Kitehigh.nl V2.5

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
April 03, 2017, 02:41:05
edit2Rapporteer  
2.5 April!

Daar is hij dan eindelijk, na jaren broeden op een compleet nieuwe website en er achter komen dat de plannen die we hebben meer tijd kost dan gepland besloten we een maand geleden om V3 uit te stellen en alles wat we konden gebruiken te implementeren in de huidige site. Want de vorige layout was zo hopeloos verouderd dat het bezoekers begon af te schrikken als deze al niet naar social media gevlucht waren.

Wat brengt deze update?
 - Responsive layout, schermvullend en beter leesbaar op mobiele apparaten
 - Uitgebreider menu zodat navigeren naar je gewilde pagina nog sneller gaat
 - Automatisch embedded HTML5 video's van Youtube, Vimeo en Facebook.
 - Nieuwe indeling van het forum
 - Theater-modus voor desktop, 'bijna' fullscreen video's en foto's door de sidebar weg te klappen

Responsive layout
Naast de grauwe kleuren was de layout van Kitehigh 2.0 slecht ingericht voor gebruik op mobiele apparaten. Een responsive layout betekend dat alle content zich schaalt naar de beschikbare schermruimte van de gebruiker en zo overal goed lees- en bruikbaar te zijn.
Op mobiele apparaten vind je de sidebar onder het pijltje linksboven en het menu rechts.
Voor de adverteerders zijn er ook grotere en beter opvallende banners gekomen!

Uitgebreider menu
De eerste opzet voor het menu staat, zo goed als alle pagina's zijn nu direct te bereiken via het menu dat constant boven aan elke pagina blijft staan met daar in geïntegreerd de belangrijkste knoppen voor je profiel. We willen in de toekomst het menu nog uitbreiden met extra actieknoppen voor ingelogde gebruikers zodat je direct vanuit het menu een topic kunt openen, review of log kunt schrijven.

Automatisch embedded HTML5 video's
De grote ergernis van alle mobiele gebruikers: de oude embedded flash video's kon je daarop niet afspelen zonder op het kleine linkje onder de video te klikken. Je kunt nu net als voorheen simpelweg de URL in je forumbericht plakken en de video wordt automatisch embed met als bonus dat nu ook Facebook video's toe te voegen zijn.

Nieuwe indeling van het forum
Nog een grote ergernis was dat zelfgemaakte video's ondergesneeuwd raakten, met de nieuwe forumindeling willen we de hoofdcategorie "Nieuws & Video" enkel nog gebruiken voor het grote nieuws en de internationale- of uitzonderlijk goede filmpjes. Zelfgemaakte content en natuurlijk al je (beginners)vragen kun je in de overige categorieën kwijt

Theater-modus
Desktop gebruikers zijn vaak multitaskers, dus een fullscreen video afspelen is er vaak niet bij. De nieuwe responsive layout in combinatie met de HTML5 video's maakt het mogelijk om de sidebar weg te klappen met het pijltje linksboven waarna je een bijna schermvullende pagina over houd met een video meer dan 2x het formaat van de oude website.

Mocht je het lettertype te groot of klein vinden kun je deze veranderen door in en uit te zoomen (ctrl+scrollen) op je pc, op mobiele apparaten kun je wel inzoomen op de hele pagina.


We hebben ons best gedaan om zoveel mogelijk pagina's over te zetten op de responsive layout, wat neerkomt op alle vaste pixelwaardes in de code te vervangen voor procentuele. Maar veel van de oude starre layout zit zo in de code verweven dat we er voor nu het beste van gemaakt hebben en komende tijd de pagina's grondiger op de schop gaan nemen. Mocht je foutjes en bugs tegen komen of suggesties hebben deel deze dan in het volgende topic:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=39474.0

Cache Legen!
Een aantal browsers heeft een hardnekkige cache, mocht kitehigh er niet uitzien als op de voorbeeld voto's hier onder kan het helpen je cache te legen. Op PC's gaat dat eenvoudig door via ctrl+F5 de pagina te verversen. Op mobiele browsers zit het meestal wat verder verstopt in de instellingen, vaak onder de privacy instellingen.

Hoog op de verlanglijst voor komende tijd staat in ieder geval het volgende:
- Losse review pagina, ontkoppeld van de producten
- Tags zodat de verschillende content op de site aan elkaar gelinkt wordt
- Timeline-achtige voorpagina waarmee je direct een overzicht hebt van de laatste items en reacties
hangtime

Geen avatar

Berichten: 150
Antwoord #1 April 03, 2017, 09:10:01
edit2Rapporteer  
Mijn complimenten! Super gedaan!
sjorsie

Berichten: 326
Antwoord #2 April 03, 2017, 09:16:09
edit2Rapporteer  
Ziet er netjes uit top!
RRA

Berichten: 148
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 April 03, 2017, 09:18:04
edit2Rapporteer  
 (kitehigh_kitesmiley)Nice  YeSS
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4 April 03, 2017, 09:19:43
edit2Rapporteer  
Waanzinnig! Goed werk, super bedankt voor alle tijd die jullie er in hebben gestoken.
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #5 April 03, 2017, 09:42:21
edit2Rapporteer  
Nice Evan (en alle anderen die er aan gewerkt hebben)!!! And good its back  ThumpsUp
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #6 April 03, 2017, 09:43:57
edit2Rapporteer  
nice ,;:=))
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #7 April 03, 2017, 09:47:18
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp Keep up the good work / site  Wink
panharing

Berichten: 14
Antwoord #8 April 03, 2017, 09:49:22
edit2Rapporteer  
Proficiat namens de haren van pluk....moge de wind ons goed gezind zijn en de server de vele bezoekers aankunnen.

