Advies eerste waveboard.

Robinskie

Geen avatar

Berichten: 12
April 04, 2017, 13:32:12
edit2Rapporteer  
Goedemiddag,

Ik ben voor de low wind dagen al enige tijd bezig met het orienteren naar de aanschaf van mijn eerste waveboardje.
Ik heb vernomen dat de north nugget een prima instapper is om zo kunde te krijgen in het strapless varen.
Ik weeg zelf 75kg, op 178cm. Mijn oog is inmiddels gevallen op een nugget 5.2, Maar dit is puur omdat ik over dit board het meeste gelezen heb, en eigenlijk weinig weet over de eigenschappen van andere directionals. 
Voordat ik tot aanschaf overga wil ik toch graag eerst julie mening horen, Omdat ik in deze nog geheel onervaren ben.

Ik hoop dat julie me kunnen helpen,

Robin.
Timmmm

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #1 April 04, 2017, 14:30:01
edit2Rapporteer  
Even de zoekfunctie van het forum gebruiken, zijn diverse threads over te vinden.. Smiley

Ik heb vorig jaar zelf ook mijn eerste waveboardje aangeschaft. Een "Mako Duke" van Ocean Rodeo. Lekker speels boardje en ideaal voor Nederlandse condities. Als ik me niet vergis 5"4.


Robinskie

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #2 April 04, 2017, 14:54:30
edit2Rapporteer  
Ik heb inderdaad wat gezocht met de zoekfunctie, kon echter alleen wat oude topics vinden.
Mijn excuses.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #3 April 04, 2017, 18:33:25
edit2Rapporteer  
Mijn eerst was een Nugget, best leuk op vlak water en niet te veel wind, in de golven niet echt top, was er snel op uitgekeken. Toen een North Quest, wat een stuiterbak. Ook snel weer weggedaan. Nu een Mitu 5.4. Heerlijk board, lekker stabiel, voelde meteen vertrouwd.
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #4 April 04, 2017, 20:42:27
edit2Rapporteer  
Ik heb ook een nugget gekocht destijds. Het is echt een board voor weiniv wind. En niet te hoge golven. Door zijn vlakke rocker en grote breedte vereist het nogal wat overtuiging om een strakke bottom turn in te zetten.

Ik gebruik hem nu bij weinig wind, maar waven is zo veel leuker als het echt waait! Ben er daarom nu een board bij aan het bouwen. Stukkie smaller, zoiets als een naish global.  Zoals hierboven staat, kijk ook eens naar een mitu boardje, dat zijn behoorlijke alles kunners
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #5 April 06, 2017, 09:10:58
edit2Rapporteer  
als je eens kijkt naar de kleinste Airush Cypher voor jouw gewicht , neem 1 maatje groter als je echt lightwind wil gaan, zeer goede lichtweer eigenschappen, maar ook goed waveboard gevoel, later kan je nog een smaller boardje kopen voor harde wind.
dude
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #6 April 06, 2017, 11:31:21
edit2Rapporteer  
Wat wil je nou precies? Waveboard en low-wind gaan eigenlijk niet samen in Nederland, onze golven zijn windafhankelijk. En met een waveboard ga je niet enorm veel eerder kunnen varen dan met een twintip, dat scheelt - afhankelijk van het board natuurlijk- een of twee knopen. Met een fish of een nugget heb je wat meer lowend maar dat is niet leuk meer als het wat meer gaat waaien.

Als je bij weinig wind wil varen, kun je beter kijken naar een paipo of skim, raceboard, of foil, in oplopende graad van moeilijkheid en prijs.

Als je wilt gaan wavekiten moet je een boardje kiezen dat juist bij wat meer wind goed vaart. Mitu is een goede keuze, best breed dus goed om op te leren en je kunt er prima een tijd mee doorvaren, als je wat meer wil uitgeven kan je aan Firewire Evo of Vanguard denken, Naish Skater, eigenlijk heeft elk merk wel een passend board.
piede

Berichten: 1689
Antwoord #7 April 06, 2017, 11:42:14
edit2Rapporteer  
Eens met DM2008.

Ik zou geen waveboard kopen voor de lowend.

Misschien ben je gek op de shape, of lijkt het je vet om zo'n board te hebben. Om echt meer leuke sessies te hebben zou ik voor binnenmeren een skim kopen en voor op zee misschien een grotere twintip of grotere kite. Een waveboard is dan leuk voor de heb, maar gaat je lang niet zo veel plezier opleveren in weinig wind als eerder genoemde opties.

Als je goed op een skimboard kan varen wordt een waveboard ook veel leuker, goede oefening dus!
Robinskie

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #8 April 14, 2017, 11:40:53
edit2Rapporteer  
Thanks voor de reactie's.

Ik heb nog wat advies ingewonnen bij de shop en heb een nugget aangeschaft. Ik kan hiermee met iets lichter weer nog wat varen, In de toekomst wellicht nog een wat sportiever waveboardje.

Thanks!
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #9 April 14, 2017, 19:11:09
edit2Rapporteer  
Thanks voor de reactie's.

Ik heb nog wat advies ingewonnen bij de shop en heb een nugget aangeschaft. Ik kan hiermee met iets lichter weer nog wat varen, In de toekomst wellicht nog een wat sportiever waveboardje.

Thanks!

Je vraagt om ervaring met de Nugget en die krijg je, namelijk dat die je weinig gaat brengen. Zowel als waveboard als als uitbreiding van je low-end. En wat koop je dan.. Precies, een Nugget!

Ik wens je er veel plezier mee hoor maar je had blijkbaar je mening al gevormd dus is het starten van dit draadje nogal overbodig.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.