[NL] High wind testing

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Maart 21, 2017, 00:03:50
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=-eayINbXtdM


Gisteren kon de 7m Peter Lynn Aero uit de tas, dacht wel even de 16,5m van de dag ervoor met de 11m te verbeteren maar het waaide zo hard dat ik geen enkele goede afzet (laat staan landing) kon vinden. Vlagen van 40kn zijn toch wat teveel voor een 7m foilkite en hydrofoil  Roll Eyes toch nog 14,2m aangetikt.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #1 Maart 21, 2017, 12:38:09
edit2Rapporteer  
Zie ik daar een snapshackle aan je bar?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Maart 21, 2017, 12:50:56
edit2Rapporteer  
Zekers, back to basics.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #3 Maart 21, 2017, 16:55:29
edit2Rapporteer  
Konden die niet open springen onder bepaalde omstandigheden?
De bar is ook opvallend. Ben je niet bang dat het bevestigingspunt van de stuurlijnen verschuift tijdens het varen?
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Maart 21, 2017, 17:43:01
edit2Rapporteer  
Die snapshackle moet je omgedraaid bevestigen. Want nu moet je naar boven trekken om hem los te krijgen. Omgedraaid trek je schiuin naar beneden. (Uit ervaringen van 2001-2002)

Ik zag je erop gaan op Ouddorp Oosterbank toen wij net kites geland hadden. 5m kite was toen voldoende.
Op Oosterbank kun je beter niet gaan als de bank onderstroomt: door de stevige stroming heb je zelfs met een tube kite moeilijkheden om hem te herstarten en je bent je board meteen kwijt zonder leash. Elk jaar zie ik wel een paar die zowel kite als board daar dan verliezen vooral bij wind zuidelijker dan 225 graden want je geraakt niet op de bank.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Maart 21, 2017, 21:18:58
edit2Rapporteer  
Konden die niet open springen onder bepaalde omstandigheden?
De bar is ook opvallend. Ben je niet bang dat het bevestigingspunt van de stuurlijnen verschuift tijdens het varen?
Deze versie niet naar mijn weten, misschien als je de release met de balletjes hebt dat ze de veer open werken. De andere met pin gaat juist niet open onder belasting.

Stuurlijnen blijven perfect op hun plek zitten, bar zelf blijft drijven dus geen dikke floaters nodig en zo kunnen de stuurlijnen traploos verstelbaar in breedte gemaakt worden.

Die snapshackle moet je omgedraaid bevestigen. Want nu moet je naar boven trekken om hem los te krijgen. Omgedraaid trek je schiuin naar beneden. (Uit ervaringen van 2001-2002)

Ik zag je erop gaan op Ouddorp Oosterbank toen wij net kites geland hadden. 5m kite was toen voldoende.
Op Oosterbank kun je beter niet gaan als de bank onderstroomt: door de stevige stroming heb je zelfs met een tube kite moeilijkheden om hem te herstarten en je bent je board meteen kwijt zonder leash. Elk jaar zie ik wel een paar die zowel kite als board daar dan verliezen vooral bij wind zuidelijker dan 225 graden want je geraakt niet op de bank.
Idee is juis dat je een push release hebt net als elke andere chickenloop en je hem met een hand in elkaar klikt, dat gaat andersom toch allemaal wat lastiger en minder intuitief.

Puntje van de ooster was heerlijk om de golven als schans te gebruiken, maar we waren wel aan de late kant idd en elkaar goed in de gaten blijven houden is een must daar.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.