Saludos
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #9 April 03, 2017, 09:50:30
edit2Rapporteer  
Netjes hoor  ThumpsUp
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #10 April 03, 2017, 09:53:12
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit! Thanks voor de update. Ziet er mobile ook goed uit!  ThumpsUp
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #11 April 03, 2017, 10:12:16
edit2Rapporteer  
Netjes gedaan, mijn complimenten aan het team!  Smiley
KiteFEEL

Berichten: 371
Antwoord #12 April 03, 2017, 10:15:22
edit2Rapporteer  
Lekker fris! Complimenten!!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 April 03, 2017, 10:19:52
edit2Rapporteer  
Evan heeft zichzelf overtroffen.
Hij heeft nu wel een aantal nachten slaap verdient Wink
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #14 April 03, 2017, 10:22:37
edit2Rapporteer  
erg mooi!
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #15 April 03, 2017, 10:38:35
edit2Rapporteer  
Mobiel ziet er echt top uit....
Shore

Berichten: 138
Antwoord #16 April 03, 2017, 10:59:43
edit2Rapporteer  
mooi hoor !
ook die sidebar opties, top !
jw009

Berichten: 96
Antwoord #17 April 03, 2017, 15:00:31
edit2Rapporteer  
Goed gedaan mannen! Mag ik alleen voorstellen om de grijze middelkolom niet doorzichtig te maken? Het lijkt nu net of een regel soms een selected state heeft.

Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #18 April 03, 2017, 15:36:23
edit2Rapporteer  
Leuk gedaan hoor! De site voelt nu wel wat vlotter aan. En het linker gedeelte is nu veel beter, dat was eerst soms wel is irritant. Ik heb de sidebar op maximaal gezet en dan van daaruit maar alles aanpassen, iets naar beneden bijstellen.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #19 April 03, 2017, 17:18:49
edit2Rapporteer  
Gelukkig................ ze bestaan nog  Joepie YeSS

Ik was al helemaal ontregeld, liep al bij correlatie en andere medische hulpdiensten, sliep ,s nachts niet meer maar gelukkig is tie er weer  ThumpsUp

Wel even wennen om alles op te zoeken en is het lettertype kwa grote veranderd ?

Ziet er voor de rest goedt uit  ThumpsUp
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #20 April 03, 2017, 17:21:42
edit2Rapporteer  
Top Evan, reageer niet zo vaak maar kijk er nu misschien wat meer op Smiley
joosie

Berichten: 967
Antwoord #21 April 03, 2017, 22:56:12
edit2Rapporteer  
Lekker bezig geweest Evan ziet er weer top uit  ThumpsUp
Als je nog KiteHigh-stickers heb liggen dan zal ik een groot deel van de kop van Noord Holland weer ff voorzien van reclame Grin
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #22 April 04, 2017, 15:25:18
edit2Rapporteer  
Ik heb een normale desktop ... daarop is het een achteruitgang de nieuwe site. De teksten van posts komen niet meer kompleet in beeld als je een bepaald topic oproept, dat is irritant. Ik moet telkens met de onderste slidebar naar rechts om posts te kunnen lezen ... en dat noem ik geen vooruitgang. Ik had geen klachten over de oude site.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #23 April 04, 2017, 15:51:34
edit2Rapporteer  
Ik heb een normale desktop ... daarop is het een achteruitgang de nieuwe site. De teksten van posts komen niet meer kompleet in beeld als je een bepaald topic oproept, dat is irritant. Ik moet telkens met de onderste slidebar naar rechts om posts te kunnen lezen ... en dat noem ik geen vooruitgang. Ik had geen klachten over de oude site.

Dan gebruik je zeker Internet Explorer, in Chrome heb ik geen last. Even een bugje die Evan nog even moet nakijken.
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #24 April 04, 2017, 15:53:38
edit2Rapporteer  
Ten eerste top dat jullie zo veel tijd en energie in kitehigh.nl steken. Dankzij jullie wordt veel informatie gedeeld en verspreid via fora's.

Wel een puntje van kritiek op de nieuwe site. De lettertypes zijn heel erg groot. Hierdoor leest het niet lekker en is het overzicht een beetje weg. Dit is overigens op basis van het gebruik op desktop. via de telefoon heb ik nog niet gechecked.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.