker in je voeding/conditie zit. Dat scheelt echt  Wink

+1

waarom wachten  je antwoord word gegeven door kiters die het hele seizoen  doorvaren


een cap handschoenen  en goede winterschoenen is een must krijg je het onder je wetsuit nog koud dan is een thermo shirt aan te raden. verder een windbreaker voor als je op de kant staat  dit kan echt van alles zijn van een winterjas van de lidl tot een  mooie mystic windjacket.(sluikreclame)

en het aller belangrijkste  zoek een buddy
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.